Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:02

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds jaar en dag ben ik een tevreden iOS gebruiker. Op dit moment gebruik ik een iPhone 6 voor privedoeleinden en voor het werk gebruik ik z'n voorganger, de iPhone 5. Ik heb enkele keren geprobeerd een ander OS te gebruiken, maar telkens vond ik de systemen omslachtig en na verloop van tijd traag aanvoelen. De laatste keer was in de beginjaren van Android, dus het leek mij tijd om opnieuw een ander OS te gaan proberen.

Met de Snapdragon 835 in aankomst leek dit mij een mooi moment om mijn opties te beschouwen. Om het dan maar in één keer goed te doen ben ik opzoek naar een smartphone met de volgende spec's:
- Active dual-SIM
- Snapdragon 835
- Minimaal 1920x1080
- Scherm 4,5"-5" is perfect, maar ik verwacht dat deze er niet veel zullen zijn. Dus hoe kleiner hoe beter.
- Minimaal 32 GB opslag, uitbreidbaar heeft de voorkeur

Ik ben mij ervan bewust dat er nog geen tot weinig toestellen zijn aangekondigd met de nieuwste SoC van Snapdragon. Ik heb dan ook geen haast met de aanschaf.

Wat is je budget?
Deze is heel flexibel. Ik kom van iOS-apparaten, dus ben bereid om ook even diep in de buidel te tasten. Een euro of €700 is dan geen gek bedrag.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tja, waar gebruik je een smartphone voor... In principe gebruik ik 'm voor alles wat je maar kunt bedenken, hoewel ik er niet op zal gamen :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al wel zitten rondneuzen, maar helaas weinig kunnen vinden. Ook omdat ik mij weinig verdiepte in de Android-scene ben ik niet op de hoogte van de laatste geruchten en/of aankondigingen

Welke vragen heb je hier nog over?
- Kan ik softwarematig één van de SIM-kaarten uitschakelen? Als ik op vakantie ben zou ik graag mijn zakelijke SIM uitschakelen

[ Voor 3% gewijzigd door ChillPascal op 30-01-2017 10:26 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
Samsung is de eerste die de 835 kan leveren omdat ze de eerste batches hebben opgekocht. Maar de S8 is nog niet eens aangekondigd en Samsung brengt niet altijd dual sim modellen uit, helemaal niet in Nederland. De non dual sim s8 schijnt overigens al tegen de 800 euro aan te lopen.

Ik denk dat er niet voor april andere merken 835 telefoons uitbrengen. En high-end dual sim androids zijn er nu eigenlijk ook niet, dus je moet geluk hebben als er een 835 met dual sim in Nederland komt.

Volgens mij kan je meestal wel een sim uitzetten

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 30-01-2017 08:06 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het is lastig om aankoopadvies te geven op modellen die nog niet zijn verschenen.

Er gaat een gerucht de ronde in dat Samsung de eerste batch Snapdragon 835 heeft opgekocht of de productielijn bezet houdt voor de productie van de Exynos processoren in de S8. Daardoor kunnen alle fabrikanten hun telefoons niet voorzien van een Snapdragon 835.

Dat gezegd hebbende komen er weinig high-end Dual Sim modellen uit in Nederland, van de S-serie van Sansung wordt meestal wel een Dual Sim versie gemaakt, maar die komt beperkt uit in Nederland of alleen via grijze import. Ik verwacht alleen dat de S8 in Nederland een Exynos processor krijgt, waardoor die optie afvalt.

Het model waar ik zelf aan zit te denken voor je is de OnePlus 4/5, deze verschijnt naar verwachting in juni. De OnePlus modellen zijn high-end modellen voor een kleine prijs, ze zijn voorzien van high-end hardware en jawel, Dual Sim. Ze worden verkocht via de webshop van OnePlus en je krijgt gewon 2 jaar garantie.

Kijk eens naar de reviews van de OnePlus 3 en 3T: reviews: OnePlus 3T - Iets meer telefoon voor iets meer geld en reviews: OnePlus 3: één plus drie is negen.

Verder is het wel mogelijk om software matig Sim-kaarten uit en aan te zetten.

offtopic:
Ik heb je titel gefixt

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Heren, dank voor jullie reacties
rens-br schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:07:
Er gaat een gerucht de ronde in dat Samsung de eerste batch Snapdragon 835 heeft opgekocht of de productielijn bezet houdt voor de productie van de Exynos processoren in de S8. Daardoor kunnen alle fabrikanten hun telefoons niet voorzien van een Snapdragon 835.
Ik was inderdaad op de hoogte van dit gerucht. Misschien brengt dat een ander thema op tafel. In hoeverre zijn bijvoorbeeld de Exynos-SoC's van Samsung vergelijkbaar met die van Qualcomm? Deels verblind door de geruchten over de cijfers van de Snapdragon 835 ging mijn voorkeur uit naar deze SoC, maar misschien zijn er (betere) alternatieven.
Dat gezegd hebbende komen er weinig high-end Dual Sim modellen uit in Nederland, van de S-serie van Sansung wordt meestal wel een Dual Sim versie gemaakt, maar die komt beperkt uit in Nederland of alleen via grijze import. Ik verwacht alleen dat de S8 in Nederland een Exynos processor krijgt, waardoor die optie afvalt.
Is een grijze import normaal te gebruiken op het Nederlandse netwerk of kan ik hier voor complicaties komen te staan? Is er op Tweakers ergens een topic waar deze zaken besproken worden. Specifiek t.a.v. bijvoorbeeld de S7.
Het model waar ik zelf aan zit te denken voor je is de OnePlus 4/5, deze verschijnt naar verwachting in juni. De OnePlus modellen zijn high-end modellen voor een kleine prijs, ze zijn voorzien van high-end hardware en jawel, Dual Sim. Ze worden verkocht via de webshop van OnePlus en je krijgt gewon 2 jaar garantie.
Een goede kanshebber inderdaad. Bij deze toegevoegd aan de lijst.

• rens-br

rens-br

ChillPascal schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:50:
In hoeverre zijn bijvoorbeeld de Exynos-SoC's van Samsung vergelijkbaar met die van Qualcomm? Deels verblind door de geruchten over de cijfers van de Snapdragon 835 ging mijn voorkeur uit naar deze SoC, maar misschien zijn er (betere) alternatieven.
In hoeverre de Exynos-SOC die in de S8 zit beter is dan de 835 is nog moeilijk te zeggen, aangezien van beide SOC's nog geen prestaties bekend zijn. Wel is het zo dat de Exynos-SOC's over het algemeen iets sneller en zuiniger zijn. Leuk voor de benchmarks, maar in praktijk merk je daar niks van.
Is een grijze import normaal te gebruiken op het Nederlandse netwerk of kan ik hier voor complicaties komen te staan?
Grijze import wil zeggen dat Nederlandse webshops toestellen uit het buitenland importeert en die verkoopt met Nederlandse garantie. Afhankelijk van de oorsprong van het toestel werkt 4G wel of niet goed. Meestal gaat dat wel goed. Ik dacht nog even te kijken welke frequenties die S7 Duos heeft, maar ik kan er maar weinig over vinden.
Is er op Tweakers ergens een topic waar deze zaken besproken worden. Specifiek t.a.v. bijvoorbeeld de S7.
Je zou eens kunnen kijken in [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.

• 418O2
Exynos is meestal wel on-par met de Qualcomm chips.

Grijze import werkt vaak wel, maar het kost je wel een stukje meer en kan lastig zijn met garantie.

• rens-br

rens-br

418O2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:03:
Grijze import werkt vaak wel, maar het kost je wel een stukje meer en kan lastig zijn met garantie.
Wat bedoel je met lastig zijn met garantie?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ChillPascal schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:50:
Heren, dank voor jullie reacties

[...]

Ik was inderdaad op de hoogte van dit gerucht. Misschien brengt dat een ander thema op tafel. In hoeverre zijn bijvoorbeeld de Exynos-SoC's van Samsung vergelijkbaar met die van Qualcomm? Deels verblind door de geruchten over de cijfers van de Snapdragon 835 ging mijn voorkeur uit naar deze SoC, maar misschien zijn er (betere) alternatieven.
Meestal zijn de Samsung redelijk gelijk. Pak er maar eens een benchmark bij, bijvoorbeeld s7 vs oneplus 3t. Bijvoorbeeld https://www.androidpit.co...vs-samsung-galaxy-s7-edge
[...]

Is een grijze import normaal te gebruiken op het Nederlandse netwerk of kan ik hier voor complicaties komen te staan? Is er op Tweakers ergens een topic waar deze zaken besproken worden. Specifiek t.a.v. bijvoorbeeld de S7.
Daarnaast moet je de banden vegelijken van je toestel vs die van je provider. Als die matchen, heb je in principe geen issues
[...]

Een goede kanshebber inderdaad. Bij deze toegevoegd aan de lijst.
Die 835 gaat nog een tijdje duren, het is lastig nog niet uitgebrachte telefoons en socs te vergelijken. Hier over discussiëren heeft dan volgens mij niet zoveel zin.
Als je per se wil wachten op de 835,kun je beter een topic openen als er toestellen uit zijn met die soc. Waarom wil je wachten op de 835?wat verwacht je daar de 835 heeft, wat de 821 niet heeft? Behalve wat neer MHz?

Hoi!

• 418O2
rens-br schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Wat bedoel je met lastig zijn met garantie?
Als je hem daadwerkelijk in het buitenland haalt kan het afhankelijk van de fabrikant lastiger zijn als je garantie wil claimen. Als je hem bij een winkel koopt die hem grijs importeert speelt dat niet inderdaad.

• rens-br

rens-br

418O2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:26:
[...]
Als je hem daadwerkelijk in het buitenland haalt kan het afhankelijk van de fabrikant lastiger zijn als je garantie wil claimen. Als je hem bij een winkel koopt die hem grijs importeert speelt dat niet inderdaad.
Daar heb je gelijk in. Maar als je het toestel zelf haalt / besteld uit het buitenland wordt er niet gesproken van Grijze import. Grijze import is alleen als een (web)shop het toestel importeert.

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-10 10:46
Zoals hierboven meerdere malen gemeld is Europe niet echt een continent voor High-end dual sim telefoons. Ik heb zelf via Ebay een Samsung Galaxy S7 DUOS aangeschaft voor ongeveer 600 euro direct na de lancering. Ik was een beetje huivering ivm de bloatware historie van Samsung, maar heb er nog geen moment spijt van gehad, weinig irritante apps, werkt op alle banden en prima accuduur. Het enige wat evt een minpunt zou zijn is dat je geen SD kaart kunt bijplaatsen als je twee sims gebruikt.

Als ik je een tip mag geven, staar niet blind op dual-sim active. Dat deed ik in het begin ook, maar in de praktijk merk je er weinig van vergeleken met dual-sim stand-by tewijl het wel een negatief effect heeft op de accuduur. Mijn vorige telefoons, zoals de HTC One M7 dual-sim had active sim, maar haalde daardoor het einde van de dag amper. Nu gebruikt mijn zus hem als single sim en doet hij het prima.
Het grote verschil met active is dat als je met de ene lijn in gesprek bent je niet bereikbaar bent op de andere lijn, maar hoe vaak komt het voor dat je op beide sims tegelijkertijd wordt gebeld? Het heeft geen impact als je bijv aan het internetten bent, de oproepen komen gewoon binnen.

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 10:13
Wanneer je op gsmarena zoekt met jouw specs, komen er 6 telefoons naar voren:
  • Samsung Galaxy S8
  • Samsung Galaxy S8 Plus
  • Nokia 8
  • Xiaomi Mi 6
  • Oppo Find 9
  • Xiaomi Mix Evo
Let bij alle telefoons wel even op de precieze specs. De dual sim versie kent vaak limitaties met in NL gebruikte 4G netwerkbanden of NFC.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Dank voor alle reacties!
rens-br schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:03:
In hoeverre de Exynos-SOC die in de S8 zit beter is dan de 835 is nog moeilijk te zeggen, aangezien van beide SOC's nog geen prestaties bekend zijn. Wel is het zo dat de Exynos-SOC's over het algemeen iets sneller en zuiniger zijn. Leuk voor de benchmarks, maar in praktijk merk je daar niks van.
Misschien moet ik de eis van een Snapdragon 835 maar iets minder hard maken. Ervan uitgaande dat een high-end smartphone ook altijd een high-end SoC bevat.
Baddie09 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:38:
Als ik je een tip mag geven, staar niet blind op dual-sim active. Dat deed ik in het begin ook, maar in de praktijk merk je er weinig van vergeleken met dual-sim stand-by tewijl het wel een negatief effect heeft op de accuduur. Mijn vorige telefoons, zoals de HTC One M7 dual-sim had active sim, maar haalde daardoor het einde van de dag amper. Nu gebruikt mijn zus hem als single sim en doet hij het prima.
Het grote verschil met active is dat als je met de ene lijn in gesprek bent je niet bereikbaar bent op de andere lijn, maar hoe vaak komt het voor dat je op beide sims tegelijkertijd wordt gebeld? Het heeft geen impact als je bijv aan het internetten bent, de oproepen komen gewoon binnen.
Goede tip inderdaad, maar ben je zeker van dat laatste? Ik lees op internet verschillende dingen. Indien een oproep niet aankomt op Sim#2 als ik op Sim#1 aan het browsen ben is een dual-sim Standby geen optie...
EWK schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:16:
Die 835 gaat nog een tijdje duren, het is lastig nog niet uitgebrachte telefoons en socs te vergelijken. Hier over discussiëren heeft dan volgens mij niet zoveel zin.
Als je per se wil wachten op de 835,kun je beter een topic openen als er toestellen uit zijn met die soc. Waarom wil je wachten op de 835?wat verwacht je daar de 835 heeft, wat de 821 niet heeft? Behalve wat neer MHz?
Ik heb in principe alle tijd. De iPhone 6 doet z'n werk goed en als ik de iPhone 5 overdag met enige regelmaat aan de lader hang heeft deze ook geen problemen. Hoe dan ook zal ik binnen nu en 6 mnd een keer een keuze moeten maken wat ik wil. Vandaar ook dit topic; Welke opties heb ik als ik kies voor een high-end dual-sim smartphone?
goldcard schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:57:
Wanneer je op gsmarena zoekt met jouw specs, komen er 6 telefoons naar voren:
  • Samsung Galaxy S8
  • Samsung Galaxy S8 Plus
  • Nokia 8
  • Xiaomi Mi 6
  • Oppo Find 9
  • Xiaomi Mix Evo
Let bij alle telefoons wel even op de precieze specs. De dual sim versie kent vaak limitaties met in NL gebruikte 4G netwerkbanden of NFC.
Thanks voor het lijstje. Zal ze noteren en de geruchten in de gaten houden.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ChillPascal schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 06:32:
Dank voor alle reacties!

Ik heb in principe alle tijd. De iPhone 6 doet z'n werk goed en als ik de iPhone 5 overdag met enige regelmaat aan de lader hang heeft deze ook geen problemen. Hoe dan ook zal ik binnen nu en 6 mnd een keer een keuze moeten maken wat ik wil. Vandaar ook dit topic; Welke opties heb ik als ik kies voor een high-end dual-sim smartphone?
Dit is al een mooi begin van een selectie. Wellicht kun je zelf nog eisen toevoegen waardoor er minder over blijven.
categorie: Smartphones

Zelf zou het (wat mij betreft) een no-brainer zijn als je nu een high end dualsim wilt; de Oneplus 3t.
reviews: OnePlus 3T - Iets meer telefoon voor iets meer geld

[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 31-01-2017 07:30 ]

Hoi!

• rens-br

rens-br

Misschien moet ik de eis van een Snapdragon 835 maar iets minder hard maken. Ervan uitgaande dat een high-end smartphone ook altijd een high-end SoC bevat.
Over het algemeen wel. Alleen de nieuwe generatie smartphones zal dus op een 821 draaien ipv. 835, vanwege de redenen hierboven.

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-10 10:46

[...]

Goede tip inderdaad, maar ben je zeker van dat laatste? Ik lees op internet verschillende dingen. Indien een oproep niet aankomt op Sim#2 als ik op Sim#1 aan het browsen ben is een dual-sim Standby geen optie...
Je bracht me aan het twijfelen omdat ik zelf niet intensief 4G gebruik dus heb ik het net getest door op mijn Sim1 (Wi-Fi uit :)) naar een youtube filmpje te kijken en mezelf met een andere telefoon te bellen op Sim2. En mijn oproep kwam zonder problemen binnen. Dus proefondervindelijk kan ik je melden dat dit op een Samsung Galaxy S7 DUOS werkt :)
Pagina: 1