MacBook LCD reageert niet meer *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-10-2022
Hoi, ik was vanochtend op mijn Ps4 aan het gamen met mijn macbook pro retina op mijn schoot zonder problemen totdat ik de macbook op mijn bureau wou neerleggen en het scherm opeens wegviel.
Ik was aan het proberen om mijn oude iPhone 5 weer aan de praat te krijgen via iTunes restore, ik weet niet of dit de oorzaak is maar het is nog nooit eerder voorgekomen.
De macbook zelf en het beeld werkt wel op een andere monitor, waarschijnlijk is er een kabel of iets losgekomen tijdens het neerleggen van mijn mac op het bureau of de backlight is kapot. Ik hoop het op te lossen zonder geld uit te geven want ik was net begonnen met het sparen voor een Apple Watch. :/

Gr. macBOOK31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Een aantal dingen die je kan proberen zijn:

Een SMC Reset uitvoeren.

Een NVRAM Reset uitvoeren.

De Macbook open schroeven batterij los (hard SMC reset) en de kabel van het display even los halen en weer terug steken wat in mijn ervaring dit probleem vaak kan oplossen.

Als dat allemaal niet werkt zal je waarschijnlijk een schermvervanging nodig hebben.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je CAPSLOCK is ook stuk en blijft hangen...

Dit soort dingen al eens geprobeerd? http://www.ruddwire.com/1...my-solution/#.WIzLKJHtShA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 09:43

mr.paaJ

generatie cmd+z

Opnieuw opgestart? Helderheid verhogen al gecontroleerd (knoppen links boven toetsenbord)?

Als je goed kijkt (of met een lamp van achter door het logo gericht), zie je dan wel wat gebeuren op het scherm? Zonder backlight zie je met wat moeite namelijk wel de inhoud van je scherm.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

joon schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:31:
Een aantal dingen die je kan proberen zijn:

Een SMC Reset uitvoeren.

Een NVRAM Reset uitvoeren.

De Macbook open schroeven batterij los (hard SMC reset) en de kabel van het display even los halen en weer terug steken wat in mijn ervaring dit probleem vaak kan oplossen.

Als dat allemaal niet werkt zal je waarschijnlijk een schermvervanging nodig hebben.

Succes
Dit alles zorgt er wel voor dat je kan fluiten naar garantie en gaat Apple niets meer voor je fixen zonder €€€€€€€€

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
nelizmastr schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:57:
[...]

Dit alles zorgt er wel voor dat je kan fluiten naar garantie en gaat Apple niets meer voor je fixen zonder €€€€€€€€
Dat is best grote onzin, ik negeer het namelijk altijd, tenzij ik andere sporen tegen kom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
mr.paaJ schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:20:
Opnieuw opgestart? Helderheid verhogen al gecontroleerd (knoppen links boven toetsenbord)?

Als je goed kijkt (of met een lamp van achter door het logo gericht), zie je dan wel wat gebeuren op het scherm? Zonder backlight zie je met wat moeite namelijk wel de inhoud van je scherm.
Ik zie niks meer van het scherm, ook met zaklamp op het apple logo op de achterkant gericht maar zonder resultaat, denk echt dat er iets los zit aangezien het opeens uitging toen ik het op tafel wou zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welke macbook gaat dit specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:10:
Over welke macbook gaat dit specifiek?
MacBook Pro (Retina, 13-inch, begin 2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
Ik kan alle F knoppen nog besturen behalve F1 en F2, komt dit omdat ik nu op een andere monitor bezig ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
macBOOK31 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:12:
[...]

Zolang dat niet januari 2015 was, heb je nog garantie. Even langs Apple dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
TommyboyNL schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:15:
[...]

Zolang dat niet januari 2015 was, heb je nog garantie. Even langs Apple dus.
Deze mac heb ik in mei 2015 gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macBOOK31 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:12:
[...]

Ik heb dit model ook gehad. Mijn scherm zat ook los, als ik mijn MacBook heen en weer bewoog hoorde je een kabel of iets dergelijks tegen het aluminium aantikken. Na een bezoekje aan de Apple Store bleek het dat er een soort van connector kabeltje los zat.

Vastmaken loste het probleem niet op, waardoor er dezelfde dag nog een compleet nieuw scherm in geplaatst werd. Kosteloos, uiteraard.

Je kunt altijd even hier je serienummer invullen en kijken of je nog direct bij Apple garantie hebt. Zo niet, dan moet je soms via een omweg, dus waar je de laptop gekocht hebt. https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:17:
[...]

Ik heb dit model ook gehad. Mijn scherm zat ook los, als ik mijn MacBook heen en weer bewoog hoorde je een kabel of iets dergelijks tegen het aluminium aantikken. Na een bezoekje aan de Apple Store bleek het dat er een soort van connector kabeltje los zat.

Vastmaken loste het probleem niet op, waardoor er dezelfde dag nog een compleet nieuw scherm in geplaatst werd. Kosteloos, uiteraard.
Heb zojuist ook mijn macbook overhoord en hoor ook iets tikken dus denk dat het los zit ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macBOOK31 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:18:
[...]

Heb zojuist ook mijn macbook overhoord en hoor ook iets tikken dus denk dat het los zit ja
Dan heb je hetzelfde probleem hoogstwaarschijnlijk. Met een beetje geluk heb je dezelfde dag nog een nieuw scherm erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
ik heb gekeken of er nog garantie op stond en zag "Reparaties en servicedekking: Consumentenwetgeving mogelijk van toepassing" Betekent dit dat het nog actief is? Ik kreeg het in mei 2015 maar heb geen idee wanneer het gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
macBOOK31 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:34:
ik heb gekeken of er nog garantie op stond en zag "Reparaties en servicedekking: Consumentenwetgeving mogelijk van toepassing" Betekent dit dat het nog actief is? Ik kreeg het in mei 2015 maar heb geen idee wanneer het gekocht is.
Als de kabel niet stevig genoeg geplaatst is mag jij die niet zelf aandrukken van Apple. Dus ik vind dit wel onder de noemer garantie vallen. Gewoon naar een Applestore gaan (wel via de site een genius afspraak boeken) en vertellen wat er gebeurd is. Je hebt niets verkeerd gedaan en wilt gewoon weer beeld, dat mag je wel verwachten voor zo'n dure laptop :) Dat snappen zij ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macBOOK31 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:34:
Ik denk dat het verlopen is. Die van mij zit nog binnen een jaar en er staat:
Reparaties en servicedekking: actief.

Het neemt niet weg dat men in Nederland gewoon twee jaar garantie heeft volgens de wet. Dus met de aankoopbon aankloppen waar de MacBook gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-10 20:31
Ik denk dat het verlopen is. Die van mij zit nog binnen een jaar en er staat:
Reparaties en servicedekking: actief.

Het neemt niet weg dat men in Nederland gewoon twee jaar garantie heeft volgens de wet. Dus met de aankoopbon aankloppen waar de MacBook gekocht is.
En dat is dan ook precies wat er bedoelt wordt met:
"Reparaties en servicedekking: Consumentenwetgeving mogelijk van toepassing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersnathan94 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:58:
[...]

En dat is dan ook precies wat er bedoelt wordt met:

[...]
Is dat niet wat ik zeg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 16:19
Naar een applestore gaan alvorens er zelf mee te gaan klooien, anders vervalt al je garantie. Over het algemeen zijn ze heel coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
Ik heb de aankoopbon van 2 jaar geleden dus niet meer en ben gister naar de apple store gegaan en zij wilden het wel repareren. Misschien gratis anders 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macBOOK31
Heb zojuist de macbook opgehaald met de kosten van 0 euro dus ben weer helemaal tevreden
Pagina: 1