bredere site layout voor 4k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• leviator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01 19:41
Hey allemaal!

ik heb een vraagje waar ik nergens een antwoord op vind. ik heb net een 4k scherm gekocht en ben er heel tevreden van. alleen stoort het mij bij het surfen dat de site maar de helft van mijn scherm vult. Nu vroeg ik mij af of er add ons beschikbaar zijn om de inhoud van een site wat te stretchen zodat het niet alleen een beter overzicht maar ook mooier mijn scherm vult?

waarom doen ze dat eigenlijk wanneer 90 procent van de mensen toch een veel breder scherm hebben dan vroeger het geval was.

alvast bedankt voor jullie antwoord ;)

mvg levi

Beste antwoord (via F_J_K op 29-01-2017 09:35)

• leviator
Ik had de windows scaling al naar 150 gezet maar op de weergave van sites yeeft dit geen effect. Heb zelf bog wat gezocht en in firefox heb ik net de optie gevonden om het lettertype te veranderen bij chrome in de geavanceerde instellingen kan je je site standaard een percentage laten vergroten.
Een beetje raar maar ga mn eigen antwoord als beste moeten selecteren ;)
Toch bedankt allemaal!

Alle reacties

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
Zelf vind ik het wel prettig dat websites dat niet doen, want dan worden regels erg lang. Dat komt de leesbaarheid niet ten goede.

Als oplossing voor je probleem kan ik wel GridMove aanbevelen. Daarmee heb ik mijn 40" 4K scherm in 3 kolommen verdeeld waarbij mijn browser in het midden zit. Foobar2000 (muziek) en zaken als WhatsApp Web staan aan de zijkanten daarvan.

LinkedIn
BlackIntel

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

leviator schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:14:
Hey allemaal!

ik heb een vraagje waar ik nergens een antwoord op vind. ik heb net een 4k scherm gekocht en ben er heel tevreden van. alleen stoort het mij bij het surfen dat de site maar de helft van mijn scherm vult. Nu vroeg ik mij af of er add ons beschikbaar zijn om de inhoud van een site wat te stretchen zodat het niet alleen een beter overzicht maar ook mooier mijn scherm vult?

waarom doen ze dat eigenlijk wanneer 90 procent van de mensen toch een veel breder scherm hebben dan vroeger het geval was.
Je vergeet dat op een 4K scherm aangenomen wordt dat je scaling aanzet. Dat lost het probleem weer op.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:28
downtime schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:23:
[...]

Je vergeet dat op een 4K scherm aangenomen wordt dat je scaling aanzet. Dat lost het probleem weer op.
Wellicht dat veel mensen het aannemen, maar ik heb dat juist altijd vervelend gevonden. Heb mijn 28" 4K'ert altijd op 100% gebruikt.

Inmiddels wel overgestapt naar een 3440px brede ultrawide :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• leviator
Bedoel je met scaling ctrl + gebruiken in je browser?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

leviator schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:14:
mvg levi
90% van de mensen heeft een 1080p scherm en durf gerust te stellen dat 99.99% van de sites deze resolutie redelijk serveert.
4k is wat dat betreft redelijk exotisch.

Daarnaast zegt breedte in absolute zin natuurlijk niets. 4k schermen zijn er van 7" tot 200". Bij x pixels heb je op eerstgenoemde een vergrootglas nodig terwijl je op het 200" scherm gigantische koeienletters krijgt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

leviator schreef op zondag 29 januari 2017 @ 01:31:
Bedoel je met scaling ctrl + gebruiken in je browser?
Dat is inderdaad ook een vorm van scaling. Maar ik bedoelde Windows scaling. Het percentage schuifje in je beeldschermeigenschappen.

Op mijn eigen 32'' 4K scherm heb ik die op 150% ingesteld. Zelfs op zo'n groot scherm vind ik 100% gewoon te klein. Op een 24" 4K scherm zou 200% ideaal zijn want dan is 100% vrijwel onleesbaar zonder vergrootglas.

Acties:
  • Beste antwoord

• leviator
Ik had de windows scaling al naar 150 gezet maar op de weergave van sites yeeft dit geen effect. Heb zelf bog wat gezocht en in firefox heb ik net de optie gevonden om het lettertype te veranderen bij chrome in de geavanceerde instellingen kan je je site standaard een percentage laten vergroten.
Een beetje raar maar ga mn eigen antwoord als beste moeten selecteren ;)
Toch bedankt allemaal!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

EvilWhiteDragon schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:20:
Zelf vind ik het wel prettig dat websites dat niet doen, want dan worden regels erg lang. Dat komt de leesbaarheid niet ten goede.

Als oplossing voor je probleem kan ik wel GridMove aanbevelen. Daarmee heb ik mijn 40" 4K scherm in 3 kolommen verdeeld waarbij mijn browser in het midden zit. Foobar2000 (muziek) en zaken als WhatsApp Web staan aan de zijkanten daarvan.
Dat ja. Je wilt echt geen regels van 500 woorden lezen. Schaal, laat de helft van het scherm leeg, of gebruik het voor andere applicaties.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1