Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een PC die hier te zien is. Nu ga ik alleen wonen en ben ik aan het kijken om een 4k tv te kopen. Hier wil ik graag content vanop mijn pc op afspelen. De pc zal echter niet naast de tv staan, die staat op een ander verdiep. Daarom was ik aan het kijken naar de beste manier om video te streamen naar de tv. Een intel NUC leek me wel iets, waar ik dan stream vanaf mijn pc. De pc verbruikt echter aardig wat stroom, dus dacht ik waarom de 2 3tb harde schijven niet naast de TV zetten, en uit mijn pc halen. Vandaar dus het volgende idee: een NAS die ook capabel is om 4k content af te spelen op de tv. Deze zou dan minder stroom verbruiken dan mijn desktop. Deze kan dan nog altijd video en muziek vanaf de nas streamen. Het wordt dus eenzelfbouw NAS die de power heeft om vloeiend 4k af te spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet te heel duur, alhoewel ik wel bereid ben geld te geven aan waardevolle upgrades. Rond de 5-600 euro (zonder schijven, die heb ik al)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Denk er enkel aan mijn 2 3tb schijven te verhuizen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een intel cpu met integrated graphics, een raid card, een case waar veel harde schijven in kunnen ( moesten er op termijn bijkomen)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Cpu liefst Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet relatief stil zijn en best futureproof indien mogelijk.
Ga je overklokken?
Neen (wegens stilte, systeem staat in de woonkamer)
Wat verwacht je van ons?
Wat vind je van deze configuratie:
Ik heb momenteel een PC die hier te zien is. Nu ga ik alleen wonen en ben ik aan het kijken om een 4k tv te kopen. Hier wil ik graag content vanop mijn pc op afspelen. De pc zal echter niet naast de tv staan, die staat op een ander verdiep. Daarom was ik aan het kijken naar de beste manier om video te streamen naar de tv. Een intel NUC leek me wel iets, waar ik dan stream vanaf mijn pc. De pc verbruikt echter aardig wat stroom, dus dacht ik waarom de 2 3tb harde schijven niet naast de TV zetten, en uit mijn pc halen. Vandaar dus het volgende idee: een NAS die ook capabel is om 4k content af te spelen op de tv. Deze zou dan minder stroom verbruiken dan mijn desktop. Deze kan dan nog altijd video en muziek vanaf de nas streamen. Het wordt dus eenzelfbouw NAS die de power heeft om vloeiend 4k af te spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet te heel duur, alhoewel ik wel bereid ben geld te geven aan waardevolle upgrades. Rond de 5-600 euro (zonder schijven, die heb ik al)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Denk er enkel aan mijn 2 3tb schijven te verhuizen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een intel cpu met integrated graphics, een raid card, een case waar veel harde schijven in kunnen ( moesten er op termijn bijkomen)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Cpu liefst Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet relatief stil zijn en best futureproof indien mogelijk.
Ga je overklokken?
Neen (wegens stilte, systeem staat in de woonkamer)
Wat verwacht je van ons?
Wat vind je van deze configuratie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-7100T Boxed | € 130,- | € 130,- |
| 1 | MSI H110M ECO | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Crucial 8GB (2 x 4GB) DDR4-2666 RDIMM | -- | -- |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 300W | € 45,50 | € 45,50 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 53,95 | € 53,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 401,30 | |