Icoon veranderen van snelkoppeling in Dock

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:18
Ik wil graag mijn nas icontje(snelkoppeling) in me dock hebben zodat ik er met een klik open. Op zich is dat geen probleem voor me omdat voor elkaar te krijgen alleen wil ik nu het icontje veranderen van me nas(netwerk hdd) als die in me dock heb staat...

Wie weet hoe ik dit stap voor stap kan doen of moet ik hier voor een externe applicatie voor gebruiken.
Ik ben namelijk erg benieuwd hoe dit moet.
Ik hoor het wel van jullie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-10 10:34
me=mijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt helemaal geen externe applicaties hier voor nodig. Kwestie. An icoontje vervangen zoals je dat stap voor stap al kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Havelock
Oeps foutje dat krijg als je effe niet oplet.
Ik kwam spontaan achter hoe het me gelukt is daar kwam ik zomaar achter nu weet ik hoe het moet doen.

Ik leg het uit voor de genen die dit ook willen doen.
Ik heb allle hoofdmappen die ik in me nas heb staan op me(netwerk hdd)
In een lege map gezet als goed is maakt die nu alias van(snelkoppeling) alle mappen die in je nas staan.
Zoek nu een icontje op internet die mooi vindt en download deze en open deze met voorvertoning.
Voer nu de snel toets Command+A en dan Command+C en ga naar de map waarvan je het icontje wil veranderen in mijn geval map met alle hoofdmappen van me nas.
Ga met je muis cursor op de map staan doe dan rechtersmuis knop en kies in het menu toon info.
Boven in zie je als goed is een mapje klik daar op zodat die selecteert is en doe dan vervolgens Command+V
sluit dan in volgens dat menu nu heb je het icontje verandert nu kan hem slepen waar hem wil en in mijn die map en in mijn geval zet ik hem in de dock.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd.
Deze topic kan wat mij betreft dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Ik vond het al raar dat het eerst keer niet werkte.
Ik zal wel wat verkeerd gedaan hebben waardoor hij niet wilde wat ik wilde en bij de tweede keer lukte me het wel. wat ik verkeerd deed ik heb geen idee.

Deze topic kan dicht nogmaals.

--------------------------------------------------

Ik weet nu wat ik verkeerd gedaan heb je kan namelijk geen mappen in de dock zetten met aangepaste icon dan gebruikt hij ze orginele icon.
Het is zo ver ik weet alleen mogelijk met een alias(snelkoppeling) dan blijft die icon het zelfde waar in hem verandert heb.

[ Voor 41% gewijzigd door Havelock op 29-01-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ok.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.