Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor privé/onderweg

Pagina: 1
Acties:

• JWtjuhh
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-11 21:52
In verband met defecte HP Probook op zoek naar een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?

Thuisgebruik. Op de bank een spelletje (Age of Mythology uit 2011 en soortgelijke graphics)
Internet, remote desktop naar virtuele machines, YouTube 1080p stream kijken.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows is OK, Mac OS is mooi maar niet verplicht (vind het wel interessant!)
Gamen zoals hierboven omschreven, geen foto of video bewerking (maximaal via Windows Live Essentials)
Mail en internet zeker wel en meerdere uren per dag.
Goed toetsenbord voor typen van lange teksten.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Afhankelijk van specificaties, zoals ik er nu naar kijk max. 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, bijvoorbeeld op vakantie, in de trein, ...
Daarom denk ik aan een 13" scherm, rond de 1 tot 1,5 kg, accuduur bij voorkeur vrij hoog (8+ in de praktijk bij normaal gebruik, alles behalve spelletjes dus)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Aanschaf is omdat mijn HP Probook 4540s moederbord defect heeft, en ondanks dit ben ik erg gecharmeerd van zakelijke laptops.
Voorkeur gaat uit naar een stevige laptop met aluminium behuizing o.i.d., maar i.v.m. de nieuwe technieken wel graag een dunne(re) laptop dan de defecte Probook.
Voor de aanschaf heb ik 2 laptops op het oog.
https://tweakers.net/pricewatch/532589/apple-macbook-air-2016-13-komma-3-1-komma-6ghz-8gb-128gb-(nl).html
https://tweakers.net/pricewatch/468890/hp-spectre-x360-13-4110nd/specificaties/
(De 2e is niet precies de laptop, maar soortgelijke specs. Ik denk eigenlijk aan de X360 W010 , maar weet niet of ik MediaMarkt link mag plaatsen.

Ik ben een fan van HP zakelijke laptops en Apple vind ik ook erg mooi, dus dit heeft de voorkeur.
Thinkpad van Lenovo of zakelijke Toshiba/Fujitsu is ook bespreekbaar.

Iemand een mening over mijn shortlist of een beter voorstel? :)

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
De diagonaal van beiden is hetzelfde, maar de grotere hoogte/breedte verhouding van het scherm van Apple zorgt ervoor dat je er daar meer nuttige informatie op krijgt. Juist als je veel met lange teksten werkt is dat van belang.
[Ik had vroeger een 15.4” WXGA 1280 x 800. Die laptop was smaller, maar het beeld was hoger dan de tegenwoordige breedbeeld laptops. Ik mis die grotere beeldhoogte.]

Daarnaast is macbook-air een wijdverbreid model, handig als je later nog eens service nodig hebt of wilt inruilen.

Je bent een van de weinigen die hier niet zanikt over uitzonderlijke game-prestaties, maar duidelijk praktische eisen stelt.

Hoewel ik zelf eigenlijk helemaal geen Apple ervaring heb zou ik als ik in jouw schoenen stond beslist de Apple nemen.

Omdat deze dezelfde efficiente beeldverhouding heeft als de Mac is dit misschien ook wel wat voor je:
pricewatch: Microsoft Surface Book Core i5 6300U 8GB 128GB (Qwertz)

[ Voor 29% gewijzigd door Bruin Poeper op 28-01-2017 22:22 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Bruin Poeper schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:56:
De diagonaal van beiden is hetzelfde, maar de grotere hoogte/breedte verhouding van het scherm van Apple zorgt ervoor dat je er daar meer nuttige informatie op krijgt. Juist als je veel met lange teksten werkt is dat van belang.
[Ik had vroeger een 15.4” WXGA 1280 x 800. Die laptop was smaller, maar het beeld was hoger dan de tegenwoordige breedbeeld laptops. Ik mis die grotere beeldhoogte.]

Daarnaast is macbook-air een wijdverbreid model, handig als je later nog eens service nodig hebt of wilt inruilen.

Je bent een van de weinigen die hier niet zanikt over uitzonderlijke game-prestaties, maar duidelijk praktische eisen stelt.

Hoewel ik zelf eigenlijk helemaal geen Apple ervaring heb zou ik als ik in jouw schoenen stond beslist de Apple nemen.

Omdat deze dezelfde efficiente beeldverhouding heeft als de Mac is dit misschien ook wel wat voor je:
pricewatch: Microsoft Surface Book Core i5 6300U 8GB 128GB (Qwertz)
De Surface Book in je link heeft volgen mij een Qwertz toetsenbord. (Geen Qwerty)

Trein?

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:14

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik had gelijkaardige wensen, en heb uiteindelijk dit weekend een HP Pavilion x2 12https://tweakers.net/pric...avilion-12-b000nd-x2.html gekocht.
Doel is om 'm wekelijks mee te nemen als ik voor 't werk vlieg etc.
tot nu toe erg blij mee!

[ Voor 17% gewijzigd door Church of Noise op 29-01-2017 20:07 ]