Ik heb tijdens de mediamarkt BTW dagen twee monitoren gekocht, terwijl ik er eigenlijk maar een nodig heb. Was donderdag avond naar de mediamarkt ArenA gegaan om een monitor uit te zoeken. Was eigenlijk op zoek naar een 21-24" monitor voor <€150,-. Het aanbod was echter beperkt en ben naar huis gegaan met een HP27EA. Om middennacht de webshop bekeken en daar wel een mooie 24" gevonden, namelijk de HP24ES. Nu zit ik dus met twee monitoren thuis (beiden in de doos nog, mediamarkt kan soms nogal moeilijk doen met ruilen), en vraag me af welke beter is. Ik zie eigenlijk weinig verschil tussen de types, terwijl er ook een HP27ES bestaat die redelijk identiek is aan de EA maar veel duurder (extra hdmi poort, verder hetzelfde?).
Ik zoek een?
Monitor voor thuiswerken.
Wat is je budget?
Het liefst < €150,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor het thuiswerken door mij/mijn vriendin. Zelf werk ik voornamelijk met outlook, excel en SAP, zij met excel, gmail en een ander ERP systeem. Ik ben gewend te werken op een dual 21,5" monitor setup, zij aan een dual 26" setup.
Zelf lijkt me 27" toch wel erg groot, zeker voor thuis waar hij redelijk in het zicht zal staan. Bovendien is 1920x1080 misschien aan de lage kant qua resolutie voor en 27" scherm waar je relatief dichtbij zit. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook wel snel wennen. Ik zal ook degene zijn die hem voornamelijk gaat gebruiken.
Buiten het formaat, zijn er nog andere significante verschillen tussen de monitoren? Het voordeel van de 27" is dat hij ingebouwde speakers heeft, maar verder zie ik eigenlijk geen verschil. Ze waren beiden €147,-. Wat dat betreft lijkt de 27" een betere bang for buck.
Ik zoek een?
Monitor voor thuiswerken.
Wat is je budget?
Het liefst < €150,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor het thuiswerken door mij/mijn vriendin. Zelf werk ik voornamelijk met outlook, excel en SAP, zij met excel, gmail en een ander ERP systeem. Ik ben gewend te werken op een dual 21,5" monitor setup, zij aan een dual 26" setup.
Zelf lijkt me 27" toch wel erg groot, zeker voor thuis waar hij redelijk in het zicht zal staan. Bovendien is 1920x1080 misschien aan de lage kant qua resolutie voor en 27" scherm waar je relatief dichtbij zit. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook wel snel wennen. Ik zal ook degene zijn die hem voornamelijk gaat gebruiken.
Buiten het formaat, zijn er nog andere significante verschillen tussen de monitoren? Het voordeel van de 27" is dat hij ingebouwde speakers heeft, maar verder zie ik eigenlijk geen verschil. Ze waren beiden €147,-. Wat dat betreft lijkt de 27" een betere bang for buck.