Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Random zwart scherm + audio loop freeze

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• PixellBox
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-12-2019
Probleem
Al zeker een half jaar springt mijn scherm random op zwart en loopt de audio vast. Als ik niets doe blijft dit uren doorgaan, de pc blijft dus wel aan staan. Ik kan dan niets anders dan de fysieke reset knop op de pc indrukken. Computer start vervolgens weer op en alles loopt weer als een zonnetje.

PC wordt elke dag wel een aantal uren gebruikt. Probleem doet zich soms een week niet voor en de andere keer 3 keer op een dag. Niet bij een specifieke applicatie. Voornamelijk tijdens het browsen (daar wordt de pc 95% van de tijd voor gebruikt). Meestal browse ik wel met enkele honderden tabjes open, maar soms ook maar met een paar tabjes (in beide gevallen doet het probleem zich voor).

Wat heb ik zelf onderzocht
Het probleem levert via Google (zoekterm "black screen sound loop") veel resultaten op. Echter met de meest uiteenlopende details + oplossingen. In 99% van de resultaten gaat het echter om games. Iets waar ik niet direct problemen mee heb. Game tegenwoordig bijna nooit meer, maar Rocket League en volgens mij ook Battlefield liepen vrijwel altijd soepel.

FurMark (GPU), Prime95 (CPU) en Memtest86 (RAM) een aardige tijd laten draaien maar gaven 0 problemen. CPU max 65, GPU max 79 graden. Alle drivers + BIOS een update gegeven, maar zonder resultaat.

Vermoeden
Volgens mij draaide ik de zelfde hardware al onder windows 7 Ultimate 64 bit en toen heb ik dit probleem nooit gehad. Vervolgens een verse installatie van Windows 10 Pro 64bit gedaan en volgens mij zijn de problemen toen begonnen. Enige andere wat ik verder kan bedenken is een ander scherm maar volgens mij deden de problemen zich voor vervanging van het scherm al voor (ja, ik heb echt te lang met dit probleem rondgelopen).

Hardware/software
inventaris: Pixellbox - Skylake 2016

Alle reacties

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:41
Er kan een conflict zijn met je IGPU ? ik zou die als eerste uitzetten.

Verders zijn er Bios updates voor de
Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X (Deze heb ik zelf ook) Download eens GPU-Z en check wat voor versie jouw bios is ?

Ben benieuwd

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True