Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Hoi.
Welke versie van de GT720 heb je? Passief of actief gekoeld?
Wat zijn de temps van je CPU en GPU?
Welke voeding heb je?
Je zegt 'voeding/geheugen/videokaart gewisseld' met wat?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
basdej schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:19:
Welke versie van de videodriver heb je? Wat voor randapparatuur hangt er aan je pc? Wat voor melding geeft de blue screen?

en randapparatuur is niks, 2 schermen (dvi/vga) tobo / muis en lan.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
prutser001 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:29:
Kijk event bij 'eventvwr' welke melding je bluescreen geeft indien die daar bij staat, download anders even : http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html daarmee kun je ze uitlezen.

GT 720 is actief gekoeld, temperaturen zijn goedWelke versie van de GT720 heb je? Passief of actief gekoeld?
Wat zijn de temps van je CPU en GPU?
Had de basis asus voeding, die bij de kast zat en gewisseld met een HKC USPP5580Welke voeding heb je?
de GT 720 naar een GT 730Je zegt 'voeding/geheugen/videokaart gewisseld' met wat?
2x Samsung 4gb ddr3 naar 2x noname 4gb
Hoe zit het met de koeling van je moederbord? Casefans aanwezig? Het zou kunnen zijn dat je i7 op een basic bordje deze iets te zwaar belast qua stroomtoevoer. Dat zou je kunnen verhelpen door de VRMs extra te koelen. Zet bijv een huistuinkeuken ventilator gericht op je open kast richting het moederbord voor extra airflow. Misschien helpt dat.
Ik zou die voeding verdenken, zo te zien zit daar nog een knop op om te wisselen tussen 220V en 115VGeckoo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:39:
Had de basis asus voeding, die bij de kast zat en gewisseld met een HKC USPP5580
ETHART schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:09:
[...]
Ik zou die voeding verdenken, zo te zien zit daar nog een knop op om te wisselen tussen 220V en 115V
er zat een AcBel PCA022-za2g voeding in en heb deze gewisseld met de HKC maar in beide gevallen gaf dit problemen. ik zal de originele terug zetten.Ardjee schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:08:
Als ik het mij goed herinner zijn HKC voedingen niet echt heel denderend. Je zou de originele ASUS voeding eens kunnen proberen om te zien of dat wel werkt: Je systeem zal niet zoveel stroom verbruiken dat dit een probleem wordt.
Hoe zit het met de koeling van je moederbord? Casefans aanwezig? Het zou kunnen zijn dat je i7 op een basic bordje deze iets te zwaar belast qua stroomtoevoer. Dat zou je kunnen verhelpen door de VRMs extra te koelen. Zet bijv een huistuinkeuken ventilator gericht op je open kast richting het moederbord voor extra airflow. Misschien helpt dat.
wat betreft temp, de kast ligt open, en er zit een casefan in.
3 phase is echt heel weinig voor een high end i7. Ik zou dus zeker proberen de moederbord beter te koelen om te testen of dit je probleem verhelpt/verbeterd. Vooral omdat alle andere dingen geen uitsluiting boden.
Hoe lang heb je memtest gedraaid? Ik neem aan minimaal 8 uur? Voor definitieve uitsluiting wordt 24 uur aangeraden.
De cpu staat gewoon in de support lijst.Ardjee schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:14:
Op de ASUS site vind ik dit: ASUS DIGI+ VRM - 3 Phase digital power design
3 phase is echt heel weinig voor een high end i7. Ik zou dus zeker proberen de moederbord beter te koelen om te testen of dit je probleem verhelpt/verbeterd. Vooral omdat alle andere dingen geen uitsluiting boden.
Hoe lang heb je memtest gedraaid? Ik neem aan minimaal 8 uur? Voor definitieve uitsluiting wordt 24 uur aangeraden.
Ik zou eerder het BIOS willen controleren en de spanningen van de voeding.
Meh ...
Hij wordt fabrieks af geleverd in deze eerste configuratie, dus verwacht niet dat dit het probleem isArdjee schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:14:
Op de ASUS site vind ik dit: ASUS DIGI+ VRM - 3 Phase digital power design
mem test was 4 uur, zonder enige errors.
Bij AMD moederborden staan er ook HEUL vaak 140+ watt CPUs op de support lijst, terwijl die binnen 5 minuten de VRMs koken. De support lijst is puur theoretische support. Volgens mij heb ik dit probleem wel eens vaker gezien met H81 bordjes en i7's.Twarp schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:22:
[...]
De cpu staat gewoon in de support lijst.
Ik zou eerder het BIOS willen controleren en de spanningen van de voeding.
Edit: Smart waardes van je SSD al gechecked? Misschien is die wel gewoon rot wat allerlei problemen oplevert.
Aangezien je bijna alles al geprobeerd hebt zou ik zeker eens overwegen een extra ventilator in je PC te mikken: Zoveel moeite is het niet, en je hebt het snel genoeg getest.
[ Voor 22% gewijzigd door Ardjee op 29-01-2017 12:28 ]
Verwijderd
Daarnaast vraag ik mij af waarom je AAA games probeert te spelen met low-end videokaarten als de GT 720/730. Die kaartjes zijn alleen geschikt voor beeldweergave in systemen waarbij geen interne videochip aanwezig is. De HD4600 in de cpu is net zo snel als een GT 720, de GT 730 is 30% sneller wat nog steeds geen goed spelende framerate oplevert.
Als er een boxed koeler op de cpu zit verwacht ik geen problemen met de stroomvoorziening op het moederbord omdat er voldoende airflow langs de vrm's is.
Mijn advies is een nieuwe goede voeding en een veel betere videokaart.
Klopt het zit ook niet in de voedingGeckoo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Hij wordt fabrieks af geleverd in deze eerste configuratie, dus verwacht niet dat dit het probleem is
mem test was 4 uur, zonder enige errors.
https://answers.microsoft...53-4544-bfe1-23d1488c9a88
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd