Freesync monitor icm non-Freesync monitor

Pagina: 1
Acties:

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-01 15:01
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een 1080p - 144Hz - Freesync monitor. Nu vraag ik me af of dit eigenlijk problemen op gaat leveren wanneer ik deze gelijktijdig aansluit met een 1080p - 75Hz - non Freesync monitor pricewatch: Iiyama ProLite E2208HDD-B1 Zwart. Ik ben van plan om op het Freesync scherm te gaan gamen en op mijn oude scherm dus te browsen en etc.

Alvast bedankt voor het lezen!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-12-2025

Eentje

houd van de vijver

sinds amd relive release van de drivers zou freesync moeten werken in borderless fullscreen mode. maar niet in elk spel. lees er genoeg problemen over. en de games die je speelt moeten natuurlijk borderless fullscreen ondersteunen

There eent no place like home

• 040-Skillz
Eentje schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:03:
sinds amd relive release van de drivers zou freesync moeten werken in borderless fullscreen mode. maar niet in elk spel. lees er genoeg problemen over. en de games die je speelt moeten natuurlijk borderless fullscreen ondersteunen
Dus dan kan ik beter een scherm zonder Freesync pakken met 144Hz?
Ik wil een RX480 gaan kopen, maar dan gaan veel games geen 144Hz halen.

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

freesync betaal je weinig tot niets extras voor. je haalt 144hz en fps door elkaar. je hoeft geen 144 fps te halen op een 144 hz scherm om er voordeel van te hebben.
wordt hier rond 3min in de video ook nog eens verteld.
https://nl.hardware.info/...ie-monitoren-video-review

je kunt overigens beter even wachten met een 480kopen als dat kan tot vega er is over een paar maandjes

• 040-Skillz
Eentje schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:46:
freesync betaal je weinig tot niets extras voor. je haalt 144hz en fps door elkaar. je hoeft geen 144 fps te halen op een 144 hz scherm om er voordeel van te hebben.
wordt hier rond 3min in de video ook nog eens verteld.
https://nl.hardware.info/...ie-monitoren-video-review

je kunt overigens beter even wachten met een 480kopen als dat kan tot vega er is over een paar maandjes
Ik vind €50,- extra voor Freesync best wel wat, daarom ook de vraag of het gaat functioneren wanneer ik nog een monitor gebruik die geen Freesync heeft.

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

zolang je game borderless windowed mode ondersteuning heeft zou het moeten werken. voor de daadwerkelijke ondersteuning van de game die jij wilt gaan spelen zul je ff moeten googlen naar mensen die ervaringen hebben gepost.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
Waarom zou de game borderless fullscreen moeten ondersteunen? Dat heb je toch alleen nodig als je tegelijkertijd een game wilt spelen en browsen?
Als je normaal fullscreen speelt heb je alleen beeld op je hoofdmonitor.

• 040-Skillz
White Feather schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:55:
Waarom zou de game borderless fullscreen moeten ondersteunen? Dat heb je toch alleen nodig als je tegelijkertijd een game wilt spelen en browsen?
Dus de combinatie van Freesync monitor icm non-Freesync monitor levert geen problemen op?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
040-Skillz schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Dus de combinatie van Freesync monitor icm non-Freesync monitor levert geen problemen op?
it's more for multi monitor setups, where you'll often have to alt tab out of the game and have it get minimized to access the other monitor while the borderless mode will often allow you to simply drag your mouse to the other monitor while in the menu. When it comes to performance, full screen is usually less taxing than borderless full screen, so that is preferred.

Dus aan jou of het een probleem is als een game geen borderless Fullscreen ondersteunt. En anders zijn er nog wel patches / hacks voor games die het niet native ondersteunen of via bijvoorbeeld http://westechsolutions.net/sites/WindowedBorderlessGaming/
(1e hit op Google, zal vast meer software zijn)

Adaptive sync is erg fijn, zeker die 50 euro waard. Games die erg zwaar zijn of niet stabiel in FPS zien en spelen veel smoother, ook op lage FPS.

• 040-Skillz
ToFast schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:45:
[...]

it's more for multi monitor setups, where you'll often have to alt tab out of the game and have it get minimized to access the other monitor while the borderless mode will often allow you to simply drag your mouse to the other monitor while in the menu. When it comes to performance, full screen is usually less taxing than borderless full screen, so that is preferred.

Dus aan jou of het een probleem is als een game geen borderless Fullscreen ondersteunt. En anders zijn er nog wel patches / hacks voor games die het niet native ondersteunen of via bijvoorbeeld http://westechsolutions.net/sites/WindowedBorderlessGaming/
(1e hit op Google, zal vast meer software zijn)

Adaptive sync is erg fijn, zeker die 50 euro waard. Games die erg zwaar zijn of niet stabiel in FPS zien en spelen veel smoother, ook op lage FPS.
Bedankt, het alt+tab zal geen probleem zijn om bij m'n andere monitor te komen. Wilde gewoon weten of het geen andere problemen veroorzaakte.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
040-Skillz schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Bedankt, het alt+tab zal geen probleem zijn om bij m'n andere monitor te komen. Wilde gewoon weten of het geen andere problemen veroorzaakte.
Nee dat zal prima werken. Je zult het wel merken dat borderless Fullscreen wel fijn kan zijn, maar dat weegt zeker niet op tegen freesync an sich, bij een 144hz scherm wil je 1:1 een stabiele 144fps halen. Anders moet je dat verrekte vsync gebruiken en dus input lag ervaren, of andersom met screen tearing genoegen nemen. Adeptive sync lost dat op in de range dat freesync van je te kopen monitor ondersteunt (bijvoorbeeld van 30-144 Hz/FPS). In die range blijft je beeld smooth ( geen screen tearing) en heb je geen last van extra (soms echt hoge) input lag door vsync. En kan je games veel fijner spelen op max instellingen, ondanks dat je dan misschien 30-50fps haalt IPV een stabiele 60, 120 of 144 FPS. Mijn inziens kan je dus door adeptive sync veel langer met een videokaart doen omdat je niet snel de instellingen lager hoeft te zetten voor hogere FPS en een smoother beeld en speelervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 29-01-2017 11:09 ]

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

White Feather schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:55:
Ik ging er vanuit. Dat ts tijdens game ook naar nieuwe monitor wilde kunnen zonder alt tabben omdat de meeste multi monitor users die ik kan dat irritant vinden. Als je het niet erg vind kan je inderdaad gewoon full screen spelen. Verkeerde aanname. Als je game het ondersteund ideale situatie anders een van de hacks die mogelijk is blijkbaar

• 040-Skillz
Eentje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:22:
[...]

Ik ging er vanuit. Dat ts tijdens game ook naar nieuwe monitor wilde kunnen zonder alt tabben omdat de meeste multi monitor users die ik kan dat irritant vinden. Als je het niet erg vind kan je inderdaad gewoon full screen spelen. Verkeerde aanname. Als je game het ondersteund ideale situatie anders een van de hacks die mogelijk is blijkbaar
Ja alt+tab is nooit ideaal, maar ik ben niet anders gewend dus dat maakt het minder vervelend. :P

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Dan is het green probleem zoals aangegeven. En met een beetje geluk ondersteunen de games die je speelt border les fullscreen mode

• 040-Skillz
Ik twijfel nu alleen nog tussen deze twee schermen:
- pricewatch: Acer XF240H Zwart Freesync range van 48-144Hz
- pricewatch: AOC G2460PF Rood, Zwart Freesync range van 35-144Hz, maar ik heb gehoord dat het beeld minder mooi is.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:55
Eventjes out-of-the-box denken: waarom verkoop je je oude monitor niet en koop je één scherm weer? Je kan dan ook voor een 1440p monitor gaan in plaats van op 1080p blijven plakken. Wel een stuk zwaarder voor je PC misschien, maar daar krijg je ook een mooier beeld voor terug.

pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart bijvoorbeeld.

Waarom wil je een 144hz monitor? Met een RX480 ga je die framerate niet halen. Het grootste voordeel van 144hz is dat het beeld ook vloeiend blijft op lagere framerates, maar Freesync doet dit ook voor je.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• 040-Skillz
Richh schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:37:
Eventjes out-of-the-box denken: waarom verkoop je je oude monitor niet en koop je één scherm weer? Je kan dan ook voor een 1440p monitor gaan in plaats van op 1080p blijven plakken. Wel een stuk zwaarder voor je PC misschien, maar daar krijg je ook een mooier beeld voor terug.

pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart bijvoorbeeld.

Waarom wil je een 144hz monitor? Met een RX480 ga je die framerate niet halen. Het grootste voordeel van 144hz is dat het beeld ook vloeiend blijft op lagere framerates, maar Freesync doet dit ook voor je.
Ik wil sws 2 beeldschermen, vandaar dat ik mijn oude behoud. Ik speel vooral games zoals CSGO, League of Legends en etc. Ook wel games als Far Cry en Assassin's Creed, maar die speel ik veel minder. Daarom koos ik voor 1080p 144Hz.
Pagina: 1