Toon posts:

sygate vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thuis netwerkje voor internet sharing waar ik sygate 4.0 op geinstalleerd heb. Nu kan ik op de server gewoon internetten maar op de client kan ik niet internettten en niet msnen. Die client ziet wel dat de server verbinding maakt maar dan zegt hij als je je bij msn aanmeld dat er geen internet verbinding is en bij ie dat hij de zoekpagina nie kan vinden. nu was mijn vraag hoe kan ik dit goed instellen zodat dit werkt. (met winproxy kan ik gewoon internetten maar niet msnen en sygate 3.0 krijg ik helemal niet aan de praat net als winproxy en winroute en wingate)

nog en vraagje: Ik kan met sygate maar 1x inbellen per keer dat de pc opstart is. De 2e keer zegt ie: force de server to connect to the internet. wat kan ik hier aan doen

bvd

Verwijderd

TCP/IP-instellingen goed? DNS goed? Gateway goed?

Geef anders eens wat meer specificaties over hoe je netwerk-pc's en je server geconfigureerd zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
nou mijn server heeft als ip 192.186.0.1 en mijn client 192.186.0.2 dns heb ik uitgeschakelt en de gateway op de client is het ip van mijn server. (stond in de search)

Verwijderd

okee probeer het eens met DNS op je client aan:

bij host: "pc1" ofzo invullen
domein: "netwerk" ofzo

zoals je ziet is dat gewoon onzin-dingen die nergens op slaan, maar da's ook de bedoeling. Dan werkt het namelijk zeker! :) Ik had zelf eerst ook die problemen namelijk en bovenstaande lostte het op.

goed: bij Zoekvolgorde: 192.168.0.1 invoeren en op "toevoegen" klikken.

bij de 2de netwerkkaart in je server hoeft dit bovenstaande niet... het gaat erom dat je dit dus bij je Client invoert.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het nog niet voor elkaar hij gaat nu heel lang zoeken naar en pagina en zoekt dan aar auto msn search en zeg dan dat hij de pagina niet kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
of moet ik niets op de server instellen dan

Verwijderd

192.168.0.x is het hoor en niet 192.186.0.x want dan krijg je een ip van het internet en da wil nie echt

Verwijderd

ow ja nog iets de dns moet het ip adres van de server zijn is wel zo makkelijk

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
sygate 4 is kut, mijn netwerk draait nog perfect op sygate 3, nooit problemen mee gehad

contact me maar effe, dan stuur ik hem wel effe naar je toe (ICQ 82517674)
Pagina: 1