Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarn0ud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12-2022
Mijn vraag:

Ik vroeg me af het mogelijk is om een hogere resolutie paneel in mijn asus n56vm laptop (nu 1366x768 HD) te installeren. Toen deze laptop was uitgekomen was er ook een full hd versie van de laptop maar was toen niet beschikbaar. Het full HD paneel kan worden gekocht en heeft het op eerste zicht dezelfde aansluiting. De verkoper van het paneel zegt wel duidelijk dat het paneel hetzelfde moet zijn als de vorige, daarom dat ik twijfel.

Ik heb mijn laptop met de jaren al geupgrade met meer ram en een ssd en had dus nu graag iets aan de resolutie gedaan. Zou eens niet afhankelijk willen zijn van een externe monitor om mijn grafische en cad programma's op een behoorlijke wijze te kunnen gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik

specificaties op asus site

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

procedure van schermvervanging
verkoper paneel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Dit moet wel lukken.

GT960m kan max 2560x1600.

en die paneels die jij laat zien zijn voor de n56vm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarn0ud
Huib_Bloodstone schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:08:
Dit moet wel lukken.

GT960m kan max 2560x1600.

en die paneels die jij laat zien zijn voor de n56vm.
Het is wel een nvidia GT 630M. Deze krijg ik wel aangesloten op een 1080 monitor dus ik neem aan dat dit ook werkt als ingebouwd beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Het kan vaak wel maar in sommige gevallen moet je ook de kabel naar het lcd vervangen. Het kan zijn dat er een kabel in zit die de hoge resolutie niet aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Die kabel komt met het scherm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 23:52
Dan werkt het. Vermoedelijk is de lcd kabel in een n56 sowieso al Full HD capable, dus die hoef je dan niet te vervangen.

Lcd panelen zijn normaliter gewoon uitwisselbaar zolang de form factor hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarn0ud
Update: Nieuw scherm is vandaag aangekomen en installatie is vlot verlopen. Nu bots ik op een probleem. Ondanks het scherm wel herkend wordt blijft het zwart met de lichte schijn van aan te staan. Aan de hand van het instellingsmenu, screenshots en aan te sluiten op een oude monitor leid ik af dat het wel werkt maar iets mist om het effectief weer te geven. Als iemand hier meer inzicht op heeft altijd welkom.

http://imgur.com/a/IDc4V
setup en screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
Gebruik de FN knoppen om scherm minder te dimmen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 23:52
Zit het kabeltje goed erin? Anders zou kunnen dat het scherm een defecte backlight heeft. Komt bij LED schermen niet zovaak meer voor, maar het kan alsnog gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarn0ud
Na wat uitproberen met de instellingen en de kabel nagekeken te hebben heb ik het originele scherm er terug in gestoken. Dit werkt gewoon. Backlight defect lijkt me mogelijk, dus ik zal de winkel eens contacteren. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Helpt het als je windows + P doet? Misschien dat de instellingen op alleen tweede scherm staan. (lijkt wel, omdat het vierkant met de 1 erin, groter is dan die met de 2 erin) Je moet de instellingen op dubliceren of uitbreiden zetten, dan kun je beide schermen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarn0ud
hoi1234 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:31:
Helpt het als je windows + P doet? Misschien dat de instellingen op alleen tweede scherm staan. (lijkt wel, omdat het vierkant met de 1 erin, groter is dan die met de 2 erin) Je moet de instellingen op dubliceren of uitbreiden zetten, dan kun je beide schermen gebruiken.
Ook geprobeerd maar helaas. Het feit dat beiden schermen zichtbaar zijn in één screenshot zou moeten betekenen ze ook allebei actief zijn.
Pagina: 1