Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanElten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05-2023
Hoi,

zelf begrijp ik weinig van dit spel, maar mijn zoon (9) is er helemaal wild van. De afgelopen week heeft hij zich helemaal tureluurs zitten werken om dino's te temmen en spullen te vergaren. Vandaag speelde hij samen met een vriendje en begonnen samen een tribe om spullen en dino's te kunnen delen.

Wat ze daarna precies hebben gedaan weet ik niet, maar nu kunnen ze niet meer op de dino's of bij de spullen (die zitten in een kist). Het enige dat ze me kunnen vertellen is dat speler1 eigenaar is van de tribe en speler2 eigenaar van de spullen. Speler1 heeft speler2 geband... Terug de tribe in lost het probleem niet op.

Moet iets te maken hebben met eigenaarschap...

Oh ja: het gaat om PS4.

Iemand een idee????

Beste antwoord (via ErikvanElten op 30-01-2017 16:14)

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
ErikvanElten schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:22:
[...]

Dankjewel Laura!

Als hij vanmiddag uit school komt gaan we dit proberen. Als ik je goed begrijp dan gaan we ergens (?) een claimtimer op die spullen vinden als beide spelers uit de tribe zijn, en dan 7 dagen aftellen.

Hij speelt dit helemaal niet op een server. We hebben geen Playstation Plus. Zowel speler1 als speler2 zijn accounts op onze PS4.
Aah er wordt dus een local singleplayer "server" gestart waar ze allebei in spelen. Dat is mooi want dan is het een stuk gemakkelijker op te lossen.

Als het goed is kunnen er in de ps4 editie van ARK console commands ingevoerd worden.
Dan zou je eerst een nieuwe tribe moeten starten waarbij alle tames en spullen gedeeld worden door alle leden. Daarna kun je console commands gebruiken om de spullen weer "toe te eigenen". Onderstaande commando's moet je invoeren terwijl je naar het object of tame kijkt.
Het commando voor spullen is: GiveAllStructure
Het commando voor tames is: GiveToMe

Het zou kunnen dat je adminCheat "commando" moet typen om het te laten werken. Je kunt het allebei eens proberen.

Edit: Hier is een filmpje waar je kunt zien hoe je console commands toe past: YouTube: How To Use Ark Admin Commands PS4 - XB1 - Fly / God / Infinite Stats...

[ Voor 19% gewijzigd door lauranvh op 30-01-2017 12:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:34
Euh en hoe heet het spel?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

ARK: Survival Evolved

staat boven in het topic ;)
ErikvanElten schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:44:
Hoi,

zelf begrijp ik weinig van dit spel, maar mijn zoon (9) is er helemaal wild van. De afgelopen week heeft hij zich helemaal tureluurs zitten werken om dino's te temmen en spullen te vergaren. Vandaag speelde hij samen met een vriendje en begonnen samen een tribe om spullen en dino's te kunnen delen.

Wat ze daarna precies hebben gedaan weet ik niet, maar nu kunnen ze niet meer op de dino's of bij de spullen (die zitten in een kist). Het enige dat ze me kunnen vertellen is dat speler1 eigenaar is van de tribe en speler2 eigenaar van de spullen. Speler1 heeft speler2 geband... Terug de tribe in lost het probleem niet op.

Moet iets te maken hebben met eigenaarschap...

Oh ja: het gaat om PS4.

Iemand een idee????
een beginners guide: https://www.rockpapershot...01/18/ark-beginners-tips/

[ Voor 70% gewijzigd door spartacusNLD op 29-01-2017 19:47 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:58
Laat dit soort HK reacties maar achterwege.

[ Voor 80% gewijzigd door Ircghost op 30-01-2017 12:49 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanElten
Een beginnersguide is niet echt wat ik nodig heb... Maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lauranvh
Ik denk dat er niets anders op zit dan de claim time af te wachten. Dan moeten ze volgens mij allebei uit de tribe gaan. Een nieuwe tribe starten waarbij alle tames en spullen gedeeld worden door alle leden en dan wachten op de claim timer. Volgens mij is die 7 dagen.

Speelt hij in een official of unofficial server? Als hij unofficial speelt kun je nog wel eens een admin contacteren om te vragen of hij de spullen en tames kan unclaimen en dan ervoor zorgen dat zij ze weer claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Ze kunnen allebij niet de dino gebruiken?
En kijk Of iemand die dino owned.
Anders help je hem die dino opnieuw temmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik weet niet in hoeverre de PS4 versie verschilt van de PC versie. Maar het lijkt er op dat er een merge heeft plaats gevonden die niet goed verlopen is. Welke tribe naam staat boven de dino en/of structures? Als er een andere tribe naam staat met rode tekst, dan zijn die dino's niet (meer) van jouw zoon. Admins zouden altijd alle dino's moeten kunnen berijden, ongeacht de Tribe Governance. Maar misschien in de Tribe Governance alles eens op Tribe Owned zetten, wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanElten
lauranvh schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:14:
Ik denk dat er niets anders op zit dan de claim time af te wachten. Dan moeten ze volgens mij allebei uit de tribe gaan. Een nieuwe tribe starten waarbij alle tames en spullen gedeeld worden door alle leden en dan wachten op de claim timer. Volgens mij is die 7 dagen.

Speelt hij in een official of unofficial server? Als hij unofficial speelt kun je nog wel eens een admin contacteren om te vragen of hij de spullen en tames kan unclaimen en dan ervoor zorgen dat zij ze weer claimen.
Dankjewel Laura!

Als hij vanmiddag uit school komt gaan we dit proberen. Als ik je goed begrijp dan gaan we ergens (?) een claimtimer op die spullen vinden als beide spelers uit de tribe zijn, en dan 7 dagen aftellen.

Hij speelt dit helemaal niet op een server. We hebben geen Playstation Plus. Zowel speler1 als speler2 zijn accounts op onze PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38
Ai, waarschijnlijk heeft je zoontje ooit een eigen Tribe gemaakt waar alle rechten op Tribe owned stonden. Nu dat hij dus de Tribe van z'n vriendje is gejoined zijn al z'n spullen en dinos nog van de oude Tribe. Helaas niks aan te doen zonder admin rechten. Suggestie van @lauranvh zou moeten werken!

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Da's hard. Ark is een hele leuke game maar je kan heel gauw heel veel dingen in 1 klap kwijt zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 30-01-2017 12:37 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• lauranvh
ErikvanElten schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:22:
[...]

Dankjewel Laura!

Aah er wordt dus een local singleplayer "server" gestart waar ze allebei in spelen. Dat is mooi want dan is het een stuk gemakkelijker op te lossen.

Als het goed is kunnen er in de ps4 editie van ARK console commands ingevoerd worden.
Dan zou je eerst een nieuwe tribe moeten starten waarbij alle tames en spullen gedeeld worden door alle leden. Daarna kun je console commands gebruiken om de spullen weer "toe te eigenen". Onderstaande commando's moet je invoeren terwijl je naar het object of tame kijkt.
Het commando voor spullen is: GiveAllStructure
Het commando voor tames is: GiveToMe

Het zou kunnen dat je adminCheat "commando" moet typen om het te laten werken. Je kunt het allebei eens proberen.

Edit: Hier is een filmpje waar je kunt zien hoe je console commands toe past: YouTube: How To Use Ark Admin Commands PS4 - XB1 - Fly / God / Infinite Stats...

[ Voor 19% gewijzigd door lauranvh op 30-01-2017 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Je kunt inderdaad gebruik maken van admin commando's om de ownership te veranderen.

Op http://ark.gamepedia.com/Console_Commands staan alle commando's en hoe je deze moet invoeren. De twee commando's die je nodig hebt staan al hierboven, je zou echter ook kunnen proberen:

TakeAllDino
TakeAllStructure

Deze commando's zouden alle gebouwen en dino's van de tribe waar je naar kijkt moeten verplaatsen naar jouw huidige tribe.

De console zit op de PS4 in het pauzescherm geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08 16:21
Hallo Erik

Wat ik mij kan bedenken is dat uw zoon in het spel is dood gegaan. Hij zal dan weer opnieuw moeten respawnen (opnieuw zijn poppetje aanmaken). Ik heb dit spel een tijd gespeeld en dit is een tricky gedeelte. Er zitten hier 2 knoppen dicht bij elkaar nml. Nieuwe overlever creeren of doorspelen met huidige karakter. Mogelijk heeft u zoon op nieuwe overlever maken gedrukt en is dus zijn huidige status verloren gegaan. Als het bovenstaande het geval is; Succes met opnieuw beginnen, zit niks anders op. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikvanElten
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken, het is opgelost!

Inderdaad kon het met behulp van Admin Commands allemaal weer rechtgezet worden. Gelukkig maar, want het ging om meer dan 10 dinoś, met zadel en al, en kasten vol met zeer bijzondere grondstoffen. Nu kan de jonge onderzoeker verder met het bouwen van een computer, want dat schijnt ook te kunnen in dit toch wel heel bijzondere spel ;-)

Nogmaals bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over ark ik had een server gevonden en had hem in mijn favorieten gezet maar ik vond ark een beetje saai worden dus stopte er een paar weken mee maar nu vind ik het weer leuk maar kan mijn server niet meer vinden en ik weet wel hoe die heet maar vind dan ook niks. Hij staat ook niet meer in mijn favorieten

Weet iemand wat ik moet doen.

Oja en dit is voor de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:20:
Ik heb een vraag over ark ik had een server gevonden en had hem in mijn favorieten gezet maar ik vond ark een beetje saai worden dus stopte er een paar weken mee maar nu vind ik het weer leuk maar kan mijn server niet meer vinden en ik weet wel hoe die heet maar vind dan ook niks. Hij staat ook niet meer in mijn favorieten

Weet iemand wat ik moet doen.

Oja en dit is voor de ps4
De kans is zeer aannemelijk dat de server offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit topic is 3 jaar oud, het probleem is waarschijnlijk wel opgelost ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Bart ® op 16-04-2020 07:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.