Stopcontact splitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Hoi,

Ik wil een stopcontact splitter aanschaffen voor wanneer ik op reis (Thailand) ga. Om hieraan mijn Ipad/telefoon/Ipod erop aan te sluiten. Ik kies voor de splitter omdat hij klein en licht van gewicht is.
Een drie voudige stekkerdoos weegt veel.

Kan het kwaad als er 2 of 3 apparaten op een spitter worden aangesloten?
Met name omdat deze splitter op stopcontacten in Thailand wordt aangesloten. (wereldstekker heb ik)

Ik overweeg deze dan te bestellen:

https://www.allekabels.nl...stopcontact-splitter.html

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:21

g0tanks

Moderator CSA
Zou niet uit moeten maken, zeker als je het bij kleine apparaten houdt i.p.v. drie wasmachines ofzo. Of dacht je dat ze in Thailand nergens stekkerblokken gebruiken? ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:21
Is het niet handiger om bijvoorbeeld een Anker Powerport mee te nemen. Dan heb je maar 1 stopcontact nodig. Qua input voltages wordt ook alles ondersteund en de C7 stekker is in alle stopcontact formaten beschikbaar. Dat is handig in Thailand aangezien ze daar allerlei varianten gebruiken.

Daarnaast is deze powerport ook thuis erg handig in gebruik omdat je al die losse adapters niet nodig hebt.

Qua formaat is dit minder groot dan de stopcontact splitter met 3 adapters en met een paar extra C7 kabeltjes weet je zeker dat je je alles kunt opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sepio schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:38:
Is het niet handiger om bijvoorbeeld een Anker Powerport mee te nemen. Dan heb je maar 1 stopcontact nodig. Qua input voltages wordt ook alles ondersteund en de C7 stekker is in alle stopcontact formaten beschikbaar. Dat is handig in Thailand aangezien ze daar allerlei varianten gebruiken.

Daarnaast is deze powerport ook thuis erg handig in gebruik omdat je al die losse adapters niet nodig hebt.

Qua formaat is dit minder groot dan de stopcontact splitter met 3 adapters en met een paar extra C7 kabeltjes weet je zeker dat je je alles kunt opladen.
Die heb ik ook. Is inderdaad ideaal voor op vakantie. Scheelt je weer wat losse adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
Die "stopcontact-splitter" kan 16Ampere aan wat ruim voldoende is om zelfs een wasmachine op aan te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zo zijnn er ook reisstekkers met USB poorten

https://www.bol.com/nl/p/...51170302-9200000062776816

[ Voor 68% gewijzigd door memphis op 29-01-2017 10:29 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Super bedankt voor de tips. Nooit aan gedacht dat zoiets bestond.
Ik hoop dat ik er nog 1 voor mijn vakantie kan bestellen.

https://www.bol.com/nl/p/...49890770-9200000058403306

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05
noud schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:34:
Super bedankt voor de tips. Nooit aan gedacht dat zoiets bestond.
Ik hoop dat ik er nog 1 voor mijn vakantie kan bestellen.

https://www.bol.com/nl/p/...49890770-9200000058403306
Laat dat soort schimmige merken achterwege en kies voor iets fatsoenlijks, zoals deze lader van IKEA: klik. Is goed bevonden in deze test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
ik heb hem voor dinsdag nodig...
maar bedankt voor de tip

[ Voor 28% gewijzigd door noud op 29-01-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
noud schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:03:
maar bedankt voor de tip
1900 op voorraad bij Ikea Delft. Je woont in Den Haag? Dan kun je het ding over 20 minuten in je handen houden en voor het prijsverschil met die Ninzer lader nog op en neer rijden ook. ;)

Er is helaas een hoop zooi te verkrijgen op dit gebied. En zo te zien heb je nu een merk gevonden welke alleen stickers plakt.

Ik zou meer vertrouwen hebben in bewezen techniek zoals de hier eerder genoemde Anker of die van Ikea. Maargoed. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Inderdaad, liever nu even de moeite nemen om een fatsoenlijke te regelen. Straks zit je in het buitenland met een oplader die het niet goed doet, dan baal je.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11
noud schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:03:
maar bedankt voor de tip
Ja je kan beter op de eerste dag van je vakantie de accu van je tel opblazen door een slechte lader. Been there done that. :X . Zeker de instabiliteit van het stroomnet aldaar werkt wat dat betreft niet bevorderend.

[ Voor 13% gewijzigd door pacificocean op 29-01-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Onnodig om zoiets in Nederland te kopen en bovendien te duur.

Ga in Thailand naar de 1e de beste 7-11 (die kom je echt OVERAL tegen, tot vervelens aan toe) of Big C en je koopt een stekkerdoos voor € 2,50 of minder. Dat scheelt weer een plek in je koffer en bij vertrek laat je hem achter of schenkt het iemand.

Het stroomnet is trouwens aardig stabiel. 't Is echt niet zo dat het dagelijks uitvalt. In Amsterdam ligt bij een stroomstoring de hele stad een dag plat, daar zijn ze in Thailand iets sneller "back on track".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Heeft Thailand geen schimmige merken? Zoals 'Thinkpad' dat eerder al aangaf.

Mijn rugzak is nu al afgelade vol. :) en zoveel kleding heb ik ook niet meegenomen. Een stekkerdoos, is vrij groot en relatief zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Gewoon z'n anker kopen of iets in die richting. Heb je meteen iets goeds, heb je jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 22:33
tim-405 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:25:
Gewoon z'n anker kopen of iets in die richting. Heb je meteen iets goeds, heb je jaren plezier van.
Hij vertrekt dinsdag al, dat gaat niet meer lukken he... (Tevens ook aan alle andere gericht die dit nog adviseerde nadat hij al gemeld had dinsdag te vertrekken)

Wel ben ik het er mee eens dat je beter een goed merk kunt kopen, dan dat je uiteindelijk in Thailand met een defect apparaat zit... Zie dan maar eens even snel iets nieuws aan te komen. Defect kan het altijd gaan, maar je kunt het beter voorkomen dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gewoon daar wat kopen, op elke hoek van de straat heb je een 7/11 die allerhande aan stekkerblokken verkoopt. Een reistrekker heb je niet nodig, de Europese stekkers passen daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
Elke wandcontactdoos daar past ook gewoon een stekker in zoals we die hier gebruiken. Geen adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
verzenden schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:40:
Elke wandcontactdoos daar past ook gewoon een stekker in zoals we die hier gebruiken. Geen adapter nodig.
Volgens deze website is dat niet overal zo: http://www.wereldstopcontacten.nl/thailand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ik heb hem gehaald. Hij is aan de zware kant. Tnx

Edit: Ikea Koppler

[ Voor 18% gewijzigd door noud op 30-01-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
Welke is het uiteindelijk geworden?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noud
Nog even een reactie.

Ik heb tijdens mijn reis helemaal geen wereldstekker nodig gehad. Ik kon met mijn Nederlandse stekker(s) in elk stopcontact in Thailand inpluggen.

Helaas laadde mijn splitter niet mijn Ipod via een Thaise stopcontact op. Wel weer via een Thais stopcontact doos.

Tijdens mijn reis heb ik de splitter slechts eenmaal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:36
Top dat je even terugkoppeling geeft!
Pagina: 1