Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik raak een beetje het overzicht kwijt, ik ben bezig met mijn huis aan het renoveren en ik zie de laatste tijd veel nieuwe verwarmings-technieken.

Eerst dachten we onze huidige CV (nefit hr cw5 2015) ketel te verbinden met low H2O radiatoren en vloerverwarming.

Maar nu zie ik infrarood panelen (elektrisch) en plafond/muur verwarming. 8)7 en elektrische vloerverwarming. Of eventueel plafond verwarming via CV

Voor dat ik mijn vraag stel, let wel dat ik er nog even van verwijderd ben om het te implementeren. Ik ben nog bezig met isoleren + zonnepanelen moeten nog aangeschaft worden.
het liefst wil ik een "koelmogelijkheid" erbij hebben alleen dit is geen noodzaak.

De vragen die mij binnenschieten zijn:
- Is plafond verwarming net zo effectief (of beter?) dan CV verwarming
- Wat is nu prijs technisch goedkoper .. CV of elektrisch ?

Voor mij zelf zou elektrisch verwarmen als dat rendabeler is de verbouw veel handiger zijn, anderzijds "doomsday" zou CV wellicht praktischer zijn om te behouden.

Wat zijn jullie gedachten?

Tja vanalles

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Een l/w (of w/w) (of l/l) warmtepomp kan beide.
Die maakt van 1 kWh elektrisch, 4 kWh warmte.(of koude)
Zeker icm PV een mooie combinatie. Je PV wil je zo effectief mogelijk inzetten.

Plofketel kan niet koelen, en infrarood verwarming blijft cop van 1 en kan ook niet koelen.

Koelen doe je het beste via het plafond (koude zakt, warmte stijgt)
Ik heb hier op alle verdiepingen vloerverwarming/koeling slangen in de vloer.
Let wel: koeling dmv water door de slangen is niet heel effectief/aangenaam, tenzij je de lucht kan ontvochtigen.
Dmv een l/l wp of een luchtontvochtiger.
Mits je een jaga hebt met condensafvoer, zou je wat kouder kunnen koelen (condensvrij is vaak 18 C).
Maar condens ligt altijd op de loer als je verder gaat. (je leidingen worden ook kouder en dienen geisoleerd te zijn)

[ Voor 62% gewijzigd door AUijtdehaag op 29-01-2017 22:20 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek