Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game pc voor 21:9 lg 34um88c, kant en klaar of zelfbouw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, post heb ik aangepast, en ga eerst eens bekijken wat ik met mijn budget ga doen :0

Nieuwe monitor, nieuwe pc nodig

Alleen is het voor mij de vraag of ik het best een nieuw kant en klaar systeem kan kopen of er zelf één te bouwen
en wat kan/zal ik doen met de oude pc/onderdelen? Die gaan dus richting recycling

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het spelen van films en games op de 21:9 monitor zal het meest vragen van de pc, het hoeft voor mij niet op de ultra ultra instellingen

Wat mag het systeem gaan kosten?
600 tot 900,- {excl. Randapp} meer indien nodig, liefst kant en klaar maar zelfbouw mag ook

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, kan ik iemand nog een plezier doen met een 8 jaar oud nvidia 9600 systeem?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de vsync op de monitor een amd video kaart Hetgeen dus niet per definitie gunstiger is blijkbaar,

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast komt in de woonkamer dus geluid en grootte van de kast zijn aandachtspunten

Ga je overklokken?
Nee, niet perse

Wat verwacht je van ons?[i]
Zo veel mogelijk bang for buck en zo makkelijk mogelijk voor mezelf.
Dus liever kant en klaar dan zelfbouw,
En als zelfbouw dan liever een bbg systeem met een aantal kleine wijzigingen dan dat ik alles bij elkaar moet sprokkelen.
Wellicht het basis game systeem (Bbg jan 17) met een andere videokaart als basis?

Dank alvast

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 17:18 . Reden: overzichtelijker, overbodige info verwijderd ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Proficiat met een werkelijk zeer onoverzichtelijk post.
Lees het beleid hoe je wat beters kan maken, of kijk bij andere topics hoe die het doen.

In ieder geval kan ik je al wel verklappen dat je het best zelf kan samenstellen

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Tja, dit ga ik zo ook niet doorlezen. Ik kan ook wel alvast iets verklappen. 900 euro is wel een erg karig budget voor gamen op een widescreen 1440p scherm.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:10:
en wat kan/zal ik doen met de oude pc/onderdelen?
Niets. Die kan je dus prima uit je openingspost halen, want dat maakt het alleen maar onoverzichtelijk ;).

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:39
Ik zou zelfbouw voorstellen, aangezien een kant en klare pc altijd duurder gaat zijn.

Het hangt er een beetje vanaf wat voor games je speelt:

- Als je wat oudere spellen speelt kan je prima voor een build gaan met een AMD RX-480 8GB en dan red je dat wel voor 900 euro.

- Als je de nieuwste AAA-games wil spelen op 3440 x 1440, dan is de AMD RX 480 8GB al snel niet snel genoeg meer en dat is op dit moment de snelste kaart van AMD. Je kunt dan beter een GTX 1070 kopen en dan komt je pc meer rond de 1200-1300 euro.

Tevens heeft deze monitor alleen Freesync van 40 tot 60hz, dus kan je beter een Nvidia kaart aanschaffen die constant 60fps of meer kan pushen.

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-11 08:40
Ja, voor zo'n scherm is een 1070 minimaal echt nodig. 1200-1300 moet lukken. Alternate kan het systeem ook voor je bouwen <- kost niet zoveel extra.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Als je op een budget zit is 1440p ultra wide geen optie.
Dan is het verstandiger naar 1080 ultrawide te kijken.
Pagina: 1