Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FTP op VPS niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:21
Hallo,

Ik heb een Windows Server 2012 R2 VPS waar ik al een paar uur een FTP server aan de praat probeer te krijgen.

Ik heb ISS 8 (of in ieder geval de geen die bij deze Windows versie hoort) en daar binnen kan ik een FTP site aanmaken (FTP service via serverbeheer geinstalleerd)

Ik heb een gebruiker+wachtwoord aangemaakt onder 'Gebruikers van ISS-beheer' en bij de FTP 'site' een FTP-autorisatieregel ingesteld dat die bewuste gebruiker mag lezen en schrijven.

Dan zou ik zeggen dat het in ieder geval locat (ftp://localhost) zou moeten werken. De firewall laat poort 21 al door, en ik kan ook van buitenaf verbinding *proberen* te maken, maar krijg middels Filezilla vervolgens geen contact.

Lokaal op de VPS middels de verkenner naar ftp://localhost gaan levert mij de volgende foutmelding (ik kan dus ook niet inloggen met een gebruikersnaam of iets):

Fout met FTP-map

Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de
bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging
voor de map hebt

Details:
De FTP-sessie is afgebroken

De FTP map verwijst naar X:\FTP\ (en X is een partitie).

Iemand die een glazen bol heeft en mij kan vertellen wat ik fout doe?

Met een stukje software als Guild-FTP kom ik er met ftp://localhost ook niet op, maar dat ligt meer aan mijn onkunde in de instellingen, ik ko, niet verder dan het aanmeld (gebruikersnaam en wachtwoord) scherm. Maar doet wat dat betreft al meer dan ISS zelf.

• BLACKfm
Nieuwe dag, nieuwe kansen... ik heb mijn oude VPS er even bijgepakt waar ik wel gewoon FTP toegang heb, maar dat blijkt op het administrator account.

Dus ga ik dat ook even proberen bij mijn nieuwe VPS en daar lijkt dat inderdaad ook prima te werken.
Gezien ik de FTP wil gebruiken voor een bewakingscamera en deze de logingegevens gewoon als plain text in de instellingen opslaat heb ik liever dat ik daar een wat specifieker account voor gebruik.

Het lijkt er dus op dat ik middels een externe verbinding en met het Administrator account gewoon kan inloggen op de FTP, maar elke gebruiker die ik in ISS aanmaak lijkt niet te werken.

Mijn volgende stap is om een gebruiker in Windows aan te maken, gezien het Administrator account een windows account is. Maar dat is niet wat ik wil.

De fout lijkt dus te zitten in het gebruikersdeel, maar waar?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

Heeft de gebruiker waarmee je wil inloggen wel de juiste rechten op de map waar hij gaat schrijven?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BLACKfm
lier schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:24:
Heeft de gebruiker waarmee je wil inloggen wel de juiste rechten op de map waar hij gaat schrijven?
Ik had de gebruiker er op server niveau nog niet in staan en daarna kon ik wel verbinding maken met de FTP.
Echter had ik in de tussentijd ook een windows gebruiker aangemaakt en deze in de verkenner en de eigenschappen van de map, tabblad beveiliging, rechten gegeven op de map.

Ik denk, nu ik die toevoeging op serverniveau in ISS had gedaan bij FTP-autorisatieregel kan ik die windows gebruiker wel weer wegmieteren, en na een reboot kon ik dus geen verbinding meer maken.

Dus het probleem is nog niet helemaal opgelost :(..

[ Voor 91% gewijzigd door BLACKfm op 29-01-2017 14:26 ]