Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 07:56
Ik ben sinds deze week rond aan het kijken voor een andere televisie.
Althans ik ben mijn aan het oriënteren in hoeverre het spaarpotje gevuld moet worden ;)

Ik heb op dit moment een 3-tal televisies voorlopig in mijn vergelijking staan:

pricewatch: Sony Bravia KD-43X8305C Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-43XD8305 Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-43X8309C Zwart

Nu zag ik op de pricewatch niet staan of ze Ziggo gecertificeerd zijn.
In hoeverre dat nu heel erg van belang is weet ik niet, maar houdt dit gewoonweg in dat de gekozen televisie nog niet getest is of heeft dit een andere betekenis ?

Ik kwam deze lijst tegen, maar in hoeverre deze actueel is weet ik helaas niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 30-01-2017 11:36 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:04:
Weet niet of mijn vraag hier bedoelt is, maar aangezien dit een algemeen sony-topic is waag ik het erop :)

Ik ben sinds deze week rond aan het kijken voor een andere televisie.
Althans ik ben mijn aan het oriënteren in hoeverre het spaarpotje gevuld moet worden ;)

Ik heb op dit moment een 3-tal televisies voorlopig in mijn vergelijking staan:

pricewatch: Sony Bravia KD-43X8305C Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-43XD8305 Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-43X8309C Zwart

Nu zag ik op de pricewatch niet staan of ze Ziggo gecertificeerd zijn.
In hoeverre dat nu heel erg van belang is weet ik niet, maar houdt dit gewoonweg in dat de gekozen televisie nog niet getest is of heeft dit een andere betekenis ?

Ik kwam deze lijst tegen, maar in hoeverre deze actueel is weet ik helaas niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties :)
wat is de kijk afstand?
wat is je budget op het moment en wat is het maximaal?
speciale reden waarom je alleen naar Sony toestellen kijkt?
wat ga je erop doen? (TV kijken, gamen, series en films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:46:
[...]

wat is de kijk afstand?
wat is je budget op het moment en wat is het maximaal?
speciale reden waarom je alleen naar Sony toestellen kijkt?
wat ga je erop doen? (TV kijken, gamen, series en films)
Daar was ik nu eigenlijk nog niet mee bezig :)
Ik kwam door mijn selecties in de pricewatch uit op de Sony televisies geen speciale voorkeur.

Maar om toch wat antwoord te kunnen geven :)

Wat is de kijk afstand?
3,5 meter

Wat is je budget op het moment en wat is het maximaal?
Ik wil maximaal € 1000 uitgeven richtprijs is rond de € 800

Speciale reden waarom je alleen naar Sony toestellen kijkt?
Nee, zie hierboven :)

Wat ga je erop doen? (TV kijken, gamen, series en films)
Voornamelijk series en films geen games.

Ik kijk op dit moment wel naar Ultra HD tv's gericht op de toekomst nu zal ik daar nog geen gebruik van maken, maar wellicht later.

Dus ik heb nog geen voorkeuren, maar door mijn selecties:

- 100hz
- Formaat 43 tot 49 inch
- Beoordeling op 4 sterren.

Hierdoor kwamen de 43 inch sony tv's naar voren.

Maar omdat ik niks zag staan over de certificering kwam ik met mijn vraag :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 00:09
MdO82 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:11:
[...]

Ik kwam door mijn selecties in de pricewatch uit op de Sony televisies geen speciale voorkeur.

Wat is de kijk afstand?
3,5 meter

Ik kijk op dit moment wel naar Ultra HD tv's gericht op de toekomst nu zal ik daar nog geen gebruik van maken, maar wellicht later.

- 100hz
- Formaat 43 tot 49 inch

Ik zou deze kopen: http://www.mediamarkt.nl/...4906.html?ga_query=Xd8305
Is ook ziggo gecertificeerd, althans het werkt bij een kennis zonder problemen met Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:11:
[...]

Wat is de kijk afstand?
3,5 meter

- 100hz
- Formaat 43 tot 49 inch

ik zou serieus 43 inch schrappen op 3,5 meter kijkafstand is 49/50 inch stuk passender en zelfs 55 inch zou heerlijk zijn. Het hele UHD verhaal is leuk qua theorie maar je gaat dat nooit onderscheiden op 3,5 meter. in mijn mening is het alleen zinvol om een 4K toestel te kopen als hij HDR en 10 bit ondersteund.

toen ik mijn TV kocht (KDL-50W809C) wilde ik hetzelfde met hetzelfde budget, ben blij dat ik dat niet heb gedaan. dus als je perse een 4K toestel wil hebben spaar dan even door voor een toestel die 4K en 10bit als ook HDR volledig ondersteund en ik zou zeggen 49 inch minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:04:
Weet niet of mijn vraag hier bedoelt is, maar aangezien dit een algemeen sony-topic is waag ik het erop :)
Nee, het is niet de bedoeling om in een algemeen topic persoonlijk aankoopadvies te vragen. Afgesplitst dus naar een eigen topic in CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Met een kijkafstand van 3,5m moet je echt groter dan 43'' inch aanschaffen.
Heb dezelfde kijkafstand en een 55'' inch is ideaal, mits je er de ruimte voor hebt.

Met jouw wensen (100hz / voornamelijk films & series) is er niet perse noodzaak om voor uhd te gaan. Dan kun je beter voor de Samsung j6240 gaan:
https://tweakers.net/pric...sung-ue55j6240-zwart.html

bespaar je bijna de helft van je budget, wat je opzij kan zetten voor een 4K / Oled voor over 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Purehz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:54:
Heb dezelfde kijkafstand en een 55'' inch is ideaal, mits je er de ruimte voor hebt.

Met jouw wensen (100hz / voornamelijk films & series) is er niet perse noodzaak om voor uhd te gaan. Dan kun je beter voor de Samsung j6240 gaan:

bespaar je bijna de helft van je budget, wat je opzij kan zetten voor een 4K / Oled voor over 5 jaar.
ik snap wat je zegt en ben het er wel mee eens, echter de term moeten valt bij mij nogal verkeerd. Het is volgens mij meer de bedoeling advies te geven en daar zit echt geen verplichting achter. Zelf zeg ik paar posts hoger min of meer hetzelfde maar zonder de dringende termen.

zo heb ik een vriend die heeft een 32 inch TV op 4 meter afstand hij wil graag een grotere TV, echter financieel is dit (nog) niet mogelijk. als hij een 43 inch TV koopt dan is dat een gigantische vooruitgang voor hem. Wie zijn wij om dan te zeggen dat is te klein. Je kan natuurlijk wel aangeven dan 49 inch beter en passender is voor die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:35:
[...]

ik snap wat je zegt en ben het er wel mee eens, echter de term moeten valt bij mij nogal verkeerd. Het is volgens mij meer de bedoeling advies te geven en daar zit echt geen verplichting achter. Zelf zeg ik pasar posts hoger min of meer hetzelfde maar zonder de dringende termen.

zo heb ik een vriend die heeft een 32 inch TV op 4 meter afstand hij wil graag een grotere TV, echter financieel is dit (nog) niet mogelijk. als hij een 43 inch TV koopt dan is dat een gigantische vooruitgang voor hem. Wie zijn wij om dan te zeggen dat is te klein. Je kan natuurlijk wel aangeven dan 49 inch beter en passender is voor die afstand.
Uiteraard is moeten niet in de meest dwingende betekenis bedoelt, daarom meld ik ook dat mits het gaat passen je eigenlijk voor deze afmeting ''moet'' gaan. ;) Dit was meer bedoelt om de TS buiten de eisen te laten kijken en niet tot 49'' inch. Neem aan dat er genoeg alternatieven zijn die wellicht beter zijn, waaronder de genoemde optie door mijzelf en jou in eerdere berichten.

Qua budget kan het makkelijk uit, dus naar mijn idee is het financieel niet echt een probleem itt jouw voorbeeld van een vriend.

[ Voor 9% gewijzigd door Purehz op 30-01-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Purehz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:54:

We hebben tegenwoordig allerlei termen voor tv's nu heb ik al een poging gedaan om het te vinden, maar wat is het echt voordeel om uhd te nemen of wat we nu hebben suhd ?

Voor mij was het simpel het is er nu en wellicht in de toekomst nog meer dus we nemen het mee.

Maar goed mijn kennis is niet zo reikend met tv's dus adviezen zijn zeker gewenst :)
Al moet ik uiteraard zelf gaan kijken in zaken om een goed beeld te krijgen en niet alleen naar de specs kijken.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:25:
[...]

We hebben tegenwoordig allerlei termen voor tv's nu heb ik al een poging gedaan om het te vinden, maar wat is het echt voordeel om uhd te nemen of wat we nu hebben suhd ?

Voor mij was het simpel het is er nu en wellicht in de toekomst nog meer dus we nemen het mee.

Maar goed mijn kennis is niet zo reikend met tv's dus adviezen zijn zeker gewenst :)
Al moet ik uiteraard zelf gaan kijken in zaken om een goed beeld te krijgen en niet alleen naar de specs kijken.
UHD is dus de 4K (en in de toekomst 8K) resolutie.
SUHD is de benaming van Samsung voor hun quantum dots techniek die zorgt voor betere kleur weergave

de UHD resolutie is in de meeste situaties niet waar te nemen, je kan stellen dat als je kijk afstand 3 meter of meer is en je een 55 inch TV of kleiner hebt je zeer zeker geen enkel voordeel gaat zien aan de resolutie. omdat de pixels simpelweg te klein zijn om waar te nemen. dit geld voor zowel UHD als full HD

echter zijn er meer technieken die WEL interessant zijn en tot nu toe (en ik vermoed dat dit zo blijft) alleen in UHD toestellen te vinden zijn en dat zijn 10 bit panelen (die kunnen tot 64x zoveel kleuren maken) en HDR om details te kunnen laten zien in overbelichte of onderbelichte scenes die normaal wegvallen.

in het kort is het mijn persoonlijke mening, dat een UHD toestel kopen alleen zinvol is als je HDR en 10 bit ondersteuning hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:24
Vergeet ook niet VA en IPS te vergelijken.

VA is beter met contract, zwartwaarden en latency (met gamen);
IPS heeft vaak betere kleuren en heeft een betere kijkhoek, maar zwart is niet echt zwart.
OLED is de beste techniek voor handen, maar pas beschikbaar vanaf 55 inch en buiten budget.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1