Ik zoek een?
Een geluidssysteem (speakers&versterker) voor in mijn woonkamer.
Wat is je budget?
Ik wil rond de 1000-1500 euro uitgeven, maar budget staat nog niet helemaal vast.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga het systeem op twee manieren gebruiken:
- Een 5.1 systeem voor het kijken van series/films.
- Muziek, maar dan wil ik geluid in de hele kamer. Niet alleen de helft waar de tv/bankstel staat (ik zit niet op de bank als ik muziek luister).
Ik had een Harman Kardon setje bij mijn televisie. Geluid was genoeg vol voor de zithoek, maar in de rest van de woonkamer hoorde ik vooral de bas. Ik ben op zoek naar een oplossing welke de hele kamer van geluid kan voorzien.
Wat heb je zelf al gevonden?
De meest logische keus is om een draadloos multiroom systeem (Sonos, Heos, Bose). In dat geval gaat mijn voorkeur naar Sonos door de goede integratie met andere systemen (muziek luister ik vooral via Spotify), en dat de achterspeakers (Play1) ook als muziek speaker gebruikt kunnen worden door ze ergens anders neer te zetten.
De Sonos soundbar met 2x Play:1 is ok, maar niet opvallend goed.
Daarom zit ik zelf naar een andere oplossing te zoeken:
- Front speakers: Teufel ULTIMA 40 MK2
- Center: Teufel 40 C Mk2
- Bas: Aanschaffen als er noodzaak is
- Achter: Mogelijk Teufel 20 Mk2, maar ik ben nog op zoek naar een kleiner formaat.
- Versterker: Denon AVR-X1300W
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag dit systeem nog willen ondersteunen door een extra (set) speakers aan de andere kant van de woonkamer. De Denon heeft een multiroom functie, maar ik denk dat hij dan 2 verschillende geluidsbronnen afspeelt?
Heb ik nog een andere keuze om de muziek toch ruimtevullend te krijgen?
Ik heb m'n vriendin nog niet helemaal overtuigd van de grote front speakers. Ga ik altijd inboeten op kwaliteit als ik kleinere speakers kies (met dit budget)?
Een geluidssysteem (speakers&versterker) voor in mijn woonkamer.
Wat is je budget?
Ik wil rond de 1000-1500 euro uitgeven, maar budget staat nog niet helemaal vast.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga het systeem op twee manieren gebruiken:
- Een 5.1 systeem voor het kijken van series/films.
- Muziek, maar dan wil ik geluid in de hele kamer. Niet alleen de helft waar de tv/bankstel staat (ik zit niet op de bank als ik muziek luister).
Ik had een Harman Kardon setje bij mijn televisie. Geluid was genoeg vol voor de zithoek, maar in de rest van de woonkamer hoorde ik vooral de bas. Ik ben op zoek naar een oplossing welke de hele kamer van geluid kan voorzien.
Wat heb je zelf al gevonden?
De meest logische keus is om een draadloos multiroom systeem (Sonos, Heos, Bose). In dat geval gaat mijn voorkeur naar Sonos door de goede integratie met andere systemen (muziek luister ik vooral via Spotify), en dat de achterspeakers (Play1) ook als muziek speaker gebruikt kunnen worden door ze ergens anders neer te zetten.
De Sonos soundbar met 2x Play:1 is ok, maar niet opvallend goed.
Daarom zit ik zelf naar een andere oplossing te zoeken:
- Front speakers: Teufel ULTIMA 40 MK2
- Center: Teufel 40 C Mk2
- Bas: Aanschaffen als er noodzaak is
- Achter: Mogelijk Teufel 20 Mk2, maar ik ben nog op zoek naar een kleiner formaat.
- Versterker: Denon AVR-X1300W
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag dit systeem nog willen ondersteunen door een extra (set) speakers aan de andere kant van de woonkamer. De Denon heeft een multiroom functie, maar ik denk dat hij dan 2 verschillende geluidsbronnen afspeelt?
Heb ik nog een andere keuze om de muziek toch ruimtevullend te krijgen?
Ik heb m'n vriendin nog niet helemaal overtuigd van de grote front speakers. Ga ik altijd inboeten op kwaliteit als ik kleinere speakers kies (met dit budget)?
[ Voor 4% gewijzigd door savagenld op 28-01-2017 19:41 ]