Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Help! Ik was vandaag bezig met de tablet van mijn oma, een 'MMTC benelux' omdat ze telkens de error kreeg 'google play services is gestopt'. Ik heb vervolgens alle google apps voor haar geupdate en de error lijkt nu weg te zijn, alleen terwijl ik hier mee bezig was, kwam ik erachter dat de tablet twee 'interne geheugens' heeft en nu al aangeeft dat de opslag vol is. Wat heel gek is want mijn oma heeft er amper iets op staan en de tablet zou 4GB moeten zijn, alleen na 1GB geeft hij al aan dat hij vol is. Iemand enig idee wat ik hier mee moet doen?

Groetjes, Bobbie

Alle reacties

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:35
Je bent erg onduidelijk met je omschrijving maar mogelijk doel je op werkgeheugen (van 1GB) en opslag geheugen (4GB)?

Welk type is de tablet? Welk OS draait er (ik zag dat ze ook Windows tablets maken)
Bij controleren van hoeveelheid gebruikte opslag, wordt bij de meeste tablets ook aangegeven waarmee het in gebruik is (systeem, apps, foto's etc..) wat wordt daar aangegeven?

Mocht je er echt niet uit komen, maak dan een backup van eventuele belangrijke data op de tablet (foto's etc) en reset hem naar factory defaults.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 22:00
Het is lange tijd gebruikelijk geweest (vooral bij budget Android devices) on de opslag op te delen in 2 partities. Eén voor programma's, één voor opslag (als virtuele sd-kaart).
Helemaal kut was dat, want idd je houdt dan nauwelijks ruimte over voor apps. Het enige wat je er aan zou kunnen doen is een custom ROM installeren. Of een nieuwe kopen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers.

Dit betreft een tablet dus schopje van AND naar TGA. Verder zou je even aan kunnen geven welke MMTC benelux tablet je precies hebt, welk OS en welke OS versie het ding draait en zou je wat screenshots kunnen posten van de twee interne geheugens?

Als de tablet inderdaad maar 4GB opslaggeheugen heeft, dan betekend dit dat je er niet voor 4GB aan data op kan slaan. Het besturingssysteem neemt namelijk zelf ook nog wat opslag voor zijn rekening en worden apps ook opslagen op dezelfde 4GB. Dus nog 1GB van de 4GB kunnen gebruiken is best normaal.