Cortana / search bar crashed na typen 1-3 letters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Zephyr-
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-05 14:24
Ik hoop dat ik op 't goede forum zit :). Sinds een aantal dagen doet mijn search bar het niet meer in Windows 10. Wanneer ik een aantal letters invoer verdwijnt Cortane uit de taskmanager en komt weer terug na een aantal seconden. Ik neem aan dat dit een crash + restart is van Cortana. Ik heb al een tijdje op het internet zitten zoeken en heb de volgende oplossing uitgeprobeert:

-updaten van windows / drivers
-stoppen van relevante tasks om de searchbar opnieuw op te laten starten
-PC opnieuw opstarten
-reparatie via sfc /scannow
-indexen van de zoekoptie van W10
-troubleshooter gebruikt die onderdeel is van het indexen
-Registreren van Cortana met Powershell (Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"})

Het is mogelijk dat ik een aantal andere oplossing ook geprobeert heb, maar ik kan het mij niet herinneren. Als jullie meer info nodig hebben laat het mij weten :).

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via F_J_K op 29-01-2017 19:22)

• -Zephyr-
Ik heb de oorzaak ondertussen gevonden. Het waren mn drivers voor m'n RX480. Het blijkt dat meerdere mensen problemen hebben met deze drivers. Geen idee hoe dit mijn search bar beïnvloed, maar het werkte. Heb 'n rollback gedaan naar Crimson 16.7.1. Het topic kan dus gesloten worden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door -Zephyr- op 29-01-2017 18:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De machine is verder uptodate? (Tegenwoordig minder nodig dan vroeger, maar het kan nog steeds).

Misschien kan je ook in je logboek kijken naar hints over de oorzaak.

Cortana al dan niet tijdelijk uitschakelen is misschien ook mogelijk, als symptoombestrijding.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• -Zephyr-
Ik heb de oorzaak ondertussen gevonden. Het waren mn drivers voor m'n RX480. Het blijkt dat meerdere mensen problemen hebben met deze drivers. Geen idee hoe dit mijn search bar beïnvloed, maar het werkte. Heb 'n rollback gedaan naar Crimson 16.7.1. Het topic kan dus gesloten worden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door -Zephyr- op 29-01-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Huh.

Dank voor de update. Ik maak even een vraag-topic van dit topic en duid jouw post aan als oplossing. Topics gaan in de regel hier alleen dicht als ze niet aan policies voldoen. Dit zakt wel weg.

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 29-01-2017 19:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)