incaz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:53:
[...]
Alleen is dit dus niet zomaar waar. Het kostte jou een paar uur. Mooi voor jou. Het kost veel anderen een paar uur - mooi voor hen. Het betekent zeker niet dat het
iedereen een paar uur kost en dat het dan lukt en werkt, vooral niet omdat het heel erg gericht is op een bepaalde groep gebruikers met een bepaalde denkcultuur. Er zijn ook genoeg voorbeelden te vinden van ervaren developers die wel degelijk veel tijd hebben geinvesteerd in git en nog steeds tot dezelfde conclusies komen.
En ik hoor blijkbaar tot de mensen die niet het niet zomaar volgt. Mijn talenten liggen ergens anders: ik vind het daarom makkelijk om aan te sluiten bij veel gebruikers en hun intuities, maar moeilijk om aan te sluiten bij de structuur van git.
En wat bedoel je dan met "structuur", het zal waarschijnlijk niet over de innerworkings gaan, maar over de commando structuur ? best werkbare workflow ?
Mjah niet alles is even consequent, maar goed dat komt wel vaker voor, kennelijk bezit je soms toch de gave om je er te erg over opwinden dat je vindt dat het anders had gemoeten, maar niet bij machten bent om het zelf anders te maken, maar vervolgens je er wel tegen blijft verzetten.
Tevens ben ik nog steeds benieuwd hoe je git dan voornamelijk gebruikt.
Enerzijds meen ik dat je had aangegeven dat je het incidenteel gebruikt en daardoor niet echt routine krijgt en de ingewikkelde dingen onthoudt.
Maar anderzijds raak je ogenschijnlijk allerlei dingen kwijt, wat met de basis commando's en een vrij basic flow toch ook een bepaalde gave moet zijn. Kortom spaar je dan enorm veel uncommited werk op waar je dan in een brei verzuipt en tijdens committen gekke dingen mee doet, of wat doe je dan die keren dat je het wel gebruikt na zo'n grote tijdsspanne ?
Misschien werkt soms "go with the flow" toch wel beter in sommige gevallen, of uitkijken naar een alternatieve tool (mercurial, svn, cvs) of naar een alternatieve werkwijze.
offtopic:
PS. Overigens werkt "opensource" over het algemeen volgens het principe van "scratch your own itch". Als je mazzel hebt is er iemand met een zelfde itch (of er brood in ziet voor een semi commercieel product) en krijg je die feature, of heb je een zak geld en huur je een ontwikkelaar die het voor je maakt als je het zelf niet kunt, maar kennelijk zijn er in dit geval:
Of niet zoveel mensen met deze itch.
Of is het (op sommige vlakken) technisch niet mogelijk het te vereenvoudigen
Of hebben de mensen die deze itch voelen de combinatie van zelf niet de mogelijkheden om het te verbeteren en er ook geen geld voor over.
[
Voor 13% gewijzigd door
gekkie op 14-02-2017 17:17
]