Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenDNS en Jort: Diverse sites niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:27
Opmerking: Niet helemaal zeker dat dit topic hier thuis hoort, maar leek mij de meest logische.

Sinds afgelopen week lijkt ene Jort via OpenDNS allerlei sites te hebben geblokkeerd.
Sites als skoften.net geven dan de melding:

This domain is blocked due to content filtering.
Sorry, hier mag je niet heen. Gr. Jort

Ik gebruik de standaard OpenDNS IP addressen in Pi-hole, maar ook als ik ze rechstreeks invoer in een van mijn machines, mag ik er nog altijd niet naar toe. Logisch, maar ter test gedaan.
Ik heb ook geen abonnement bij OpenDNS, en ken helemaal geen Jort.

Heeft iemand dit al gezien, of ben ik de enige?
Heb een aantal sites al via de link aangemeld, maar dat kan wel even duren natuurlijk.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gebruik je toevallig de adressen 208.67.222.123 en 208.67.220.123? Die hebben ingebouwde content filtering. Alleen zit daat geen Jort. Misschien kun je een gepersonaliseerde boodschap instellen?

• freshy98
Nee, gewoon de standaard adressen die ik al jaren gebruik

208.67.222.222
208.67.220.220

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:40
OpenDNS controleert het bron adres van de request. Waarschijnlijk heeft een of andere Jort een content filter ingesteld en jouw ip adres ingevuld als bron. Enige wat je kunt doen is contact opnemen met opendns of een andere dns server instellen.

• freshy98
Lijkt het wel op. Ik ga OpenDNS een bericht sturen.
Kan natuurlijk mijn kabel modem resetten, en zo een ander adres krijgen, maar voor de netheid stuur ik een bericht.

Conclusie: Jort is een prutser.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Nee Jort heeft het ooit eens ingesteld en inmiddels heb jij zijn ip adres. Je kunt dus een account maken bij OpenDns en de opendns tool installeren om het te overrulen.

U+

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt ook gewoon stoppen met OpenDNS gebruiken natuurlijk…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• freshy98
Mijn IP adres heb ik al een heel lange tijd. Jort is dus wel een prutser die een verkeerd IP adres ingevoerd heeft.

Waarom zou ik stoppen met OpenDNS? Bevalt verder prima.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je doet er blijkbaar niks mee, ander had je dit al gefixt. Dus dan kun je net zo goed DNS servers gebruiken die níet met je resultaten fucken. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 bijvoorbeeld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• freshy98
En dit soort reacties zijn precies de reden dat ik GoT liever vermijd.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:43
freshy98 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:50:
En toch ben ik het wel met @CyBeR eens. Waarom zou je zoiets gebruiken als je alle functionaliteiten ervan niet eens gebruikt? Dan kun je net zo goed de google DNS gebruiken (8.8.8.8 & 8.8.4.4), je gaat hier qua performance verwacht ik niks van merken maar je hebt wel het voordeel dat er dus niet iemand jouw IP kan gaan registreren.

Verwijderd

Installeer de OpenDNS tool en kijk of die je kan helpen. Zelf geen ervaring mee maar ik denk inderdaad dat je een set met instellingen hebt gekregen van ene Jort. De tool detecteert dat je inlogt met een account / ip combi dat niet klopt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

freshy98 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:50:
Daar kun je wel negatief over doen, maar het zijn wel de mensen die met je meedenken over de context van je probleem. Zie dat maar eens te krijgen op seniorenweb of computerhulppuntènèl. Daar mag je al blij zijn als de geboden oplossingen je probleem niet erger maken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1