Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-05-2021
Hallo iedereen, help ik kom er niet uit elke winkel geeft me ander advies.

Ik heb een nieuwe BenQ XL2730Z 1440P 144hz Freesync monitor gekocht.
Nu wil ik dus ook een andere videokaart kopen ik twijfel tussen de MSI Geforce GTX 1060 6GB en de MSI RX 480 8GB.
Mijn wordt verteld de GTX 1060 is sneller gaat langer mee etc..
Echter de RX480 kan weer samenwerken met de Freesync op mijn monitor.
En of de Gaming X versies van deze kaarten zijn geld waard zijn of dat ik beter de standaard oc versie kan halen?

Ik speel graag games maar van mij hoeft het allemaal niet op ultra weet ook het niet gaat lukken met deze kaarten.
Game die ik graag speel Arma 3.

Ik hoop dat er hier wat mensen zitten die er meer verstand van hebben en mijn de lijn naar van AMD of NVIDIA kunnen laten overlopen.

Overige specificaties mochten die nog nodig zijn voor iets?

CPU- Intel Core i5 2500k 3.3GHZ
RAM- 8GB DDR3
Moederbord- Asus pbz68-v pro
Voeding- Club 3D CSP-X1000CB

Alvast bedankt, sorry als er wat dingen fout staan geplaatst of te weinig info, is mijn eerste post vergeef me :)

Jasper

[ Voor 7% gewijzigd door jasperz op 29-01-2017 19:24 ]

Beste antwoord (via jasperz op 30-01-2017 08:04)

Verwijderd

rx 480 8 gig is sneller dan 1060 en amd kaarten worden over het algemeen ook beter oud :)

Ik kan er wel goed inkomen waarom iemand een 1440p 144hz haalt als je dus niet alles op max zet kun je die resolutie wel gewoon goed aan.

144hz zul je meestal niet halen komt ook omdat je cpu al wat ouder is maar ik zie dat je een K versie hebt ooit gedacht om hem wat te overclocken?

Arma 3 game engine is een beetje verouderd en draait vooral op 1/2 cores.

En ik vind je scherm wel een goede keuze want je zult er als die niet kapot gaat 5-6+ makelijk mee kunnen doen.

Lactaxative meeste mensen halen niet zovaak een nieuw scherm meeste mensen doen er 5+ jaar mee en met zijn scherm kan die nog makelijk '' ingroeien '' en dan inplaats van med/high draait op high/ultra.

Dus haal gewoon de rx 480 8 gig een 1070/fury-x+ heeft wel wat voor zin maar je cpu zal de '' bottleneck '' zijn bij bepaalde games als arma 3 omdat die engine een beetje erg verouderd is en niet goed gebruik kan maken van meerdere cores.

Je zult wel in 2-3 jaar een nieuwe cpu moeten halen als je dan weer een gpu upgrade zou willen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 07:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
Als je veel arma 3 speelt kan ik je nvidia aanraden. Merkte zelf een enorme prestatieverschil tussen gelijkwaardig amd/nvidia kaarten. Weet niet kf dat nog steeds zo is, maar 2 generaties terug nog wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:37
Ik weet niet wie je heeft verteld dat een GTX 1060 langer meegaat dan een rx 480. Meestal gaan amd kaarten langer mee aangezien amd over de jaren steeds meer uit hun gpu's kunnen halen dan nvdia. Verder is een rx 480 8gb zo'n 5% sneller dan een gtx 1060 tegenwoordig door allerlei driververbeteringen. Zie het maar in dit filmpje YouTube: AMD vs. Nvidia: All Current Gen GPUs Benchmarked \[16 New Games]# hier worden alle courante videokaarten getest met de laatste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz
Dat werd mij verteld in een computer winkel.
Maar ik denk dat dit het voor mij wel duidelijk maakt, ik ga gewoon voor de rx 480 kan ik de freesync ook nog eens gebruiken.
Morgen maar eens een winkel zoeken dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Ik heb in principe niet zoveel toe te voegen aan Superrock hierboven, maar beide kaarten die je voorstelt zullen moeite hebben in de meeste games 60 fps te halen op 1440p. Het is me dus niet duidelijk waarom je een 1440p144Hz scherm hebt, als je geen kaart koopt die dit ook aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz
Kaart kan het prima aan aangezien ik geen triple a titles speel.
En ik het niet erg vind om met wat lagere settings te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
jasperz schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:23:
Kaart kan het prima aan aangezien ik geen triple a titles speel.
En ik het niet erg vind om met wat lagere settings te spelen
Het voordeel van een scherm met een hoge resolutie en dan op lage settings spelen ontgaat mij een beetje. Verder geef je zelf aan Arma 3 te spelen, dit valt qua grafische eisen wel onder AAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz
Mwwah arma 3 speelde ik voorheen op een radeon 7800 series op mid tot high settings zonder problemen rond de 50fps dus dan moet zo nieuwere kaart er toch geen problemen mee hebben.
Voor welke kaart zal ik anders moeten gaan kijken?
De gtx 1070 vind ik een beetje prijzig

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rx 480 8 gig is sneller dan 1060 en amd kaarten worden over het algemeen ook beter oud :)

Ik kan er wel goed inkomen waarom iemand een 1440p 144hz haalt als je dus niet alles op max zet kun je die resolutie wel gewoon goed aan.

144hz zul je meestal niet halen komt ook omdat je cpu al wat ouder is maar ik zie dat je een K versie hebt ooit gedacht om hem wat te overclocken?

Arma 3 game engine is een beetje verouderd en draait vooral op 1/2 cores.

En ik vind je scherm wel een goede keuze want je zult er als die niet kapot gaat 5-6+ makelijk mee kunnen doen.

Lactaxative meeste mensen halen niet zovaak een nieuw scherm meeste mensen doen er 5+ jaar mee en met zijn scherm kan die nog makelijk '' ingroeien '' en dan inplaats van med/high draait op high/ultra.

Dus haal gewoon de rx 480 8 gig een 1070/fury-x+ heeft wel wat voor zin maar je cpu zal de '' bottleneck '' zijn bij bepaalde games als arma 3 omdat die engine een beetje erg verouderd is en niet goed gebruik kan maken van meerdere cores.

Je zult wel in 2-3 jaar een nieuwe cpu moeten halen als je dan weer een gpu upgrade zou willen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz
Is opgelost heb een MSI RX480 Gaming X 8gb gekocht, ben er super blij mee arma 3 op ultra settings en 1440p gewoon 60fps, speel toch niet op ultra maar wilde het toch even testen!
Pagina: 1