Toon posts:

waarom amd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waarom is iedereen hier zo amd minded?

ik heb ooit een s een amd k6 gehad..........
laat ik daar maar niet over hebben

toen een intel gekocht (celeron 433)
dat was beter,lekker stabiel en nooit geen gekke meldingen

heb mezelf daarna toch nog eens over kunnen halen om op amd over te gaan en kocht een athlon 700........brrrr weer niet optimaal

nu heb ik weer intel (P3 800) en perfect
nooit geen foutmeldingen

dus mijn mening is:

AMD SUCKS

grt Inner

Verwijderd

De enige problemen die ik met AMD heb gehad (en die dus niet aan AMD lagen maar aan de NoRRoD), was de koeling die niet goed erop zat. De temperatuur werd wat hoog, en verbrande tot 2x toe de processor... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Verder is de Duron 600@800 een prima procje! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:42

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo kortzichtig?! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Als je de juiste onderdelen uitkiest voor een configuratie dan ben je klaar... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Lijkt mij logisch.

Elk nieuw product heeft kinderziektes! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Whatever.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
AMD cpu's zijn als je op de prijs afgaat veel sneller.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Zoiets kan ik me voorstellen met Amd tegen Intel.

Ik werk hier zelf met beide en de Intel loopt toch beter met bepaalde hardware.

Intel systeem is minder afhankelijk van bepaalde hardware, werkt eigenlijk met alles.

Intel is installeren en draaien en AMD wil nog wel eens moeilijk doen qua drivers..

(Mijn ervaring)

Verwijderd

Nog een keertje? sjongejonge....

Innerself: ik vind je een beetje kortzichtig. De amd k6 was idd niet veel bijzonders, de k6-2 en 3 waren ook niet meer dan gemiddeld. Maar met de athlon, en nu de Thunderbird hebben ze gewoon een processor die beter is dan de P3, daar kan je niet omheen.

beter:
-goedkoper
-sneller
-meer groeimogelijkheden
-RISC (nah, sort-of)

OK, het is idd zo dat je je hardware iets zorgvuldiger moet uitkiezen ja. Maar als je een beejt oppast gaat dit allemaal prima. En ik denk dat zodra je je systeem zelf samenstelt, je ook wel slim genoeg bent om hierop te letten. Stel je je systeem niet zelf samen, dan let de fabrikant voor jou op, dus mag je ook geen problemen verwaachten.

En over die drivers. Idd, sommige drivers geven problemen ja (heb ik nog nix van gemerkt, maar toch). Maar vind je het gek, als alle drivers voor intell worden geschreven? Wat natuurlijk niet wegneemt dat het irritant is....

Verwijderd

Topicstarter
jongens toch

over kortzichtig gesproken

direct allemaal op de teentjes getrapt

en een athlon tb beter dan een p3.........
laat me niet lachen

de p3 is nog steeds de beste en meest ondersteunde proc of je moet een ander besturingsys nemen maar ja.. windows rules even so

amd komt niet over intel heen

de reviews over p4 al gelezen?
zeg maar dag tegen de tb

vriendelijke grt Inner

Verwijderd

T.Bird moet je vergelijken met de Coppermine, niet de P4.

Voor de P4 is er de Sledgehammer, en die gaat de P4 weer zijn kont schoppen.

Ik ben niet AMD- of INTELminded, ik kijk gewoon wat het beste is op het moment.

Ik heb nu ook een Pentium omdat in de tijd dat ik hem kocht AMD brak was. Over Cyrix (Ciryx?) begin ik niet eens.

Maar de Athlon Classic was beter dan de Katmai, en de T.Bird is beter dan de Coppermine. En dan heb ik het prijskaartje nog niet eens genoemd.

Ik kan mensen echt niet aanraden een Intel chip te kopen, behalve als je een duur moederbord al hebt. Of als je vandaag nog een Dually moet hebben ..

In alle andere gevallen (90% van de markt) is er van AMD een beter en goedkopere chip te krijgen.

Intel fans moeten niet kwaad worden omdat ze overal lezen dat AMD beter is, want het is gewoon waar. Als het andersom was geweest had ik dat net zo hard geroepen. Ik zeg niet AMD omdat ik AMD fan ben, en ik roep geen INTEL omdat ik INTEL fan ben. Ik roep wat ik roep omdat ik kijk naar de situatie vandaag de dag. En dan luidt de conclusie gewoon : AMD is nu beter.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
/Quote:
/nu heb ik weer intel (P3 800) en perfect
/nooit geen foutmeldingen

Dus zo perfect is die nou ook weer niet?!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik denk dat veel mensen een AMD kochten mede omdat ze eens af wilden van dat eeuwige Intel!Of het nou echt beter is, daar zijn de meningen over verdeeld, maar feit is dat je minder geld kwijt bent voor ongeveer gelijke prestaties en ons bin' zuunig!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De reden waarom Intelchipsets beter kunnen omgaan is dat ze al jaren bestaan, dus al ver ontwikkeld.

De chipsets voor Amd zijn net nieuw, die staan nog in de kinderschoenen. Daarom zullen er ook kleine probleempjes zijn.

Amd GO! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Whatever.

Verwijderd

Denk je het moet omdraaien. Reden dat er goede hardware-support is voor Intel komt omdat de fabrikanten de Intel-chipsets en mobo's beter ondersteunen. M.a.w. de drivers!

• Red devil
  • Laatst online: 12:37
InnerSelf= junior member

junior sometimes musn't be taken serious

Is gewoon een beetje pissed omdat ie z'n Athlon niet aan de praat gekregen heeft.

Betaal jij maar lekker fijn 2x zoveel voor die p3 van je hoor, wij zitten er niet mee.

AMD heeft veel betere prijs/kwaliteit verhouding en daarom heb ik een Duron 600 a 235 piek.

Hij loopt nu fijn op 900, kom maar met je p3 800 van min. 800 pieken.

Verwijderd

En voor degenen die nog steeds volhouden dat de PIII sneller is dan de T-Bird

geef dan maar eens een verklaring voor het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12113

Verwijderd

Geef me 1 reden waarom je voor een cpu die op een paar puntjes een heel klein beetje sneller is het dubbele betaald?

Daar komt bij dat de dondervogel en de duron niet onmogelijk multiplier locked zijn ipv die brakke intel cpu's.

Zijn jullie nou tweakers??

Verwijderd

Topicstarter
beste red devil

ben jij ook niet ooit een junior member geweest?

900?

de mijne draait op 1066 (ook fijn)

3dmark met elsa gladiac = default 1024

7648

dat gaat je duron niet redden vrees ik

maar goed als jij er tevreden mee bent ben ik het ook

grt Inner

Verwijderd

Maargoed Innerself, feit blijft dat AMD steeds meer gebruikers en aanhangers krijgt.
ook steeds meer A-merken gaan AMD-systemen bouwen. Dit zou allemaal nooit gebeuren als de processoren van AMD slecht waren.

Je hebt gelijk als je zegt dat de P3 algemeen gezien stabieler is als je niet zo goed weet welke hardware met wat compatible is.

Maar aangezien dit forum Gathering of TWEAKERS heet moet dat geen probleem zijn. En TWEAKEN draait van oorsprong om zoveel mogelijk uit je systeem halen voor weinig geld. En in dat opzicht is AMD gewoon duidelijk de winnaar. En aangezien concurrentie tussen fabricanten bijna altijd goed uitpakt voor de consument zijn wel blij met AMD.

Dit zijn dus volgens mij de redenen dat iedereen zo AMD-minded is.
En om gasten als jou dwars te zitten natuurlijk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet gezegd dat amd processoren slecht zijn (wel waren)

misschien laat ik me ook nog wel eens overhalen om weer eens een amd te proberen

welke zou het dan moeten wezen ?
wat raden jullie mij aan ?

zeggen jullie dan eens wat een stabiel amd sys is (configuratie)

grt Inner

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Innerself sorry dat ik het zeg maar wat spreekt er een walgelijk arrogante toon uit jouw posts:
over kortzichtig gesproken. direct allemaal op de teentjes getrapt

laat ik daar maar niet over hebben

laat me niet lachen

maar goed als jij er tevreden mee bent ben ik het ook
Om maar een paar citaten te noemen. Eerst kom je met posts waarin je mensen die hun (goed onderbouwde) mening geven, belachelijk maakt en dan vervolgens ga je nog om advies vragen ook ("welke zou het dan moeten wezen? wat raden jullie mij aan? zeggen jullie dan eens wat een stabiel amd sys is"). Doe eens even normaal!

*UPDATE*:
Stabiele Athlon: 4:39pm up 82 days, 12:34, 4 users, load average: 1.75, 2.73, 2.12 (een webserver die meer dan 4 miljoen hits per dag verwerkt).
Kijk de master himself gaat zich ermee bemoeien en direct hele aardige feiten Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-09 23:44

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Stabiele Athlon: 4:39pm up 82 days, 12:34, 4 users, load average: 1.75, 2.73, 2.12 (een webserver die meer dan 4 miljoen hits per dag verwerkt).

Voordat je de processor de schuld gaat geven van instabiliteit zou ik de fout eerst eens gaan zoeken bij andere onderdelen in je systeem. Ik heb een Asus K7M die met een Athlon 700 niet stabiel draait op 650MHz, terwijl diezelfde Athlon het perfect doet op 800MHz in een K7V. In de t.net testbakken zaten een paar gare MSI mobo's met een Apollo Pro 133 chipset die belabberde geheugenperformance hadden. Dat was toch ook niet de schuld van de PIII?

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Go Femme

Verwijderd

Leuk die strijd tussen AMD Athlon (thunderbird ) En de Pentium III ( coppermine ). Maar gezien de feiten is de Athlon met zowel de Duron als de Thunderbird beter dan de Pentium III coppermine.
En hoe verveeld er op wordt gereageerd de feiten zijn er.

Nito groet u allen

PS : Over de P4 zeg ik niets aangezien ik daar nog nix over weet.

Verwijderd

Kan nou iedereen gewoon een PC(CPU) kopen waar hij zich lekker bij voelt.

Ik ben om het eerlijk te zeggen wel een AMD fan. Mijn eerste PC van een AMD. En zit nu achter mijn 4e AMD. En hij bevalt me nou steeds. Ik heb ik die tijd 1x een PII gehad. Maar ik had er niets mee. Ik blijf dus gewoon bij AMD omdat ik me er goed bij voel. Als jij nou je goed voelt bij Intel neem je toch Intel. Mijn maakt het niet uit welke je neemt.

Amen..

Verwijderd

Topicstarter
ik zal me bij de woorden van xaran maar aansluiten en deze conversatie (wel leuk die heftige reacties overigens) wat mij betrefd maar achter me laten

het was niet mijn bedoeling om arrogant over te komen (ArthurS)
het was meer de bedoeling om de reagerende mensen wat diepere meningen te laten uitten en dat gaat op deze manier het beste zoals je zag

conclusie voor mij:

amd blijkt niet zo slecht te wezen zoals ik dacht en heeft waarschijnlijk een stuk beter aanbod tegenwoordig als ik dacht

op mijn vraag wat dan een goed amd sys is ,heb ik ook antwoord n.l. K7V met athlon thunderbird

over de duron heb ik het niet om reden dat het geen vergelijking is met p3

altijd leuk ,de mensen een beetje op de kast jagen
dat houdt je alert

grt Inner

• Red devil
  • Laatst online: 12:37
over de duron heb ik het niet om reden dat het geen vergelijking is met p3
Yeah right, klik hieronder maar eens, daar worden ze vergeleken:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12888

De P3 is misschien ff wat sneller maar een Duron 650 kost misschien 250 piek en een P3 933 wel ff iets meer
*understatement van de week*

te weten:

Intel Pentium III 933EB (FC-PGA) FL 1599 http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=9476

Nou, dik 1300 piek in je zak houden en toch lekker 'puteren.
Dan weet ik het wel

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb me nu ook een AMDK7 800MHz aangeschaft met Asus K7V, en hij loopt wel lekker...
Het kutte is dat de drivers voor de Voodoo II kaart die ik erin heb niet werken... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif
Ik heb DirectX 7 al geinstalleerd maar hij blijft vastlopen als ik de 3DFX voodoo2 drivers, evenzo de Creative of de Diamond drivers installeer!?? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Verwijderd

Intel PIII 800Mhz Slot 1 828,-
AMD athlon Slot A 499,-

Meer heb ik niet te zeggen.

THavinNY

Verwijderd

Tja ja, nou ik was altijd Intel fan, maar ben toch maar over gestapt op AMD.

Vroeger was de AMD brak zoals al eerder gezegt werd, MAAR dit zorgde wel voor competitie. Dit is ook de reden waarom ik nu wel voor AMD kies. Moet gewoon meer support krijgen (koetjes zijn geoptimaliseerd voor AMD, Q3A draait sneller op een AMD dmv 3DNow.)

En dan nog als een PIII 550 sneller is dan een duron 600? Wedden dat die duron op 700 wel sneller is? En de helft van de prijs ook.

Duron 600 + Asus A7V voor FL650. OK..wel nog zo'n 100 piek voor een leuk koelertje etc, maar toch.

Verwijderd

Topicstarter
red devil:

het gaat er niet om om hoeveel geld je in je zak houdt maar om de vergelijking

een duron vergelijk je niet met een p3

studenten of ander iets minder bedeelden(niet kwaad bedoeld) die geen dure thunderbird of p3 kunnen betalen komen altijd aan zetten met vergelijkingen die over het prijsverschil gaan

ik zal over bovenstaande wel weer het een en ander te horen krijgen maar ik mag toch ook mijn mening geven nietwaar?

nogmaals een p3 vergelijk je niet met een duron of celeron

grt Inner

Verwijderd

Topicstarter
en trouwen red devil,als je 1300 piek in je zak had had je ook wel een p3 gekocht Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif

volgens mij worden wij geen vrienden

grt Inner

Verwijderd

http://www.athlonoc.com/duron_1.htm

Je wil de duron niet met een P3 vergelijken? Hier hebben ze de duron met de tbird vergeleken en tbird vs p3 ontloopt elkaar nauwlijks.

Je ziet in de benchmarks dat een 50 mhz hoger geklokte duron meestal al dezelfde prestaties heeft als de tbird.

Ik zou de p3 en de duron dus wel gaan vergelijken.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
Wat een triest gedoe. Lijkt wel of iedereen aandelen Intel of AMD heeft. Beide fabrikanten leveren een goed product af. Iedereen wil toch altijd de beste processor hebben en zal daarom altijd het andere merk afzeiken.

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Oke stel ze zijn even snel (dat zijn ze ook ongeveer, maar ja intel is sneller bij dit en amd bij dat)
Welke is dan het goedkoopst?

Rest my case... oke bijna.. nog 1 opmerking..

we praten hier dus niet over voetbalclubs of whatever zeg maar waar je fan van kunt zijn... dit zijn bedrijven.. Het gaat hier puur om maken ze goede producten of niet.. en dat sommige mensen nou perse meer moeten betalen voor een intel of dat andere mensen perse een amd wilden hebben toen deze nog veeeel slechter waren dan intel tsja.. sommige mensen zijn nu eenmaal zo..
Pagina: 1