Ik raak een beetje het overzicht kwijt, ik ben bezig met mijn huis aan het renoveren en ik zie de laatste tijd veel nieuwe verwarmings-technieken.
Eerst dachten we onze huidige CV (nefit hr cw5 2015) ketel te verbinden met low H2O radiatoren en vloerverwarming.
Maar nu zie ik infrarood panelen (elektrisch) en plafond/muur verwarming.
en elektrische vloerverwarming. Of eventueel plafond verwarming via CV
Voor dat ik mijn vraag stel, let wel dat ik er nog even van verwijderd ben om het te implementeren. Ik ben nog bezig met isoleren + zonnepanelen moeten nog aangeschaft worden.
het liefst wil ik een "koelmogelijkheid" erbij hebben alleen dit is geen noodzaak.
De vragen die mij binnenschieten zijn:
- Is plafond verwarming net zo effectief (of beter?) dan CV verwarming
- Wat is nu prijs technisch goedkoper .. CV of elektrisch ?
Voor mij zelf zou elektrisch verwarmen als dat rendabeler is de verbouw veel handiger zijn, anderzijds "doomsday" zou CV wellicht praktischer zijn om te behouden.
Wat zijn jullie gedachten?
Eerst dachten we onze huidige CV (nefit hr cw5 2015) ketel te verbinden met low H2O radiatoren en vloerverwarming.
Maar nu zie ik infrarood panelen (elektrisch) en plafond/muur verwarming.
Voor dat ik mijn vraag stel, let wel dat ik er nog even van verwijderd ben om het te implementeren. Ik ben nog bezig met isoleren + zonnepanelen moeten nog aangeschaft worden.
het liefst wil ik een "koelmogelijkheid" erbij hebben alleen dit is geen noodzaak.
De vragen die mij binnenschieten zijn:
- Is plafond verwarming net zo effectief (of beter?) dan CV verwarming
- Wat is nu prijs technisch goedkoper .. CV of elektrisch ?
Voor mij zelf zou elektrisch verwarmen als dat rendabeler is de verbouw veel handiger zijn, anderzijds "doomsday" zou CV wellicht praktischer zijn om te behouden.
Wat zijn jullie gedachten?
Tja vanalles