Wifi werkt niet meer op Dell laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvastudentje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:02
Beste mensen,

Ik heb een paar maanden geleden een Dell laptop van Windows 8 naar Windows 10 geüpdatet. Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een lege installatie uit te voeren. Na de update krijg ik de wifi niet meer werkend. Ik heb de netwerk drivers geüpdatet en van alles geprobeerd. Toch krijg ik de wifi niet meer werkend. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

- De wifi van de laptop werkt wel op een ander netwerk.
- Andere laptops op het huidige netwerk werken wel, maar deze laptop dus niet.
- Ik heb modem vaak gereset.

[ Voor 17% gewijzigd door uvastudentje op 28-01-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:34
uvastudentje schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:07:
Ik heb de netwerk drivers geüpdatet en van alles geprobeerd.
wat is van alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvastudentje
- Installatie van windows 10 opnieuw uitgevoerd.
- Drivers geüpdatet.
- Modem gereset.

Dit zijn wel de belangrijkste dingen. Ik heb geprobeerd om via internet een oplossing te vinden, maar dit is tot op heden nog niet gelukt. Overigens werkt internet wel met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:18
Je zegt :
Toch krijg ik de wifi niet meer werkend. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

- De wifi van de laptop werkt wel op een ander netwerk.

Werkt de wifi nu niet op een specifiek netwerk , of gewoon helemaal niet meer ?

Ga eens na welke Intel chip er voor de WIFI inzit en download de driver bij Intel. Dat heeft mij bij twee Dell laptops ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvastudentje
Dag MuzenJaap,

De laptop werkt niet op netwerk A, maar ik heb het ook geprobeerd op netwerk B. En op netwerk B werkt wifi dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkaniac
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 11:24
Op welk kanaal staat je router ingesteld? Soms blokkeren bepaalde drivers het gebruik van kanaal 12 en 13 (en werken 1 t/m 11 prima). (iets met Amerikaanse drivers)
Dit kan je soms verhelpen door in de configuratie van de driver te zoeken (via apparaatbeheer en dan eigenschappen).
Je zou ook nog kunnen proberen een driver op een andere plek te zoeken welke dit wel support.
Of je eigen netwerk aanpassen zodat deze op een kanaal tussen 1 en 11 staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvastudentje
MuzenJaap, ik heb net alle drivers opnieuw geïnstalleerd via de Dell website. Ook dit heeft helaas niet mogen baten.

Valkaniac, bedankt voor de tip. Ik zal daar morgen even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:18
uvastudentje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 01:29:
MuzenJaap, ik heb net alle drivers opnieuw geïnstalleerd via de Dell website. Ook dit heeft helaas niet mogen baten.

Valkaniac, bedankt voor de tip. Ik zal daar morgen even naar kijken.
Je moet juist NIET de Dell drivers gebruiken , maar bij Intel de drivers ophalen !
je kunt in System Devices kijken welke Intel chip erin zit. Dan ga je die drivers bij Intel ophalen.

Ik had het verschijnsel dat de verbinding via wifi iedere keer wegviel. Drivers van Intel erop en opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvastudentje
MuzenJaap, bedankt voor je aanvulling. Dat zal ik dan nog zeker ook proberen. Ik kom er nog op terug!
Pagina: 1