iPad 4 mist foto's, wil niet updaten etc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hoi allemaal,

Geen idee of dit de juiste plek is hiervoor of dat dit naar een ander topic moet, maar ik heb een probleem met mijn iPad 4, 16 GB, 3G, draaiend op iOS 10.0.1.

Enige tijd terug werd ie trager en 'wiebelig', waarna ik hem rebootte. Dat lukte niet (bleef hangen op zwart scherm met Apple logo). Na heel veel proberen kreeg ik hem via iTunes in de bijwerkmodus en uiteindelijk lukte het om bij te werken.
Nu bleek dat ik aanzienlijk wat foto's mis (die door een fout niet zijn geupload in iCloud). Vlak na het bijwerken zag ik als ik door mijn album scrollde kadertjes met een wit vlak, daar waar dus ooit foto's stonden. Nu zie ik dat niet meer.

Ik heb geprobeerd om met het standaard importeren via Windows (7) deze fotobestanden te bekijken, maar dat lukt niet, ook met iFunbox lukt het niet. Met het standaard importeren worden de bestanden overgeslagen, met iFunbox zijn ze (nu nog steeds) net als (vlak na het bijwerken) op de iPad zichtbaar als bestand, maar als ik ze aanklik krijg ik de melding dat het een leeg bestand is... :/

Ondertussen heb ik een Air 2 gekocht, maar lukt het me niet om (al dan niet via iTunes) bestanden over de zetten vanaf mijn oude iPad (bijv. iBooks en pdf's etc.).
Sowieso kon ik geen reservekopie van de oude iPad terugzetten om op de nieuwe te zetten omdat de iOS-versie niet overeenkomt (updaten van de iPad 4 lukt niet, niet via iTunes en niet via de cloud, ik krijg dan allerlei foutmeldingen). En ik wil natuurlijk niet bepaalde fouten kopiëren, mochten die er in zitten.

Waarschijnlijk een beetje ijdele hoop misschien, maar is er nog iets aan te doen waardoor ik alsnog mijn foto's zichtbaar kan krijgen?
En is er een manier om iets met de foutmelding voor het updaten te doen en alsnog naar 10.2.1 te gaan?

Alvast dank voor het meedenken!

[ Voor 4% gewijzigd door SZG op 30-01-2017 11:17 . Reden: deelvraag opgelost ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat betreft de update zou het me niet verbazen dat je opslag vol is. Dan kan je namelijk ook niet updaten. Daarvoor heb je wel een paar honderd MB vrij nodig. Verwijder eens wat apps en probeer het nog een keer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:36:
Wat betreft de update zou het me niet verbazen dat je opslag vol is. Dan kan je namelijk ook niet updaten. Daarvoor heb je wel een paar honderd MB vrij nodig. Verwijder eens wat apps en probeer het nog een keer.
Dank voor je reactie. Er is ongeveer 1 GB vrij, het lijkt me dat dit voldoende is? Als ik in het verleden wilde updaten (zonder iTunes) en ik had te weinig geheugen, dan kreeg ik een melding dat dat zo was. Nu krijg ik geen specifieke foutmelding, maar een meer algemene...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 881071

Wat je kunt doen is het volgende:

- Koppel je iPad aan de computer met iTunes open. (Klik eventuele meldingen weg).
- Zet de iPad is DFU mode: YouTube: How To: Enter DFU Mode on an iPhone/iPod Touch (sorry voor de muziek).
- Klik op 'herstel en werk bij'

Dat zou moeten werken, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Niet online
Anoniem: 881071 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:43:
Wat je kunt doen is het volgende:

- Koppel je iPad aan de computer met iTunes open. (Klik eventuele meldingen weg).
- Zet de iPad is DFU mode: YouTube: How To: Enter DFU Mode on an iPhone/iPod Touch (sorry voor de muziek).
- Klik op 'herstel en werk bij'

Dat zou moeten werken, succes!
Het updaten naar de nieuwste softwareversie is gelukt, dank voor dit advies :)
Nu nog kijken of de foto's terug kunnen verschijnen, maar ik heb er een hard hoofd in...