Toon posts:

Nieuwe pc build, doet totaal niets!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,10€ 193,10
1Gigabyte GA-B250M-D2V€ 71,25€ 71,25
1Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G€ 199,50€ 199,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master N200 Closed€ 43,95€ 43,95
1Crucial CT8G4DFD824A€ 56,99€ 56,99
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 86,42€ 86,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 758,11

Ik heb bovenstaande build vandaag in elkaar gestoken. Eerste keer dat ik een pc in mekaar steek btw.

Probeerde hem nu net aan te steken (psu switch staat aan) en hij doet helemaal niets, geen lichtjes die branden, geen geluid (speaker op mobo aangesloten), geen fans die draaien.

Helemaal niets :/.

Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Kabeltje van de powerbutton wel op juiste 2 pins gezet? Zit meestal een hele rij pinnen op het moederbord, voor reset button, hdd activiteit ledje etc (en zou je ook nog verkeerd om kunnen monteren die kleine platte stekkertjes).

[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 28-01-2017 19:20 ]

Verwijderd

Post eens een foto van de binnenkant van de pc.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:20:
Kabeltje van de powerbutton wel op juiste 2 pins gezet? Zit meestal een hele rij pinnen op het moederbord, voor reset button, hdd activiteit ledje etc (en zou je ook nog verkeerd om kunnen monteren die kleine platte stekkertjes).
alles 3 keer gecheckt, ook eens geprobeerd om dingen te verwisselen, maar haalde niets uit :/

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Stroom op het stopcontact?
En anders je voeding er even uit halen en dan een groene en zwarte kabel op de 24pins doorlussen met een papaerclip en kijken of hij aangaat??
lees ff op google hoe dat moet

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 28-01-2017 19:23 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Wow warboel, missc heb je toch een stekker niet helemaal goed zitten.(die bij cpu (p4) daar heb je een vaste voor aan je voeding zitten, dat hoef je niet door te lussen, ik denk dat je daar een pci-e kabel hebt gebruikt ipv p4)) Editje; of zie ik het niet juist haha
test je voeding zoals ik zei

[ Voor 50% gewijzigd door Mel33 op 28-01-2017 19:31 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
ik wou vooral testen of alles werkte vooralleer ik alles goed steek. Dat gedoe van de voeding is moeilijker aangezien aan de kabels die er inzitten dezelfde kleur hebben (nl. zwart)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je nu spanning op een fan out gezet, links boven?!
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001360265.jpeg

[ Voor 64% gewijzigd door Damic op 28-01-2017 19:42 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:40:
Heb je nu spanning op een fan out gezet, links boven op de foto hieronder rechts boven?!
[afbeelding]
Ik heb m'n twee fans met elkaar verbonden, dan met de PSU, vervolgens met het moederbord. is dat verkeerd?

EDIT: ik heb die kabels met de fans uit m'n PSU gehaald en hij startte op!

hoe krijg ik m'n fans nu toch draaiende?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 19:46 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:43:
[...]

Ik heb m'n twee fans met elkaar verbonden, dan met de PSU, vervolgens met het moederbord. is dat verkeerd?
Ha dat is zo'n speciaal koppelstuk.

eventjes richting barebone gaan:
1. trek alle onnodige kabels uit die op het moederbord zitten (sata/fan/usb) zodoende dat je alleen het nodige hebt (mobo/cpu/mem/psu). Laat je beeldscherm inzitten.
2. test of dat ie beeld geeft of in ieder geval de cpu fan gaat draaien.
3. zoja ga je stapje voor stapje verder sata>usb>fans als het systeem ineens niet meer werkt weet je dat daar ergens een fout zit

Maak eens een foto van het tussenstuk dat je gebruikt???? Volgens mij is dat molex floppy en niet fan in/out

[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 28-01-2017 19:49 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:48:
[...]
Ha dat is zo'n speciaal koppelstuk.

eventjes richting barebone gaan:
1. trek alle onnodige kabels uit die op het moederbord zitten (sata/fan/usb) zodoende dat je alleen het nodige hebt (mobo/cpu/mem/psu). Laat je beeldscherm inzitten.
2. test of dat ie beeld geeft of in ieder geval de cpu fan gaat draaien.
3. zoja ga je stapje voor stapje verder sata>usb>fans als het systeem ineens niet meer werkt weet je dat daar ergens een fout zit

Maak eens een foto van het tussenstuk dat je gebruikt???? Volgens mij is dat molex floppy en niet fan in/out
Alleszins al bedankt voor de hulp, ik was al compleet radeloos...

Hij doet het perfect cpu fan draait enz, alles slaat mooi aan. Het ligt volgens mij aan de fans van de case, maar ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan.

Hier nog eens een foto van alle fans die ik heb aangesloten (voeding en dat ding voor het mobo zijn losgekoppeld)

http://imgur.com/a/L1yv2

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gewoon insteken in je voeding, dat is dus gewoon een psu naar molex verdeling waaronder dus een floppy connector _O-

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:58:
Gewoon insteken in je voeding, dat is dus gewoon een psu naar molex verdeling waaronder dus een floppy connector _O-
Ik heb het ingestoken in de voeding, en ook geconnecteerd met de mobo. Maar dan lukt het niet meer?

ofwel zie ik iets super random over het hoofd...

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Denk eens na wat ik juist verteld heb. Iets van een floppy connector.
Vroeger waren er floppy's als opslag medium en daar had je een drive voor nodig die +5V en 12V nodig heeft, nu sluit je iets kort op je mobo en je voeding merkt dat en blijft afstaan.

Trekt die floppy connector uit je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:03:
Denk eens na wat ik juist verteld heb. Iets van een floppy connector.
Vroeger waren er floppy's als opslag medium en daar had je een drive voor nodig die +5V en 12V nodig heeft, nu sluit je iets kort op je mobo en je voeding merkt dat en blijft afstaan.

Trekt die floppy connector uit je mobo.
Wow! echt super bedankt!

EDIT: niet sarcastich trouwens, werkt perfect nu!! :) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 20:10 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Wow! echt super bedankt!

EDIT: niet sarcastich trouwens, werkt perfect nu!! :) :)
Volgende keer extra tijd nemen welk kabeltje je waarin steekt }:O. Gelukkig zitten er tegenwoordig wel een groot aantal beveiligingen op mobo's en voedingen (tenzij bagger voeding) maar zonder beveiliging had er wat gefrituurd kunnen worden. Veel plezier met de PC, case en CPU fans kan je meestal direct op het moederbord aansluiten of alleen op een voeding (wel koppelstukje nodig van 3 of 4 pins naar meestal molex of power-sata).

[ Voor 17% gewijzigd door ToFast op 28-01-2017 20:36 ]

Pagina: 1