Logitech G403 Wired of Sharkoon SGM1 voor nieuwe muis?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• P3ctor!Q
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
Mijn vraag
Ik zoek een nieuwe gaming muis (zoals je aan de titel al kan zien) nadat mijn Trust GXT152 overleden is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een nieuwe computer (zie mijn oudere GoT post) met een K55 RGB keyboard en een Logitech G230 headset.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals ik al gezegd heb, heb ik twee muizen gevonden. MAXIMALE PRIJS: €60,- VOOR MUIS ÉN MUISMAT!

Logitech G403 Wired:

Sensor: PMW3366 (optical)
DPI (Min/Max): 200-12,000
Height: 124 mm
Width: 68 mm
Depth: 43 mm
Weight: 87.3 g mouse only+10g (optional weight)

Link:
Logitech G403 Prodigy
En als muismat: Sharkoon Shark Zone P40 muismat

Sharkoon SGM1:

Max. DPI/CPI: 10,800
Sensor: Optical
Chip: PixArt PMW3336
Weight Tuning System: 6x 4 g
Weight Without Cable: 130 g (BELANGRIJK: Dit is mét de gewichtjes, dus het standaard gewicht is 106g)
Dimensions (L x W x H): 122 x 82 x 42 mm

Link:
Sharkoon SGM1
En als muismat: SteelSeries QcK muismat

Games die ik ga spelen, op volgorde van frequentie:

CS:GO
World of Tanks
(misschien) League of Legends

Uiteindelijk (na Steam Summer Sale):
BF1
TES 5: Skyrim
XCOM 2

Handgrootte:
18cm lang/9.5cm breed

Heeft iemand ervaring met een van de twee muizen? Ik zou input/hulp zeer fijn vinden.

Met vriendelijke groet,
Wouter

Beste antwoord (via P3ctor!Q op 29-01-2017 16:11)

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
G403 zou ik pakken, 100% zeker en geen twijfels. Die Sharkoon Skiller is een leuke budget muis toen die nog 30 euro was, anders zou ik die niet preferen.

Alle reacties

Verwijderd

Heb zelfs een drakonia sharkoon muis al bijna 3 jaar in werking zonder problemen prijs was iets van 29 euro ofzo ben er erg tevreden over na muizen van 70+ euro die tevaak problemen hadden of ( te snel ) kapot gingen...

Zeg er natuurlijk wel bij dat persoonlijke ervaringen weinig zeggen of je moet een grotere populatie hebben :)

Maar ben erg te spreken over de muis en doet niet onder met muizen van 70 euro zitten ook meerdere gewichtjes in waarvan ik er een paar uit heb gehaald.

Drie knoppen bij je duim maar wat vooral het belangrijkste is dat de muis fijn in de hand ligt en niet een te kleine muis is ( krijg bij kleine muizen verkrampingen )

Die muismatten zijn wel redelijk goed, gebruik zelf een razer vespula met een lekkere gelpad die helpt als ik weer is in een bui ben van 10+ uur gamen :P

* edit * pfff net even me muismat weer opgezocht had hem zelf voor 25 euro toen gekocht zie nu even snel 35/40 euro lagere euro ten opzichte van de dollar zal het grotendeels wel zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 09:47 ]

• P3ctor!Q
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:44:
Heb zelfs een drakonia sharkoon muis al bijna 3 jaar in werking zonder problemen prijs was iets van 29 euro ofzo ben er erg tevreden over na muizen van 70+ euro die tevaak problemen hadden of ( te snel ) kapot gingen...
Ik snap wat je bedoelt, ik heb zelf ook gekeken naar andere mogelijkheden zoals de Sharkoon Drakonia of de SteelSeries Rival 100, maar de Logitech G403 leek me beter, zelfs met een hogere prijs. De reden hiervoor is dat de YouTuber en reviewer RocketJumpNinja een Top 40 Gaming Mice of 2016 heeft gedaan waar de G403 volgens hem de beste is.

Sources:
Top 40 Gaming Mice
Volledige G403 review van RJN
RocketJumpNinja Logitech G403 website review

Verwijderd

Logitech heeft over het algemeen meestal wel goede muizen waar er zelfs soms echte uitblinkers zijn ( heb zelf een draadloos laser muis ervan gehad uit de gulden tijdperk die het nog steeds doet familielid is er nog steeds blij mee :P )

Het probleem van meeste youtubers/reviewers/streamers is dan er een belangen probleem is en ze er meestal geld voor krijgen.

Is niet zo dat grote echt een rukproduct in de hemel prijzen maar soms wel producten die meu zijn toch te hoog plaatsen en vice versa.

Wat me bevoorbeeld tegenvalt van die website review is amazon links waarbij die dus ook geld mee krijgt ( hey moet ook wat verdienen toch )

Maar zulke reviews zijn toch vaker iets gekleurd maar het zou best een goede muis kunnen zijn maar vergeet niet veel muizen betaal je nu gewoonweg voor het merk 10+ jaar geleden zat er veel meer verschil tussen goedkope/dure muizen ook door de R&D kosten. In het begin van bepaalde tech is het altijd duur daarna meer concurrentie en ontwikkelskosten met ontwerpen en maken gaan omlaag, daarna blijft vooral het merk de voornaamste prijs :)

Maar ikzelf heb wel vaak goede ervaringen met logitech gehad Maar die muis zou bij mij persoonlijk afvallen doordat het uiteinde bij de vingertoppen te sterke helling naar beneden heeft en niet een '' rust '' plek heeft voor de duim waardoor je eerder geneigd bent de muis met meer '' kracht '' vast te pakken inplaats van je hand op de muis en schuiven.

Muizen zijn gewoon erg persoonlijk en is ook gewoon erg moeilijk om een passende muis van internet te halen zonder hem uit geprobeerd te hebben of als je weet wat echt jouw voorkeuren zijn ( zoals bij mij klein soort van rustplekje bij duim mijn muis heeft ook een klein soort van rustplekje pink )

Acties:
  • Beste antwoord

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
G403 zou ik pakken, 100% zeker en geen twijfels. Die Sharkoon Skiller is een leuke budget muis toen die nog 30 euro was, anders zou ik die niet preferen.