Vraag

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:30

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Topicstarter
Ik dacht na het verliezen van mijn soft release button. Eigenlijk zou ik er wel een paar zelf willen maken.
Dus gezocht en gekeken. Maar ik loop al gelijk vast op de taps aflopende schroeven die daarbij gebruikt worden.(goed gezocht op Google dacht ik)

In mijn grote tweakers doos met computer schroefjes en boutjes niets gevonden wat enigszins goed pas
of wat redelijk betrouwbaar overkomt.

1) Heeft iemand hiermee ervaring?
2) welke maat schroef is het (M6?)
3) kan je ze ook zo kopen taps aflopend?

Het gaat mij alleen om de juiste schroef, mag metaal of plastic zijn. De bovenkant verzorg ik zelf wel met de nodige creativiteit.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Alle reacties

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Ventieldopje op 30-01-2017 00:46 ]

Iperf

• Montana

Montana

Topicstarter
Ik dacht dat mijn vraag wel duidelijk was, en dat met een stukje Google ik niet verder kwam. Natuurlijk zijn er 1000 en 1 foto's te vinden van kant en klaar buttons. Maar dat wil ik niet.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Waar dient het voor? Voor het vast zetten van de zijpanelen van je PC?
Van die schroeven met een grote kop er op?
Want die heten in het Duimschroef of Thumbscrew.
De draad is meestal 6/32ste voor de schroeven die in computertermen vaak 'grove draad' worden genoemd, en metrische M3 voor de 'fijne draad'.

Edit: ohh, wacht, foto en video 8)7
Dan is het nogsteeds een duimschroef, maar dan met een andere maat. Ik neem aan dat het gaat om de maat die normaliter voor een tripod mount wordt gebruikt?
Dat is normaliter 1/4-20 UNC of 3/8-16 UNC

[ Voor 28% gewijzigd door McKaamos op 29-01-2017 22:59 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Ventieldopje op 30-01-2017 00:44 ]

Iperf

• Montana

Montana

Topicstarter
Laat maar dit heeft blijkbaar geen nut

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je bedoelt die taps toelopende draad die gebruikt wordt voor een ouderwetsche draadontspanner aansluiting?

Idee: bestel via eBay (oid) een complete draadontspanner en gebruik daarvan het draaduiteinde. >:)

En voor een paar euro kun je ook complete knoppies met die draad kopen:
http://www.ebay.co.uk/sch...ble+thread+taper&_sacat=0

tip twee: bij een kringloopwinkel liggen die oude draadontspankabels ook vaak in de rommelbak (hier in ieder geval wel, vorige week nog een paar zien liggen)

[ Voor 51% gewijzigd door ehtweak op 30-01-2017 00:05 ]

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

zo'n schroefje bedoel je toch?

Ik heb even mee zitten googlen maar zonder succes. Echter wetende dat onderstaande knop een diameter heeft van 11mm, zou je met wat meetwerk de diameter en lengte van de draad kunnen herleiden
https://www.cameranu.nl/n...-release-button-11mm-goud

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:12

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
En als je er weer een nieuwe inzet, gebruik dan een drupje loctite of een stukje teflon tape.. die van mij draaide ook continu los.

Volgens mij is zo'n softrelease schroefje geen fixed diameter, die loopt taps toe.

En als je aan het hobbybobben slaat, hou er rekening mee dat er ook verschil in zit in de vorm van de knop, plat, hol, of bol.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Montana

Montana

Topicstarter
Iedereen bedankt.

Waarschijnlijk zit er niets anders op dan bestaande buttons te kopen.
Kijk... ze zijn te koop van een paar euro tot wel dik over de 50 euro. Maar daar ging het niet om.
Het leek mij gewoon leuk om een serie zelf te maken met de juiste schroeven. Maar dat is nog niet zo eenvoudig als het lijkt. Dus bij deze laat ik het idee maar los.

Pagina: 1