Inboeten op luidsprekerformaat, hopelijk minder op kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-10 09:11
Ik zoek een? En een stukje voorgeschiedenis.
Een nieuwe 5.0 of 5.1 luidsprekerset. Door verhuizen kon ik mijn Audio Pro set niet meer kwijt. De set had 2 vloerstaanders, 2 boekenplank, 1 center een een sub van Dali. Mijn vorige woning was rechthoekig waarvan het grootste deel de zithoek was. Mijn huidige woning is langgerekt en dus ook een stuk smaller. Hierdoor is het zitgedeelte compacter geworden en was de 'grote' set niet meer in te passen. Het gedeelte waar de set moet gaan komen is slechts 3,5x4,5 dus +/- 15 m2.

Wat is je budget?
Voorlopig hou ik het rond de 500,-

Ik wil de luidsprekers gaan gebruiken om ......
70% film en 30% muziek te kijken/luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
De twijfel ligt tussen een compleet 5.1 pakket zoals de Teufel Consono 35, of toch een boekenplank speaker zoals de Q-acoustics. Ik twijfel met name omdat ik bang ben dat op zo'n klein stukje boekenplank speakers overkill gaat worden. Er mag best wat staan, maar het moet ook weer niet heel prominent gaan worden. Maar ik wil ook geen kilometers inboeten op kwaliteit. Lastig.

Waar komt het aan vast te hangen?
Aan een NAD T755 receiver. Vermogen genoeg dus.

Ik zal vast niet de eerste zijn die in de situatie komt dat hij moet inleveren qua luidspreker formaat. Ik moet dus op zoek naar een compromis. Alle suggesties zijn welkom, ook evt gebruikte speakers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Een ruimte is zelden te klein voor speakers. De enige reden om een oude set in een dergelijke situatie weg te doen is dan ook als je geen plek heb om het te plaatsen. Overkill aan geluid heb je niet zo snel.

Als je de oude set nog niet verkocht hebt, kun je er ook voor kiezen de vloerstaanders te verkopen, de rest te behouden (evt zonder sub, hoewel dat een groot gemis gaat zijn) en 2 boekenplank speakers er bij te nemen voor achter of voor. Als je vindt dat de Dali center goed bij de Audio Pro speakers past, kun je eens gaan kijken naar twee Dali Zensor 1, Zensor Pico of de nieuwe Spektor 1.

Dan heb je voor max. €300,- een kleinere set die in geen opzicht onderdoet voor wat je had.

Je komt bij achter speakers vaak ook nog wel weg met nog wat kleiner, maar als front zou ik het niet doen.

Teufel wordt veelal geroemd voor de prijs/kwaliteit verhouding, maar dat maakt niet dat ze ineens satellietspeakers kunnen maken die gelijkwaardig klinken aan boekenplankspeakers of vloerstaanders. Een set q-acoustics zal dat beter doen, maar zal je budget ook overschrijden.

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 29-01-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-10 09:11
De speakers zijn al verkocht inderdaad. De audio pro's vloerstaanders waren dermate van formaat dat ik ze gewoonweg niet kwijt kon. Daarbij hebben sommige speakers ook wel ruimte nodig om tot hun recht te komen. Ik kan dus blanco beginnen weer. Een hele set q-acoustics voor 500,- gaat inderdaad niet lukken, maar kopen in delen is ook zeker een optie.