Toon posts:

Asus laptop upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo dames en en heren :) ik heb een jaar geleden deze superlaptop voor 300 euro nieuw in zwiserland gekocht met dit er in :

processor inter r core i5 4210 u CPU @ 1.70-2.40 Ghz

RAM : 16 gb

system type 64 bit x664 based processor

video kaart inter R hd fraphics family en daar gaat het nou om mijn vraag is of ik die kan vervangen met een veel sterkere video kaart, ik heb zelf wijnig verstand van laptop components en wou het liefer gewoon hier vragen waar ik weet dat de mesen echt weten wat er kan, graag wil ik dus weten wat mijn mogelijk heden zijn
alvast bedankt henktenk

sorry voor mijn kut nederlands ik heb maar 9 jaar in nederland gewoond en kan het gewoon niet zo goed spellen :/ :( 8)7

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoofdletters en leestekens zouden je ook in een andere taal niet vreemd moeten zijn. Waarom je die helemaal achterwege laat is mij dan ook niet helemaal duidelijk ;).

Anyhow, zonder het typenummer van je laptop te geven, kunnen we natuurlijk erg weinig zeggen, maar de kans dat je er 1 hebt waar een losse videokaart in kan is klein, erg klein.

Verwijderd

Topicstarter
oke dankje wel ja sorry ik ben echt een mongool die moeten er ook zijn he

Verwijderd

Topicstarter
ik zal me laptop gegeven er nog bij zeten als ik die gevonden heb

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan je in het vervolg woorden als "kut" en "mongool" achterwege laten. Die zijn hier totaal niet relevant.

En als je nog iets wilt toevoegen aan je vorige post, gebruik dan de "wijzig" knop. Je ziet niet voor niets onderstaande banner.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ewAJzeiXbWSoJWv2yXENZNMP/full.png

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:13
Nee die kun je niet vervangen. Misschien dat er een andere cpu met een snellere interne videochip in kan maar dan nog is de winst minimaal.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:33:
Nee die kun je niet vervangen. Misschien dat er een andere cpu met een snellere interne videochip in kan maar dan nog is de winst minimaal.
dankjewel dit had ik nodig :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Maar ook dat kan je vergeten, want je processor is 99% zeker vastgesoldeerd.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-01 20:38

Nemesizz

Untouchable

Processor is inderdaad vast gesoldeerd, en is niet te upgraden.

En zijn ook bar weinig laptops waar überhaubt de videokaart/chip van te upgraden is.
Meeste zit (mits er een AMD/nVidia GPU in zit) ook vast gesoldeerd, en met MXM zit je vaak met vendorlock,
of afwijkende maten waardoor een andere GPU dan waar de laptop mee kwam zelden past/werkt.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Laten we maar zeggen dat je voor maar 300 niet moet verwachten dat je er veel aan kan aanpassen. Dat tijdperk is al jaren voorbij. Tegenwoordig wordt bijna alles vastgesoldeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door nelizmastr op 29-01-2017 21:51 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1