Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Beste Tweakers

Misschien is dit een al oude vraag maar toch stel ik hem en ik probeer het zo uitgebreid mogelijk te stellen

ben nu 27 altijd in de computers gezeten(Hobby) bouwen installatie noem maar op altijd leuk klooien en soms een leuk centje bijverdienen

nú ga ik augustus beginnen aan me Comptia certificaten en daarna rustig de rest halen aangezien ik vast goed werk heb in logistiek

Wat heb ik nodig aan hardware voor deze opleiding goed te kunnen volgen en de vervolg stappen ik wil richting systeembeheerder als main en daarnaast diverse zoals websitebuilding en programmeer talen zoals C# Phyton etc
ik wil tijdens de dagen dat ik niet aan mij thuis studie zit dingen leren in praktijk zoals Linux webserver bouwen heb zelfs een Windows vps gehuurd zodat ik mezelf meer kan verdiepen Wil vooral een systeem hebben waar ik een poos mee vooruit kan en niet 10.000 gaat kosten :) hoofd vraag

Desktop bouwen of investeren in een server

Relevante software en hardware die ik gebruik ga gebruiken

Linux / Windows Server / en alles waar ik me handen aan kan krijgen 8)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als het alleen maar is voor jezelf om mee te spelen, dan hoef je echt niet te gaan kijken naar enorm dure hardware.
Een server is in de essentie niks anders dan een PC, maar is 'anders' omdat hij dienstverlenend bezig is (hence 'server', 'to serve'), en dat bereikt hij door middel van de software die je installeert.

Een leuk quadcore i5je met een flinke sloot RAM en wat redelijk rappe storage is ruim voldoende. Met virtualisatie kan je die machine makkelijk opdelen in kleinere stukjes (virtual machines) waar je je verschillende omgevingen in installeert.
Denk aan een Windows server met een aantal clients, waar voor je een simulatie omgeving wil opzetten.

Je kan ook je vaste desktop voorzien van een flinke sloot geheugen en een i7, en dan b.v. met VMWare of Virtualbox virtualmachines onder je bestaande Windows zetten.
Dat kan je nu waarschijnlijk ook wel, al zal je niet heel veel VM's tegelijk kunnen draaien. Maar dat lijkt me best een goed idee om eens naar te kijken.
Best kans dat dat gewoon voldoet voor jouw wensen.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 28-01-2017 18:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik zelf al bedacht maar zit een beetje met 2 dingen stroomverbruik zeg maar en een normale pc 24/7 aan laten staan het aanslag op het hardware met zelf bouwen kan ik al een fikse pc bouwen voor weinig geld daar zit bij het struikel blok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Kijk eens naar de laatste generatie Intel NUC machines. Kan je uitrusten met 32GB, een snelle NVM SSD en nog enkele externe disks als je zou willen. Kosten geen drol in stroomverbruik dus is het niet erg om ze wat langer aan te laten staan. Je hebt tegenwoordig echt geen ruimte en stroom vretende dikke kasten meer nodig om dit soort zaken te doen die jij wilt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap je post ge brander tis een idee maar het zal eigenlijk aan de volgende voorwaarden moeten voldoen

24/7 draaien
basis C# en andere programeer talen kunnen compileren
zoals we nu willen tot aan 6 verschillende website hosten ivm meerdere platforms die we willen testen(dit mag ook linux based)

heb een windows 2012 r2 licentie gekregen via via

zat te denken om voor een linux nuc te gaan simpele i3
en voor de windows wat zwaarders zeg maar omdat wij voornamelijk bezig zijn in visualstudio

heb voor linux box eventueel een C2D E8400 met 8gb ram en 1 tb schijf
maar ik zit met de onderdelen hoelang zou een desktop meegaan als ik deze 24/7 laat draaien met een low watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 11:44
Je zou ook voor een vps kunnen kijken. Deze halen betere uptimes en zijn wellicht goedkoper. Ook kan je dan prima experimenteren met windows en linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:59:
ik snap je post ge brander tis een idee maar het zal eigenlijk aan de volgende voorwaarden moeten voldoen

24/7 draaien
basis C# en andere programeer talen kunnen compileren
zoals we nu willen tot aan 6 verschillende website hosten ivm meerdere platforms die we willen testen(dit mag ook linux based)

heb een windows 2012 r2 licentie gekregen via via

zat te denken om voor een linux nuc te gaan simpele i3
en voor de windows wat zwaarders zeg maar omdat wij voornamelijk bezig zijn in visualstudio

heb voor linux box eventueel een C2D E8400 met 8gb ram en 1 tb schijf
maar ik zit met de onderdelen hoelang zou een desktop meegaan als ik deze 24/7 laat draaien met een low watt voeding
Wat laat in de reactie maar daarom niet minder :)
Ik heb intussen al enkele jaren NUC's draaien zonder problemen. Nog steeds is er geen een kapot. Dat zijn natuurlijk geen garanties voor jou maar als je ze achter een UPS zet dan hebben ze stabiele spanning en is mijn ervaring dat ze prima jaren meekunnen 24x7.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik daar is na kijken :D harstikke bedankt
Pagina: 1