Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik heb tijdens de mediamarkt BTW dagen twee monitoren gekocht, terwijl ik er eigenlijk maar een nodig heb. Was donderdag avond naar de mediamarkt ArenA gegaan om een monitor uit te zoeken. Was eigenlijk op zoek naar een 21-24" monitor voor <€150,-. Het aanbod was echter beperkt en ben naar huis gegaan met een HP27EA. Om middennacht de webshop bekeken en daar wel een mooie 24" gevonden, namelijk de HP24ES. Nu zit ik dus met twee monitoren thuis (beiden in de doos nog, mediamarkt kan soms nogal moeilijk doen met ruilen), en vraag me af welke beter is. Ik zie eigenlijk weinig verschil tussen de types, terwijl er ook een HP27ES bestaat die redelijk identiek is aan de EA maar veel duurder (extra hdmi poort, verder hetzelfde?).

Ik zoek een?
Monitor voor thuiswerken.

Wat is je budget?
Het liefst < €150,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor het thuiswerken door mij/mijn vriendin. Zelf werk ik voornamelijk met outlook, excel en SAP, zij met excel, gmail en een ander ERP systeem. Ik ben gewend te werken op een dual 21,5" monitor setup, zij aan een dual 26" setup.

Zelf lijkt me 27" toch wel erg groot, zeker voor thuis waar hij redelijk in het zicht zal staan. Bovendien is 1920x1080 misschien aan de lage kant qua resolutie voor en 27" scherm waar je relatief dichtbij zit. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook wel snel wennen. Ik zal ook degene zijn die hem voornamelijk gaat gebruiken.

Buiten het formaat, zijn er nog andere significante verschillen tussen de monitoren? Het voordeel van de 27" is dat hij ingebouwde speakers heeft, maar verder zie ik eigenlijk geen verschil. Ze waren beiden €147,-. Wat dat betreft lijkt de 27" een betere bang for buck.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

27" Is erg fijn om mee te werken, maar niet op 1920x1080. Dat is ongeacht welk formaat een te lage resolutie om lekker mee te werken als het aan mij ligt.
Maar als je dan toch voor 1920x1080 wil gaan, dan zou ik dat doen op een 24", niet op een 27".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Niet online
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor, maar hogere resolutie (2560 x 1440) is al minstens €100,- meer en dat heb ik er op dit moment gewoon niet voor over. Zeker aangezien hij niet intensief gebruikt zal worden, misschien hooguit 1x per week, maar werken op een 15" laptop scherm is gewoon niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
In dat geval is de kleinere de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 12:19

Emiel1984

Made in NL

TERW_DAN schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:28:
27" Is erg fijn om mee te werken, maar niet op 1920x1080. Dat is ongeacht welk formaat een te lage resolutie om lekker mee te werken als het aan mij ligt.
Maar als je dan toch voor 1920x1080 wil gaan, dan zou ik dat doen op een 24", niet op een 27".
Ik heb een 27" met 1920x1080 resolutie en vind het prima werken.

Echter vind ik het niet fijn als het beeldscherm tegen me neus aan staat. Dus wellicht is dat waarom ik er prima mee kan werken.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:02

A13X

Dude

Heb thuis een 23" 1080p en op het werk een 24" 1080p. Mijn vader een imac van 27". De resolutie is prima te doen op deze maten. Vroeger nog gewerkt op een 24" CRT en voor werk was dat ook prima.

Het ligt eraan wat je wilt. In excel vind ik groter beter. Beter overzicht op je werkblad, maar dat word ook bepaald door de grote van je werkblad. Esthetisch kan ik me goed voorstellen dat het nogal een plakaat is. Zeker als hij in het zicht staat.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

Croga

The Unreasonable Man

Wellicht nog één andere hele belangrijke overweging:

Degene die je in de winkel gekocht hebt kun je inleveren voor een tegoedbon.
Degene die je op internet gekocht hebt kun je terugsturen voor geld terug.

Wellicht is dat nog wel een veel belangrijkere overweging dan welke andere dan ook. In de winkel gekocht heb je geen retourrecht onder Koop op Afstand. Dat heb je wel bij degene die je via internet gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Niet online
Croga schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:09:
Wellicht nog één andere hele belangrijke overweging:

Degene die je in de winkel gekocht hebt kun je inleveren voor een tegoedbon.
Degene die je op internet gekocht hebt kun je terugsturen voor geld terug.

Wellicht is dat nog wel een veel belangrijkere overweging dan welke andere dan ook. In de winkel gekocht heb je geen retourrecht onder Koop op Afstand. Dat heb je wel bij degene die je via internet gekocht hebt.
Weet je dit zeker? Dit is niet op de site terug te vinden.

Retourvoorwaarden voor producten gekocht in een Media Markt-winkel
Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

- De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
- Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde Media Markt-winkel.
- Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
- Het product is ongebruikt.

edit: volledige retourvoorwaarden

[ Voor 26% gewijzigd door .Joop op 29-01-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:55

g0tanks

Moderator CSA
Kijk anders even wat er op je bon staat, daar staat het vaak wel duidelijk aangegeven.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

TERW_DAN schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:28:
Ik vind dit net heel fijn werken, geen gezeur met schaling en alles is goed te lezen. Zeker, het is niet houdt niet over qua beeldruimte, maar die is bij iedere 1920x1080 monitor hetzelfde.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zolang je beeldscherm nog in de verpakking zit en niet (overduidelijk) geopend is kan je m meestal wel gewoon in de winkel (eigenlijk naast de winkel bij de servicedesk) terug brengen voor contant geld, kan je aanraden in de ochtend of iig eerder op de dag te gaan, einde van de dag zijn de medewerkers nog wel eens geirriteerd en minder happig om je geld terug te geven :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:35
Ik heb ook een HP 27EA tijdens de BTW dagen besteld (internet). Ding bevalt prima en heb er nog twee bij besteld. Als je op een beetje normale afstand zit dan merk je niets van de dotpitch. Ik zit zelf op circa 35cm afstand. Ik gebruik hem als extra monitor dus dat hij een tikje groter is wordt dan juist een voordeel.

Nadeel van de monitor is dat hij niet mat is en dat er geen dvi/display port op zit (factor bij multi monitor).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1