Portfowarden voor een server in Factorio werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieftu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik probeer samen met een paar vrienden Factorio te spelen. Ik heb het beste internet en de beste PC dus ik ga de server hosten. Maar om te hosten moet de port 34197 open staan maar als ik die regel probeer te port forwarden dan gaat hij niet open. Ik zocht mijn ip in CMD met ipconfig en dan gebruikte ik mijn IPv4 address maar ik weet niet zeker of dit de juiste is. Mijn provider is ziggo en wij gebruiken een horizon media box. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hNdBLZDjWs0ZPjGOI3YbtmJF/full.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 11:50

basdej

OutSystems Consultant

Je vrienden moeten deze poort ook allemaal open zetten alvorens ze factorio met je kunnen spelen. Doen ze dit, dan zou het moeten werken. Heb zelf ook een factorio server gehad en dat was het truukje wat het deed werken. Verder ziet je portforward configuratie er goed uit

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:08

g0tanks

Moderator CSA
Check ook even voor de zekerheid je config file om te kijken of je server inderdaad gebruik maakt van die poort.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:02

NielsNL

DigiCow

Met welk adres gaan jouw vrienden verbinden (je hoeft het hier niet te plaatsen, zolang het maar niet 192.168.192.22 is)?
En heb je dit doorlopen?
je vrienden hoeven overigens niets (meer) open te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door NielsNL op 29-01-2017 05:48 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

basdej schreef op zondag 29 januari 2017 @ 01:36:
Je vrienden moeten deze poort ook allemaal open zetten alvorens ze factorio met je kunnen spelen. Doen ze dit, dan zou het moeten werken. Heb zelf ook een factorio server gehad en dat was het truukje wat het deed werken. Verder ziet je portforward configuratie er goed uit
Onzin.

Staat in de Windows firewall de poort ook open? En gebruiken je vrienden wel het externe ipv4 adres?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
In de Horizon Box kan je vast ook z'n WAN IP zien. Komt die overeen met wat je op internet vond via bijvoorbeeld: http://www.watismijnip.nl
En is dat ook het IP waarmee je vrienden verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieftu
Mijn vrienden verbinden door middel van de optie browse public games. Niet met een IP. Ik heb het ook met het IP geprobeerd maar dat werkte niet. Ik heb het juiste IP daar voor gebruikt. http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ Ik geburik dit om te checken of de port open is maar die geeft aan dat deze dicht is. Als het goed is moet de server wel werken wanneer deze open is. Ik heb zelf deze port ingesteld in het config file dus het is de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramhut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-10 18:14
Misschien proberen antivirus en firewall uit te zetten? Heb ik zelf namelijk wel vaker last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netriak
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 20:25
Sieftu schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:06:
Mijn vrienden verbinden door middel van de optie browse public games. Niet met een IP. Ik heb het ook met het IP geprobeerd maar dat werkte niet. Ik heb het juiste IP daar voor gebruikt. http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ Ik geburik dit om te checken of de port open is maar die geeft aan dat deze dicht is. Als het goed is moet de server wel werken wanneer deze open is. Ik heb zelf deze port ingesteld in het config file dus het is de juiste.
UDP heeft geen connecties. Die tool checkt alleen of er een open TCP poort is. Het is meestal onmogelijk om het verschil te zien tussen een UDP poort die open is en een die geblokkeerd wordt door de firewall van buitenaf zonder het protocol te weten. Dus het resultaat van http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ moet je negeren als het om UDP gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieftu
Ik heb het al geprobeerd terwijl m'n firewall uitstond maar toen werkte het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Een Horizon Box is toch nooit je hoofdrouter maar een soort losse Access Point met eigen DHCP?

Probeer het eens ook in je hoofdrouter door te voeren, en beter zorg dat de Horizon Media Box zelf geen DHCP doet, zodat je maar 1 subnet in huis hebt.

Standaard-IP van je Ziggo-router is: 192.168.178.1 maar ik weet niet of je daar ook bij kan als je achter de Horizon Media Box zelf zit.

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 29-01-2017 13:32 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieftu
Bij ons is de Horizon mediabox de hoofdrouter. We hebben ook powerline adapters van tp-link zodat boven ook Wi-Fi is maar mijn PC is met kabel aangesloten op de Horizon mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieftu
Ik weet niet waarom maar ik heb het net opnieuw geprobeerd op precies dezelfde manier en het lukte nu wel.
Pagina: 1