Hoe samen draadloos kunnen luisteren naar geluid van TV?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Ik zoek een?
Oplossing om met zijn tweeën draadloos naar het geluid van de (nog aan te schaffen) TV op de slaapkamer te kunnen luisteren, zodat de speakers van de TV uit kunnen en ons dochtertje een kamer verder niet wakker wordt.

Wat is je budget?
Liefst max. € 100,- (1/4e van de aanschafprijs van de beoogde TV - Samsung UE32K5600), maar vrees dat dat te weinig is...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Samen draadloos te kunnen luisteren naar het geluid van de TV. Evt. met één oortje per persoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Philips SSC5002 en Sennheiser RS 4200-2 II. Beiden werken ze met RF en zit er voor elk een eigen koptelefoon bij. Ik ken dit soort systemen voor slechthorenden, maar kan volgens mij ook prima gebruikt worden als je gehoor in orde is. Van de Philips heb ik op T.net een recensie gelezen die matig was. Bovendien vind ik beide oplossingen nogal prijzig, zeker in verhouding tot de prijs van de TV.

Nadeel van beide oplossingen vind ik dat er een vrij fors basisstation bij zit voor het opladen van de koptelefoons. Ik wil achter de TV een Raspberry PI of Google Chromecast bevestigen en indien nodig een device voor de koptelefoon, maar deze basisstations krijg ik niet achter de TV gemonteerd (in elk geval niet als ik de laadfunctie nog wil kunnen gebruiken). Ik wil geen apart plankje hoeven monteren.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vroeg mij af of iemand een soortgelijke "use case" heeft gehad en wat voor oplossing is gekozen.
Ik zie toevallig zojuist dat o.a. genoemd model TV ook Bluetooth aan boord heeft. Zou ik daar gebruik van kunnen maken i.c.m. een draadloze BT headset, zoals die ook voor bijv. smartphones gebruikt wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door timothee op 29-01-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 10:53

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Een erg goedkope oplossing is het gebruik van een FM transmittertje in je tv, en een radiootje met koptelefoonuitgang waar je een splitter tussen zet.
Of een/twee smartphones met FM ontvangers natuurlijk.

Maar ik vermoed dat je een iets nettere, minder low-end oplossing zoekt? :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06
timothee schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:58:
Ik zie toevallig zojuist dat o.a. genoemd model TV ook Bluetooth aan boord heeft. Zou ik daar gebruik van kunnen maken i.c.m. een draadloze BT headset, zoals die ook voor bijv. smartphones gebruikt wordt?
Nope, dat gaat 'm niet worden :P

Ik zou een hele lange 3,5mm verlengkabel halen en die netjes in je slaapkamer wegwerken, waarbij de twee oordopjes (al dan niet met splitter voor 2) netjes midden achter het bed wegkomen. De Samsung die wij hebben schakelt automatisch over tussen de koptelefoonaansluiting indien aangesloten, ofwel de speakers van de TV.

Draadloos zijn er in China genoeg oplossingen om van 3,5mm naar BT te gaan vermoed ik. Maar bluetooth oordopjes zijn vrij prijzig en moet je ook opladen. De eerder genoemde FM transmitter lijkt me dan misschien nog wel beter.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Een draadloze audio link met twee jack aansluitingen, of gewoon een lange kabel wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eigenlijk vrij simpel:

1. Een bluetooth transmitter die meer dan 1 bluetooth receiver ondersteund
2. Bluetooth koptelefoons. (Bluedio hier werken prima)

Hier via Aliexpres.com voor onder de 80 euro geregeld. (Gehele set)

Mocht je televisie 2 receivers tegelijk ondersteunen dan heb je natuurlijk geen aparte transmitter nodig!

Je bestelling komt tussen de 2 á 4 weken aan. Dus wel even geduld hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Falcon op 29-01-2017 22:36 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Dank allemaal voor de snelle respons!

De oplossing van Falcon spreekt mij het meest aan; die BT transmitter ziet er wel goed uit. Is eenvoudig met klevend klittenband achter de TV te monteren en dan nog eenvoudig te verwijderen om de accu op te laden.
Zou je je smartphone met jackplug oortjes als BT receiver kunnen gebruiken?

Waarom werkt het overigens niet met de BT functie die in sommige TV's zit ingebouwd? Waarvoor wordt die optie dan gebruikt? Om iets naar je TV te streamen (dus de andere kant op)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met je smartphone gaat dit niet werken. Is alleen een transmitter.

De tv werkt ook met 1 koptelefoon, maar of het met 2 werkt weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Falcon schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:54:
Met je smartphone gaat dit niet werken. Is alleen een transmitter.

De tv werkt ook met 1 koptelefoon, maar of het met 2 werkt weet ik niet
Helder, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:31
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Mar.tin schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:30:
pricewatch: Sony SBH20 (Zwart)

Zo iets, splittertje erin, 2 paar oordopjes, klaar? :)
Dat kan ook inderdaad. Kost maar net iets meer dan 3 tientjes. De oplossing met zo'n BT apparaatje ertussen heeft mijn voorkeur i.v.m. meer bewegingsvrijheid omdat je allebei je eigen draadloze headset op hebt, maar dit zou een goedkoop alternatief kunnen zijn.

Zo te zien in elk geval genoeg opties beschikbaar, waar ik zelf niet zo snel op was gekomen. Dus nogmaals dank voor alle suggesties :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1239100

Falcon schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:27:
Eigenlijk vrij simpel:

1. Een bluetooth transmitter die meer dan 1 bluetooth receiver ondersteund
2. Bluetooth koptelefoons. (Bluedio hier werken prima)

Hier via Aliexpres.com voor onder de 80 euro geregeld. (Gehele set)

Mocht je televisie 2 receivers tegelijk ondersteunen dan heb je natuurlijk geen aparte transmitter nodig!

Je bestelling komt tussen de 2 á 4 weken aan. Dus wel even geduld hebben.
Welke hoofdtelefoon hebt u dan juist gekocht? Want dat moet er dan ook zijn die je kunt switchen dus signaal 1 en 2 niet? Of mag dat eender welke draadloze hoofdtelefoon zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 1239100 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Welke hoofdtelefoon hebt u dan juist gekocht? Want dat moet er dan ook zijn die je kunt switchen dus signaal 1 en 2 niet? Of mag dat eender welke draadloze hoofdtelefoon zijn?
Dat maakt niet uit, alleen is het niet handig om BT headsets ook op andere apparaten want je kunt op de goedkopere BT headsets dit niet kiezen.

Deze BT multipoint/splitter heb ik ondertussen: https://www.bol.com/nl/p/...nsmitter/9200000101829502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:35:
[...]

Dat maakt niet uit, alleen is het niet handig om BT headsets ook op andere apparaten want je kunt op de goedkopere BT headsets dit niet kiezen.

Deze BT multipoint/splitter heb ik ondertussen: https://www.bol.com/nl/p/...nsmitter/9200000101829502
Die is niet leverbaar staat er, en die van die link van aliexpress die je in vorige reacties had geplaatst is dat ook een goeie en die koptelefoon van bluedio? Srry voor al de vragen maar ik ken er niet zoveel van haha en ik wil ook niet van alles bestellen zonder te weten of het zal werken 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 1239100 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

Die is niet leverbaar staat er, en die van die link van aliexpress die je in vorige reacties had geplaatst is dat ook een goeie en die koptelefoon van bluedio? Srry voor al de vragen maar ik ken er niet zoveel van haha en ik wil ook niet van alles bestellen zonder te weten of het zal werken 😅
Bluedio zou ik niet doen, bij de Action hebben ze nu van Grundig een paar BT headsets voor 15 euro. Redelijke kwaliteit.

Je weet nu waar je op moet zoeken wat betreft BT multipoint/splitter, kwestie van even Googlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Falcon schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Bluedio zou ik niet doen, bij de Action hebben ze nu van Grundig een paar BT headsets voor 15 euro. Redelijke kwaliteit.

Je weet nu waar je op moet zoeken wat betreft BT multipoint/splitter, kwestie van even Googlen.
Ah oke en ja ik heb het BT dingetje al gevonden op een andere belgische website, dan ga ik eerst eens proberen of ik mijn headset van ps4 erop aan kan sluiten dan moet ik er maar 1 extra kopen. Hartelijk dank voor je hulp
Pagina: 1