Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Ik wil mijn HTC One M8s rooten maar geen custom ROM installeren. De reden hiervoor is dat ik mijn telefoon heb moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen zonder een recente backup te hebben gemaakt. De telefoon was compleet vast gelopen én bleef vastlopen; niks werkte meer. Nu wil ik graag mijn foto's, video's, enz. terug halen. Ik heb daar software voor gevonden (dr.fone toolkit for Android) maar dit werkt alleen als de telefoon geroot is. Ik heb geen behoefte aan een custom ROM. Kan dit?

Is het gewoon een kwestie van de instructies volgen, waarvan ik heel veel op Youtube zie, maar dan de stappen voor de custom ROM over te slaan? Kan dat geen kwaad?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als je je telefoon met een usb-kabel aan een PC hangt kan je ook die data over kopiëren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 15:14

netblade

Sunrise

Volgens mij wordt hij een fabrieksreset alles gewiped. Geen idee of dat te restoren is

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Met dr.fone toolkit for Android moet je data terug kunnen halen na een complete reset. Telefoon aan de PC hangen werkte ook niet meer. Vandaar de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is gewoon mogelijk. Maar kun je de link geven van de tutorial die je wilde volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
http://htconeroot.com/htc-one-root/how-to-root-htc-one-m8/

Deze kom ik net tegen. Op mijn HTC staat al android 6.x.x. waarbij Fastboot uitschakelen niet meer mogelijk is; ik ben ook commentaar tegen gekomen dat sommige custom ROM's niet goed samenwerken met dr.fone. Is een custom ROM uberhaupt noodzakelijk om de telefoon te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

be3a18 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:51:
Is een custom ROM uberhaupt noodzakelijk om de telefoon te rooten?
Nee, een Custom Rom is niet noodzakelijk om een telefoon te rooten.

Maar je kan dat stappenplan gewoon eens proberen, als het niet werkt dan werkt het niet niks aan de hand.

Verder kan je ook hier (bij HOW TO USE CUSTOM RECOVERY) en hier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Oké, als ik de HTC alleen wil rooten, wat hoef ik dan niet te doen? Ik heb overigens een support topic bij dr.fone achtergelaten. Dit omdat dr.fone de telefoon zelf probeert te rooten en dat dus niet lukt.

Het valt me verder op dat alles wat ik op Google vindt uit 2014 komt. Een beetje outdated dus. Ik heb dus eens doorgeklikt bij de opmerkingen over zo'n oplossing en kwam als laatste opmerking tegen dat dr.fone de toegepaste oplossing niet accepteerde; maw de telefoon was volgens dr.fone nog steeds niet geroot. Zijn er geen recente oplossingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

be3a18 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:33:
Oké, als ik de HTC alleen wil rooten, wat hoef ik dan niet te doen? Ik heb overigens een support topic bij dr.fone achtergelaten. Dit omdat dr.fone de telefoon zelf probeert te rooten en dat dus niet lukt.
Kort gezegd. Wat je wel moet doen: TWRP / aangepast recovery installeren en SuperSu flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Oké, ik ga het een dezer dagen proberen. Het heeft ook geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Nog even een update en een vraag. Ik heb de telefoon nu ge-unlockt. Nu wil ik dus verder met rooten. Ipv TWRP heb ik nu van HTCdev een andere recovery rom gevonden. Dit is echter een zip-file (ik heb begrepen dat originele HTC recovery rom's zip files zijn). Hoe kan ik die installeren? Of kan ik toch beter TWRP doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

be3a18 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:58:
Nog even een update en een vraag. Ik heb de telefoon nu ge-unlockt. Nu wil ik dus verder met rooten. Ipv TWRP heb ik nu van HTCdev een andere recovery rom gevonden. Dit is echter een zip-file (ik heb begrepen dat originele HTC recovery rom's zip files zijn). Hoe kan ik die installeren? Of kan ik toch beter TWRP doen?
Gewoon TWRP doen, die bevalt bij mij op veel toestellen erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik heb de volgende procedure gevolgd:
- bestand twrp-3.0.2-0-m8.img gedownload. Volgens mij de laatste versie voor de M8s.
- via fastboot flash recovery twrp-3.0.2-0-m8.img bestand naar telefoon gezonden. Dat ging goed.
- dan op telefoon Hboot, Recovery en powerknop; resultaat... niks. Telefoon herstart wel maar gebeurt niks.
- ik kom dus niet in TWRP terecht en kan dus ook niet SuperSu installeren.

Ik kan de telefoon daarna wel gewoon uitzetten en weer starten.

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door be3a18 op 01-02-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Terugzetten naar fabrieksinstellingen daarna werkt ook niet meer. Telefoon blijft hangen na herstart.
Pagina: 1