Toon posts:

linux verneukt cd-rom speler

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik geprobeert SuSe Linux 7.1 te installeren. Door de 1e cd in de cdspeler te stouwen en de pc opnieuw op te starten wordt het installatie programma netjes geladen. Maar na 2 schermen hangt het installatieprogramma. Ik op de reset knop gedrukt en windows opgestart.

Mar nu kan ik Godveredomme de cdromspeler niet meer open doen of de cd lezen. Ik heb dit wel eens eerder gehad en via de garantie een nieuwe cdrom speler gekregen, maar nu is de garantie afgelopen :( Hebben jullie dit ook al eens gehad of hebben jullie er een oplossing voor.

Ik heb nog maar 1 mening over Linux: Het is een door amateurs in elkaar gestouwde gammel kut besturings systeem

Verwijderd

nou, als linux door amateurs is geprogrameerd door wat voor soort mensen is windows dan wel niet geprogrameerd, ik vind toch echt linux een beter besturingsysteem dan windows hoor, nooit problemen gehad met linux

Verwijderd

Topicstarter
Ik zech ook niet dat windows goed is. Ik zech alleen dat linux slecht is. HP-Unix vind ik bijvoorbeeld wel goed. En de nieuwe windows 2k is ook niet zo slecht. Het is alleen jammer dat er teveel rotzooi in wordt gebouwd.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Ben jij dat op je usericon?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 20:40 schreef Prozaq het volgende:
Ben jij dat op je usericon?
Eensgelijks

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op maandag 02 juli 2001 20:35 schreef the_tag-man het volgende:
Ik heb nog maar 1 mening over Linux: Het is een door amateurs in elkaar gestouwde gammel kut besturings systeem
Ik zou niet aan dingen beginnen die je niet snapt en het daarom af begint te kraken; onterecht..

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Wacht even: je komt hier binnen, begint ongelooflijk op linux te kankeren zonder enig argument (dat die cdrom door linux kapot is is *COMPLETE* onzin; een cdrom die kapot gaat door software? Geloof je het zelf? Bovendien zei je zelf dat je het al eens eerder had gehad - is het dan niet gewoon een kutmerk cdrom of ga je niet veel te ruw om met die dingen?), en je verwacht dat wij je dan ook nog helpen?

Ik zeg: je bent niet goed bij je hoofd.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 20:44 schreef j3p het volgende:

[..]

Ik zou niet aan dingen beginnen die je niet snapt voor je het af begint te kraken; onterecht..
Wat zou ik niet snappen dan? Ik werk op m'n werk op een hp-unix bak via telnet. Dit werkt perfect, ik edit code in vile, schrijf scripts, enz.
Op een gegeven moment vond ik windows thuis steeds onhandiger worden. En miste ik linux. Ik dus Suse 7.1 op m'n pc gezet. Half jaar lang gedraaid tot ik er genoeg van had. kde is supertraag, netscape stopt er zomaar mee (er is geen ander goed alternatief), kicq kun je weinig mee, kortom ik was het zat.

Ik weer windows erop gezet, beviel goed, 1,5 jaar er op laten staan. Maar nu wou ik proberen linux naast windows te installeren. Maar toen kreeg ik het hierboven staande probleem. (Waar jij de oplossing waarschijnlijk niet voor weet)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op maandag 02 juli 2001 20:40 schreef the_tag-man het volgende:
Ik zech ook niet dat windows goed is. Ik zech alleen dat linux slecht is. HP-Unix vind ik bijvoorbeeld wel goed. En de nieuwe windows 2k is ook niet zo slecht. Het is alleen jammer dat er teveel rotzooi in wordt gebouwd.
Iedereen die de unix variant van HP zo noemt als jij weet inderdaad niet waar hij over praat...

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Ik zou voordat je gaat flamen naar Linux, of dat beter is dan windows dat is voor iedereen anders. Ik zou als ik jou was eens beter kijken naar die cd-rom speler van je. Soms geven winkels je gewoon een deels "gerepareerde" cd-rom speler terug. Daar heb ik zelf ervaring mee gehad. En over het feit dat SuSe je cd-rom speler heeft gemold, dat is echt onzin. Heb hier vaak genoeg SuSE geinstalleerd vanaf 7.0 en ik heb nog er nooit problemen mee gehad. Dus ik zou als ik jou was eens een betere cd-rom speler kopen en niet zeiken op dingen die gewoon niet kunnen

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:06
Dit zou een van de weinige keren zijn dat software de hardware echt kan slopen..... Al eens de PC echt uitgezet (spanning er compleet af) en na het aanzetten weer eens geprobeerd??? Welke CD speler heb je??

Linux lockt de CD speler als je een CDROM mount. Dit ter veiligheid omdat je anders zomaar tijdens een leesactie de CD eruit kunt halen.... Die lock is niet permanent, maar het kan zijn dat door een reset de lock niet opgeheven wordt. Na het eraf halen van de spanning moet dit zeker wel het geval zijn.... Ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad dus het zou heel goed ook aan je CDROM speler kunnen liggen dus probeer eens een andere....

edit:

Typo

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 20:52 schreef deadinspace het volgende:
Wacht even: je komt hier binnen, begint ongelooflijk op linux te kankeren zonder enig argument (dat die cdrom door linux kapot is is *COMPLETE* onzin; een cdrom die kapot gaat door software? Geloof je het zelf? Bovendien zei je zelf dat je het al eens eerder had gehad - is het dan niet gewoon een kutmerk cdrom of ga je niet veel te ruw om met die dingen?), en je verwacht dat wij je dan ook nog helpen?

Ik zeg: je bent niet goed bij je hoofd.
Zelf denk ik dat SuSe hem gemount heeft en dat ie dat nu nog steeds is. Als je een cdspeler mount, kan ie immers ook niet meer open zonder hem eerst te unmounten. Oplossing: in linux komen en dan unmounten. Maar dat gaat moeilijk als je cdspeler het niet meer doet en je geen suse startup disk hebt.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op maandag 02 juli 2001 20:35 schreef the_tag-man het volgende:[Knip een enorme hoop onzin]
Hee, het is hier Gathering of Tweakers, geen Gathering of Amateurs ofzo.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Mark
Op maandag 02 juli 2001 20:56 schreef the_tag-man het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat SuSe hem gemount heeft en dat ie dat nu nog steeds is. Als je een cdspeler mount, kan ie immers ook niet meer open zonder hem eerst te unmounten. Oplossing: in linux komen en dan unmounten. Maar dat gaat moeilijk als je cdspeler het niet meer doet en je geen suse startup disk hebt.
Hoe kan een OS wat niet draait iets mounten :?

Zit er niet zo'n 'werp laatje uit' gaatje in (waar je een paperclip induwd zodat hij open gaat) ?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 02 juli 2001 20:35 schreef the_tag-man het volgende:
Laatst heb ik geprobeert SuSe Linux 7.1 te installeren. Door de 1e cd in de cdspeler te stouwen en de pc opnieuw op te starten wordt het installatie programma netjes geladen. Maar na 2 schermen hangt het installatieprogramma. Ik op de reset knop gedrukt en windows opgestart.

Mar nu kan ik Godveredomme de cdromspeler niet meer open doen of de cd lezen. Ik heb dit wel eens eerder gehad en via de garantie een nieuwe cdrom speler gekregen, maar nu is de garantie afgelopen :( Hebben jullie dit ook al eens gehad of hebben jullie er een oplossing voor.

Whoehaha jij vind Linux slecht omdat de lade van je cd-rom niet meer los wil :?

Ik raad je aan om snel weer je gameboy op te zoeken >:)

Alle proemn in n drek

• FatalError
  • Laatst online: 19-08 21:05
kde is supertraag, netscape stopt er zomaar mee (er is geen ander goed alternatief), kicq kun je weinig mee, kortom ik was het zat
Draai gnome 1.4 ipv kde en gebruik Opera voor internet, dit is 1000x beter dan netschaap. Icq hou ik me niet mee bezig

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Mark
Op maandag 02 juli 2001 20:59 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Whoehaha jij vind Linux slecht omdat de lade van je cd-rom niet meer los wil :?

Ik raad je aan om snel weer je gameboy op te zoeken >:)
En leer jij maar eens een manual lezen voordat je op Shutdown klikt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 20:56 schreef Myrdhin het volgende:
Dit zou een van de weinige keren zijn dat software de hardware echt kan slopen..... Al eens de PC echt uitgezet (spanning er compleet af) en na het aanzetten weer eens geprobeerd??? Welke CD speler heb je??

Linux lockt de CD speler als je een CDROM mount. Dit ter veiligheid omdat je anders zomaar tijdens een leesactie de CD eruit kunt halen.... Die lock is niet permanent, maar het kan zijn dat door een reset de lock niet opgeheven wordt. Na het eraf halen van de spanning moet dit zeker wel het geval zijn.... Ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad dus het zou heel goed ook aan je CDROM speler kunnen liggen dus probeer eens een andere....

edit:

Typo
Ok, bedankt

Zoiets had ik zelf ook al in gedachte. Het licht dus waarschijnlijk aan de combinatie van m'n Aopen 52x ide cdrom en SuSe Linux 7.1. Ik ga zo ff kijken of het klopt.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Probeer eens wat subtieler te zijn over linux in [forum=23] :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.