compileproblem

Pagina: 1
Acties:

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
LFS
---

ik wordt gek, zit hij eerst meer dan een uur te compilen aan gcc3.0, dan quit hij met de volgende errors :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
../../gcc-3.0/gcc/libgcc2.c: In function `__ffsdi2':
../../gcc-3.0/gcc/libgcc2.c:348: stray '\177' in program
../../gcc-3.0/gcc/libgcc2.c:348: `_' undeclared (first use in this function)
../../gcc-3.0/gcc/libgcc2.c:348: (Each undeclared identifier is reported only once
../../gcc-3.0/gcc/libgcc2.c:348: for each function it appears in.)
../../gcc-3.0/gcc/libgcc2.c:348: parse error before "asm__"
../../gcc-3.0/gcc/libgcc2.c:338: warning: `count' might be used uninitialized in this function
make[3]: *** [libgcc/./_ffsdi2.o] Error 1
make[3]: Leaving directory `/mnt/lfs/usr/src/gcc-build/gcc'
make[2]: *** [libgcc.a] Error 2
make[2]: Leaving directory `/mnt/lfs/usr/src/gcc-build/gcc'
make[1]: *** [stage2_build] Error 2
make[1]: Leaving directory `/mnt/lfs/usr/src/gcc-build/gcc'
make: *** [bootstrap] Error 2

Dervoor werkte het base-system op rh6.2, gaf zelfde probleem, nu geprobeerd op mdk8,
dito dus :( :(

Help !
Volgens mij kan ik hier zelf NIETS aan verhelpen :( Vorige versie nemen dan maar ? En zoja, moet ik dan van andere dingen ook de vorige versie nemen ? (zoals de binutils ofzo)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• BitProcessor
Misschien dat een mede-tweaker mij een beter base-systeem kan aanraden ?

Mensen die ervaring hebben met LFSsen ?

is 20010629-0832
had met die van 20010619-2138 trouwens hetzelfde probleem :(

Hoe verklaar je trouwens dat een packages wordt uitgepakt zonder errors (tar.gz) en als je daarna een package (tar.bz2) uit die package gaat extracten dat die ineens errors begint te geven ? Was dus ook het geval met één van die packages (binutils) (dan maar even appart gedownd van ftp.gnu.org Snap het nie :(

Owja, probs beginnen dus altijd bij die gcc3.0, voor bash moet ik wel altijd de ncurses even installen (op een pas geïnstalled rh of mdk system), maar daarna loopt ie perfect te compilen ed

BTW, heb die gcc ook al eens appart gedownd, was zelfde prob

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

gcc 3.0 schijnt een probleem te zijn met een
compile gcc onder glibc2.2.3 en je krijgt gegarandeerd een ()atexit bug .. dit is een bug in de 2.95.x compiler series. ik weet niet of deze bug ook nog in de 3.0 serie zit. hoop van niet eigelijk
trouwens, ik kan wel goed compileren, anders zou ik ook niet meerdere LFS systemen werkend hebben. glibc2.2.2 geeft namelijk geen problemen
maybe heb je hier ook last van

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• BitProcessor
Bah :(