Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob92
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-11-2022
Mijn vraag
Is het mogelijk om een laptop met 1 kabel aan te sluiten op een bestaande desktop/KVM setup? Zo ja, wat heb ik hier voor nodig?

Situatie
Thuis heb ik een desktop staan die mijn vriendin gebruikt. Zelf heb een ultrabook voor on the go. Nu zou ik graag over de mogelijkheid willen beschikken om de bestaande KVM setup met 1 kabel aan te sluiten op mijn laptop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop bevat 5 USB 2.0 poorten en een VGA poort, geen HDMI.
Laptop bevat HDMI, 2x USB 3.0 en 1x USB-C.
HP Envy 13-AB010ND

Monitor bevat HDMI en VGA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu heb ik diverse varianten gevonden, waaronder onderstaande. Maar, bij iedere variant is het vereist om meerdere kabels in mijn laptop te stoppen.

pricewatch: Aten CS682

Alvast bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Beste antwoord (via Rob92 op 29-01-2017 19:37)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rob92 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:15:
Excuus. Het betreft een Hp envy 13, AB010ND. Is dat compatibel?

Thanks voor de tip.
Hiermee kun je in ieder geval met 1 kabel naar je laptop, meerdere usb apparaten en een hdmi scherm aansturen:
https://www.allekabels.nl...fNKICg_RPJvfLPRoCblLw_wcB

Mis je echter nog wel een KVM-switch functie.
Tenminste.... Als ik het goed begrijp wil je met 1 druk op de knop switchten van beeld,toetsenbord en muis tussen jouw laptop en de desktop pc?

Dan zou je naast bovenstaand product ook nog een KVM-switch zoals;
https://www.kabeldirect.n...-yq8xODq0DrIzfRoCUf7w_wcB

beide producten hoeven niet perse de beste in zijn klasse te zijn. Heb ze puur geschetst om een beeld te geven van een mogelijke opstelling

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Beetje jammer dat je niet vermeldt welke laptop je hebt.
Wat je kan overwegen is een USB-C docking station te kopen. Dit docking station kan je dan met een bups kabels aansluiten op de KVM switch, en met één kabel op je laptop.
Voorwaarde is uiteraard wel dat je laptop dat docking station ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob92

Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Deze laptop heeft geen aansluiting voor een HP Dock waarmee je audio/video en ook opladen op 1 kabel kan aansluiten. En zo te zien laad deze ook niet op met een usb-c connector dus een universele dockingstation met usb-c gaat ook niet werken. Je kan eigenlijk elke usb docking station wel gebruiken als je geen problemen hebt om de laadkabel apart aan te sluiten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Rob92 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:15:

Thanks voor de tip.
Hiermee kun je in ieder geval met 1 kabel naar je laptop, meerdere usb apparaten en een hdmi scherm aansturen:
https://www.allekabels.nl...fNKICg_RPJvfLPRoCblLw_wcB

Mis je echter nog wel een KVM-switch functie.
Tenminste.... Als ik het goed begrijp wil je met 1 druk op de knop switchten van beeld,toetsenbord en muis tussen jouw laptop en de desktop pc?

Dan zou je naast bovenstaand product ook nog een KVM-switch zoals;
https://www.kabeldirect.n...-yq8xODq0DrIzfRoCUf7w_wcB

beide producten hoeven niet perse de beste in zijn klasse te zijn. Heb ze puur geschetst om een beeld te geven van een mogelijke opstelling

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob92
Thanks voor het advies. Zoals ik het nu begrijp heb ik dus beide bovenstaande producten nodig om uiteindelijk mijn wens te vervullen.
Het lijkt dat ik dan ook nog een HDMI - Vga converter nodig heb aangezien er geen HDMI op de desktop zit. Kan iemand dit bevestigen?
Pagina: 1