Nieuwe ultrawide monitor.

Pagina: 1
Acties:

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:52
Ik zoek een?
Zoals de titel het al een beetje verklapt, ben ik opzoek naar een Ultrawide monitor.
Ik doe de laatste tijd veel met Android Studio en een enkele FHD monitor volstaat niet, te weinig pixels.
Omdat ik ook nog graag aan het gamen ben, zie ik een multi monitor setup niet zitten vanwege de bezels

Wat is je budget?
€900 +/-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee totaal niet eigenlijk, alleen Freesync zou ik graag willen hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel speel ik op een R9 280x, dat zal niet alles op high worden denk ik..

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator XR341CK Zilver, Zwart€ 929,-€ 929,-
1LG 34UC88-B Zwart€ 714,60€ 714,60
1Samsung C34F791WQ Wit€ 998,-€ 998,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.200,59

Nu zit ik uiteindelijk te twijfelen tussen deze 3.
En dan vraag ik mij vooral af; is de Samsung zijn prijs waard? of kan ik beter voor een andere gaan?
Oja, vanwege de grote heb ik alleen curved modellen gekozen.
Ik hoor het graag van jullie :)

Alvast bedankt!

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
Samsung, meer contrast geeft mooier beeld.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
King_linT schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:06:
Samsung, meer contrast geeft mooier beeld.
Dat is wel een beetje kort door de bocht.

Om de eerste twee te vergelijken kun je https://nl.hardware.info/...cten/301429-339312-368821 hier terecht. Hieruit zie je dat de Acer op zowel responstijd als contrast beter scoort. De meerprijs die je betaalt is dus wel degelijk voor hogere kwaliteit.

Het Samsung scherm gaat om een lcd monitor met quantum dot laagje. Deze specifieke monitor kan ik helaas nog geen testresultaten van vinden. Zogenaamd QLED (niet te verwarren met OLED) zou een betere kleurweergave en contrast beloven. Het betreft overigens dezelfde techniek als SUHD. Hier is zonder goede testresultaten eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen.

Aan de andere kant zijn alle reviews (voornamelijk door consumenten die het vergelijken met hun oude scherme) erg positief. Ik zou dus kiezen tussen de Acer en de Samsung. De Samsung zou theoretisch beter zijn, maar zolang er geen testresultaten zijn, kan niemand je daar goed advies over geven.

En nee, maxen op een R9 280x gaat niet lukken.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Vanwaar je keuze voor 3440x1440 schermen met een diagonaal van 34" en geen hogere resolutie?

(Ik zit met dezelfde overweging maar zou juist een nog hogere resolutie willen en mogelijk zelfs nog wat opschuiven richting 40", eigenlijk vanwege min of meer gelijke redenen. Games en in mijn geval, systeembeheer / generieke nerdenarij.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• jorank
lactaxative schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Dat is wel een beetje kort door de bocht.

Om de eerste twee te vergelijken kun je https://nl.hardware.info/...cten/301429-339312-368821 hier terecht. Hieruit zie je dat de Acer op zowel responstijd als contrast beter scoort. De meerprijs die je betaalt is dus wel degelijk voor hogere kwaliteit.

Het Samsung scherm gaat om een lcd monitor met quantum dot laagje. Deze specifieke monitor kan ik helaas nog geen testresultaten van vinden. Zogenaamd QLED (niet te verwarren met OLED) zou een betere kleurweergave en contrast beloven. Het betreft overigens dezelfde techniek als SUHD. Hier is zonder goede testresultaten eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen.

Aan de andere kant zijn alle reviews (voornamelijk door consumenten die het vergelijken met hun oude scherme) erg positief. Ik zou dus kiezen tussen de Acer en de Samsung. De Samsung zou theoretisch beter zijn, maar zolang er geen testresultaten zijn, kan niemand je daar goed advies over geven.

En nee, maxen op een R9 280x gaat niet lukken.
Duidelijk verhaal, dankje! :)
Dan lijkt mij, gezien het geringe prijs verschil, Samsung de betere optie.
unezra schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:40:
Vanwaar je keuze voor 3440x1440 schermen met een diagonaal van 34" en geen hogere resolutie?

(Ik zit met dezelfde overweging maar zou juist een nog hogere resolutie willen en mogelijk zelfs nog wat opschuiven richting 40", eigenlijk vanwege min of meer gelijke redenen. Games en in mijn geval, systeembeheer / generieke nerdenarij.)
De nog grotere schermen(en dus nog hogere resoluties) werden voor mij helaas onbetaalbaar. Bijvoorbeeld de 38" LG

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

jorank schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:08:
[...]
De nog grotere schermen(en dus nog hogere resoluties) werden voor mij helaas onbetaalbaar. Bijvoorbeeld de 38" LG
Hmm, ja. Ik zit even door de pricewatch heen te klikken en als je op 4K en hoger zoekt komt er onder de 1500 EUR dit lijstje uit:

https://tweakers.net/pric...are/580523;467910;413750/

Maar eigenlijk is het enige echt serieuze scherm in die klasse deze:
pricewatch: LG 38UC99-W Wit

Het zal ongetwijfeld een fantastisch scherm zijn, maar € 1.331 is het ook niet bepaald een goedkoop scherm. :) (En in mijn geval zal ik ws ook een nieuwe gfx kaart moeten aanschaffen en mogelijk zelfs een complete nieuwe PC. Ik heb nu een Core2Duo E8200@ 2.67GHz met 8G geheugen en een Ati Radeon R7 200 series GFX kaart. Kan zomaar zijn dat die zo'n scherm niet gaat trekken.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• jorank
Heb gisteren toch een andere monitor besteld, namelijk deze:
https://tweakers.net/pric...-mx34vq-zilver-zwart.html
Hetzelfde paneel als de Samsung, goedkoper, en een mooier design imo.
Ook vond ik de Qi-lader wel een nuttige toevoeging :)
Nu nog maar afwachten wanneer ie leverbaar is.

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
jorank schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:40:

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee totaal niet eigenlijk, alleen Freesync zou ik graag willen hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel speel ik op een R9 280x, dat zal niet alles op high worden denk ik..
Jouw videokaart gaat geen freesync ondersteunen. Ik heb dezelfde en heb deze fout ook gemaakt bij mijn widescreen + freesync aankoop. Daarom krijg ik morgen een RX 470 binnen. Maar een GPU upgrade is dus nog zeker noodzakelijk wil je freesync benutten.

• jorank
SipSip schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:28:
[...]

Jouw videokaart gaat geen freesync ondersteunen. Ik heb dezelfde en heb deze fout ook gemaakt bij mijn widescreen + freesync aankoop. Daarom krijg ik morgen een RX 470 binnen. Maar een GPU upgrade is dus nog zeker noodzakelijk wil je freesync benutten.
Klopt inderdaad, helaas..
Wacht op Vega om dan te upgraden!

• bramhut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-02 21:22
jorank schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:17:
Heb gisteren toch een andere monitor besteld, namelijk deze:
https://tweakers.net/pric...-mx34vq-zilver-zwart.html
Hetzelfde paneel als de Samsung, goedkoper, en een mooier design imo.
Ook vond ik de Qi-lader wel een nuttige toevoeging :)
Nu nog maar afwachten wanneer ie leverbaar is.
Jammer dat je hem 4 dagen geleden hebt besteld, ik heb hem vorige week voor 250 euro kunnen kopen!
Maar inderdaad geen idee wanneer hij leverbaar is...

• jorank
bramhut schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Jammer dat je hem 4 dagen geleden hebt besteld, ik heb hem vorige week voor 250 euro kunnen kopen!
Maar inderdaad geen idee wanneer hij leverbaar is...
Hoop voor je dat je m ook krijgt voor die prijs.
Maar zou mij niks verbazen als je bij moet betalen wil je m geleverd krijgen aangezien het niet echt een reëel bedrag is voor z'n monitor.

• bramhut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-02 21:22
jorank schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:51:
[...]

Hoop voor je dat je m ook krijgt voor die prijs.
Maar zou mij niks verbazen als je bij moet betalen wil je m geleverd krijgen aangezien het niet echt een reëel bedrag is voor z'n monitor.
Klopt, maar tot nu toe nog geen bericht gehad dus ik hoop dat het zo blijft.
Pagina: 1