Edit: wenslijst gewijzigd naar aanleiding van de opmerkingen van Finntasy
Edit2: nogmaals gewijzigd n.a.v. opmerkingen van ACB2401 en Bentley86
Edit3: Moederbord en casefan gewijzigd n.a.v. comments van JVRadeon en untflanked
Final Edit: Pc besteld zoals onderstaand (30/01 18:30)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is een vervanger van mijn ~8 jaar oude gamepc (i7 920, en slechts 4GB RAM door een kapot latje), welke ook voor algemene mediataken en werk gebruikt wordt, maar hier voldoet het huidige systeem nog. Op het moment is de hoofdtaak het spelen van Overwatch op 1920x1200, maar grafisch zwaardere spellen en een 144Hz scherm gaan er wel aankomen binnen afzienbare tijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen 100% vastgesteld budget, maar ik verwacht met ongeveer 700-800 euro een leuke kast + inhoud (ex GFX kaart) + Windows een aardig eind te komen voor mijn wensen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een AMD 280X 3GB, deze zal aan het begin even mee verhuizen om te kijken of ik tevreden ben met de performance, en anders komt hier later een vervanger voor, maar dit is voor nu geen zorg. Ook verhuis ik nog een 1TB harde schijf mee en is de randapparatuur al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op het moment heb ik deze wishlist staan, deze is een maand geleden samengesteld, dus ik weet niet of er ingrijpende wijzigingen zijn geweest in PC land in de tussentijd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel een Intel processor als basis, voor de rest ben ik flexibel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vermoed dat de extra's die in mijn geval nodig zijn voor overklokken (duurder moederbord, duurdere CPU, aftermarket koeling) tot dusdanig veel extra uitgaven leiden dat ik dan beter gewoon een snellere CPU zou kunnen kopen...
Wat verwacht je van ons?
Algemene adviezen voor alternatieve onderdelen worden gewaardeerd!
Past alles bij elkaar? (RAM en Mobo bijv.) Heb ik zo een gebalanceerd systeem samengesteld (aangenomen dat in de toekomst een GTX1060/GTX1070/RX480 of opvolger er in komt)? Kan ik ergens besparen op een onderdeel?
Ik kan het systeem zelf in elkaar zetten, maar ik wil liever niet bij 5 verschillende winkels bestellen, 1 heeft de voorkeur, 2 is prima, en 3 alleen als het veel scheelt.
Kortom, wat vinden jullie?
Edit2: nogmaals gewijzigd n.a.v. opmerkingen van ACB2401 en Bentley86
Edit3: Moederbord en casefan gewijzigd n.a.v. comments van JVRadeon en untflanked
Final Edit: Pc besteld zoals onderstaand (30/01 18:30)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is een vervanger van mijn ~8 jaar oude gamepc (i7 920, en slechts 4GB RAM door een kapot latje), welke ook voor algemene mediataken en werk gebruikt wordt, maar hier voldoet het huidige systeem nog. Op het moment is de hoofdtaak het spelen van Overwatch op 1920x1200, maar grafisch zwaardere spellen en een 144Hz scherm gaan er wel aankomen binnen afzienbare tijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen 100% vastgesteld budget, maar ik verwacht met ongeveer 700-800 euro een leuke kast + inhoud (ex GFX kaart) + Windows een aardig eind te komen voor mijn wensen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een AMD 280X 3GB, deze zal aan het begin even mee verhuizen om te kijken of ik tevreden ben met de performance, en anders komt hier later een vervanger voor, maar dit is voor nu geen zorg. Ook verhuis ik nog een 1TB harde schijf mee en is de randapparatuur al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op het moment heb ik deze wishlist staan, deze is een maand geleden samengesteld, dus ik weet niet of er ingrijpende wijzigingen zijn geweest in PC land in de tussentijd.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,95 | € 218,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H270-Gaming 3 | € 121,95 | € 121,95 |
| 1 | Sharkoon S25-W | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | be quiet! Pure Wings 2, 120mm | € 7,79 | € 7,79 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 141,95 | € 141,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 731,04 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel een Intel processor als basis, voor de rest ben ik flexibel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- ATX moederbord met DDR4 geheugen en m2 slot dat NVME SSD's ondersteunt, ik ben van plan weer 8 jaar met dezelfde basis te doen, dan is een beetje toekomstbestendigheid en ruimte wel fijn.
- Lichte overcapaciteit in de voeding vind ik wel een fijne gedachte, ook weer vanwege toekomstbestendigheid/uitbreidbaarheid
- Een beetje meer uitgeven voor grote stap in performance heeft de voorkeur, maar dit werkt twee kanten op. Een kleine achteruitgang tegen grote geldbesparing is ook goed!
- De supported memory lists bij veel moederborden zijn niet heel lang, maar dit kan wel 50 euro schelen, gaat het huidige geheugen werken in dit moederbord?
- Stock koeling heeft me altijd prima gediend, ik stoor me niet aan het geluid, en ik ga ook (waarschijnlijk) niet overklokken
Ik vermoed dat de extra's die in mijn geval nodig zijn voor overklokken (duurder moederbord, duurdere CPU, aftermarket koeling) tot dusdanig veel extra uitgaven leiden dat ik dan beter gewoon een snellere CPU zou kunnen kopen...
Wat verwacht je van ons?
Algemene adviezen voor alternatieve onderdelen worden gewaardeerd!
Past alles bij elkaar? (RAM en Mobo bijv.) Heb ik zo een gebalanceerd systeem samengesteld (aangenomen dat in de toekomst een GTX1060/GTX1070/RX480 of opvolger er in komt)? Kan ik ergens besparen op een onderdeel?
Ik kan het systeem zelf in elkaar zetten, maar ik wil liever niet bij 5 verschillende winkels bestellen, 1 heeft de voorkeur, 2 is prima, en 3 alleen als het veel scheelt.
Kortom, wat vinden jullie?
[ Voor 10% gewijzigd door hugoy op 30-01-2017 18:29 ]