Sitecom 2600ac als access point instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb nu over een periode van een uur of 4 een keer of 20 de how-to doorlopen, naar mijn idee goed, maar ik krijg het niet aan de praat, dus zal ik toch iets verkeerd doen. Ook heb ik de firmware naar de laatste versie geupdatet.

Setup:
Ubee EVW3200 modem (van ziggo) verbonden met router sitecom 2600ac in wlan port.

Router als volgt ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/content_link/4iASBl5mfxy0smn2Kdhi1seA99YYjZkIPNiYSjt64Pd5QOyZIYJCcCIYclMxPArA/file

Het gekozen IP adres heb ik van de support van de ziggo site.

Als ik dan op apply druk krijg ik de volgende melding waarvan ik niet weet wat er precies bedoeld wordt, dus misschien zit het hem daar in:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/content_link/UolkJEBU9dMfgaLSXLzB7lfQ69SpSjYcmIXmPTkZeTDsrLCs0rSPhSLkRNW4s3mY/file

Als de router daarna opnieuw is opgestart kan ik de laptop met het nieuwe netwerk verbinden, echter kan ik niet meer op de router inloggen. Niet via http://router.sitecom en niet via het nieuwe of het oude ipadres.

Als ik verbonden ben en ik doe ipconfig krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/content_link/wJ8eQXUlADoQyBuJ8a3sw24SRhsrtxei0mCvgkNyhLQACW1rUzOBgrRPMicrxNiG/file

Hopelijk kan iemand mij met de bovenstaande info een zetje in de goede richting geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 17:42
De afbeeldingen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een 'wlan port' bestaat alvast niet ;)
De setup is vrij simpel, maar je afbeeldingen staan niet gedeelt en kunnen wij dus niet zien dus wat er exact mis gaat, geen idee op het moment.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:45
Misschien zeg ik nu iets geks, maar altijd gedacht dat als je een router instelt als access point je de kabel niet in de WAN poort moet doen, maar gewoon in een van de LAN poorten...

Kan zijn dat ik het mis heb, excuses hiervoor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joseph pottema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-03 22:45
Rik. schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:50:
Misschien zeg ik nu iets geks, maar altijd gedacht dat als je een router instelt als access point je de kabel niet in de WAN poort moet doen, maar gewoon in een van de LAN poorten...

Kan zijn dat ik het mis heb, excuses hiervoor dan.
Het klopt inderdaad dat je niet de WAN maar de LAN port moet gebruiken in de meeste zo niet alle gevallen.

Wanneer je een router als acces point in wilt stellen dien je op "router1" "router2" een statisch ip adres te geven
(router 2 dus geen DHCP client maken van "Router1")

Vervolgens verbind je beide routers via de switch module(s) in de routers (LAN poorten dus geen WAN poort gebruiken)

Op de router die je als accespoint gaat gebruiken schakel je natuurlijk DHCP en zaken zoals NAT uit om duplicated ip adressen en dubbel NAT te voorkomen.

[ Voor 33% gewijzigd door joseph pottema op 28-01-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:45
joseph pottema schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:56:
[...]

Het klopt inderdaad dat je niet de WAN maar de LAN port moet gebruiken in de meeste zo niet alle gevallen.

Wanneer je een router als acces point in wilt stellen dien je op "router1" "router2" een statisch ip adres te geven
(router 2 dus geen DHCP client maken van "Router1")

Vervolgens verbind je beide routers via de switch module(s) in de routers (LAN poorten dus geen WAN poort gebruiken)

Op de router die je als accespoint gaat gebruiken schakel je natuurlijk DHCP en zaken zoals NAT uit om duplicated ip adressen en dubbel NAT te voorkomen.
Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk dus de rede zijn dat het bij TS niet werkt, hij probeert het via de WLAN (Bedoeld waarschijnlijk WAN poort), dat kan natuurlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdth
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-12-2023
Was natuurlijk ingelogd op DB, daardoor leek het in de preview alsof de afbeeldingen werkten, excuses.
Rik. schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:30:
[...]

Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk dus de rede zijn dat het bij TS niet werkt, hij probeert het via de WLAN (Bedoeld waarschijnlijk WAN poort), dat kan natuurlijk niet werken.
Dat scenario had ik in het hoofd al doorlopen vandaar dat ik het er ook bij vermeldde, maar ik dacht in mijn noobheid dat het dat niet kon zijn en ik zat na de zoveelste reset zo hoog in mijn frustratie zone (bij moeders thuis op een budget laptop van 8 jaar oud) dat ik niet de energie meer had om het uit te proberen.

Vanavond ga ik er weer mee aan de slag en zal ik de andere poort uitproberen, thanks!
Pagina: 1