Vraag

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 10:41
Hallo allemaal!

Ik heb al een tijdje een raspberry pi 2b, die ik gebruik als mediaspeler voor Kodi (Doki).
Op zich ben ik tevreden hoe deze werkt.

Nu wil ik voor mijn vader een mediaspeler kopenvoor zn verjaardag en waarschijnlijk een Raspberry Pi.
Nu twijfel ik wat ik moet doen? Moet ik een Pi 2b kopen of raden jullie een 3b aan?

Ik weet namelijk niet of het verschil in Kodi echt merkbaar is.

Kunnen jullie helpen?

Alle reacties

Verwijderd

Wat heb je allemaal zelf al uitgezocht en wat vind je belangrijk?

Ik zou altijd een 3 kopen omdat deze marginaal duurder is en wel een stuk sneller en meer features heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 11:37 ]

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 10:41
Het moet een complete set worden met stroom, sd kaart en afstandsbediening dus de kosten zijn best hoog dus daarom denk ik aan een 2b. Er is een data kabel in de buurtdus wifi is ook niet nodig.

Ik ben vooral benieuwd of de 3b in Kodi echt een stuk sneller is dan de 2b...

Verwijderd

Krode schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:51:
Het moet een complete set worden met stroom, sd kaart en afstandsbediening dus de kosten zijn best hoog dus daarom denk ik aan een 2b. Er is een data kabel in de buurtdus wifi is ook niet nodig.

Ik ben vooral benieuwd of de 3b in Kodi echt een stuk sneller is dan de 2b...
Welke benchmarks heb je al bekeken?

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Krode schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:33:
Hallo allemaal!

Ik heb al een tijdje een raspberry pi 2b, die ik gebruik als mediaspeler voor Kodi (Doki).
Op zich ben ik tevreden hoe deze werkt.

Nu wil ik voor mijn vader een mediaspeler kopenvoor zn verjaardag en waarschijnlijk een Raspberry Pi.
Nu twijfel ik wat ik moet doen? Moet ik een Pi 2b kopen of raden jullie een 3b aan?

Ik weet namelijk niet of het verschil in Kodi echt merkbaar is.
Dat hangt er wat vanaf. Ik heb sinds mijn "migratie" van een RPi 2 naar een RPi 3 voor mijn Kodi-omgeving zeker wel opgemerkt dat het scrapen en scannen van media stukken veel beter reageert en sneller is. Qua afspelen loopt het wat gelijk op - heb geen media met DTS of DD5.1 meer afgespeeld zonder audio-passthrough maar op de RPi 2 had de CPU daar moeite mee. De RPi 3 is wel een stukje sneller maar daar heb ik geen real-life ervaring mee of die DTS/DD5.1 streams zonder hakkelen kan decoden/re-encoded.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Zal de meest luxe Orangepi nemen, heb je tenminste sata poort ter beschikking. Op de raspberri is de usd port toch wel de bottleneck.
Pagina: 1