Toon posts:

Jatten van Mailinglists en misbruik ervan.....

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik ben dus de dupe dat iemand van mij een mailinglist heeft misbruikt.....

Het gaat om een mede-GoTter van hier die een eigen forum heeft.Laat ik die persoon even Persoon X noemen. In het verleden was dat forum dus mede van mij, maar de crew van dat forum en persoon X hadden onenigheid over de gang van zaken. Het vervolg was dus dat de samenwerking verbroken werd. Ik ben de eigenaar van de domeinnaam, en we zijn verder gegaan met een ander persoon. Persoon X is een nieuw forum begonnen.

Wat is nu het geval: Persoon X had de mailinglist nog van het oude forum. Wat doet hij? Hij stuurt IEDEREEN een e-mail en zegt dat zijn forum de opvolger is van het oude forum.... Verder heeft diegene ZONDER toestemming mijn domeinnaam gebruikt en gezegd dat het de opvolger is! Verder is de mailinglist dus van ons (als crew zijnde) en niet van hem in principe.... Persoon X is zijn verplichtingen tegenover ons niet nagekomen en dat was de reden om de samenwerking voorgoed te verbreken. Werk leveren voor iets dat niet betaald wordt gaat er bij ons niet in, en aangezien wij al het werk hebben gedaan, lijkt het mij ook dat de mailinglist etc van ons is! En niet van hem, en mag ie er dus geen gebruik van maken.

Door dat geintje van Persoon X heeft het vele members gekost, is mijn domeinnaam dus misbruikt, en hebben we een slechte naam opgebouwd.
Ik denk ook dat het een schending is van de privacy, nietwaar? Dan zal ik niet eens beginnen over de Netiquette.

Wat kan ik hieraan doen? Is het op een of andere manier aan te pakken? En wat zouden jullie doen in dit geval?

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:41

theezeefje

Poehee

Is die mailinglist ook in jouw bezit ??

Zo ja, mail dan ook naar al die gasten, en vertel wat er psies gebeurt is !!!

enneh, persoon X die moet eens flink gemept worden !! :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Topicstarter
Hmm da's een mogelijkheid.. maar het gaat om het principe.

is dit geen misbruik en inbreuk op Privacy?

vooral bij de mensen die zeggen "wil je e-mail berichten ontvangen van de beheerders?" en die daar NEE hebben staan. dat heb ik zelf ook altijd... kreeg ik 3x dat mailtje. als je uit de database alle mail-adressen haalt, en daarin staat dat ze GEEN mail willen ontvangen, dan maak je je toch schuldig aan echte Spam zodra je ze wel mailt?

Persoon X suggereert dat zijn nieuwe forum dus ons forum is: "blablaforum.nl... voorheen onze domeinnaam". Plus daarbij ook nog eens zonder toestemming van mij de mailinglist gebruikt EN nog eens mijn domeinnaam die geen enkel verband heeft met het forum van Persoon X.

Ik ben echt zwaar pissed over deze situatie, en vind het echt de MEEST LAGE streek die iemand op internet geflikt heeft! Omdat wij (de crew) het forum tot een redelijk succes wisten te maken in korte tijd, gaat hij daar even misbruik van maken door de domeinnaam te misbruiken + de mailinglist ervan :( Aparte manier om snel tot "succes" te komen :r

Verwijderd

ik weet over wie je het hebt...:r
persoonlijk vind ik die gast ook de grootste eikol die er rond loopt...

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Het mag misschien absoluut niet netjes zijn, maar dit soort dingen gebeuren natuurlijk dagelijks en ik denk dat het mensen (web-developers etc.) ook aanzet tot creativiteit:
aan alleen email-adressen heb je niets. Een goede site zal altijd bezoekers trekken, een slechte wordt misschien één keer bezocht en daarna niet meer bekeken.

Internet moet gewoon nog een stuk groeien, het staat nog steeds in de kinderschoenen.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik heb het mailtje zelfs 7 keer gehad. :(
Ik vind het idd gen strakke actie van hem, maar vrees dat je er weinig aan kan doen behalve het hem goed duidelijk maken dan dit geen stijl is.

Verwijderd

heej ja ik kreeg het mailtje ook meerdere malen :)

telefoontje kan neit mailen, nananananana >:)

Verwijderd

ik niet :P

Verwijderd

gaat het over gsmguru? die Nick?

zoja dan moeten alle slachtoffers hem eens een keer terugpakken, ik ben ookhet slachtoffer geworden.

Zijn oplichterijen moeten stoppen.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 11:22 schreef lyzer het volgende:
gaat het om dit persoon?
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/3513
Dit heb ik van de Powerforum geplukt:
Beste Gebruikers,

Zoals veel van jullie al weten, is het onzinforum gefuseerd met freeworld, althans dat was voor een tijdje, nu zijn ze weer op zich zelf begonnen! en dus weer online...

Echter vond ik zelf dat er ditmaal een goed en stabiel forum moest worden gebouwd waar niet de modjes en adjes de baas zijn, maar jullie de gebruikers want zonder jullie waren wij er ook niet!

We hebben ervoor gekozen om vanaf -0- te beginnen! Dus je moet je wel terug inschrijven! Al je postings zijn weg, omdat dit een ander forum is.. en niet mag worden aangezien als het onzinforum, heeft het geen zin om je aantal posting terug te vragen.. zij de onzin, wij "de power"

Wie zijn wij eigenlijk. Het PowerForum Crew. Ja leuk maar wie is dat! Ja, dat wil ik net gaan vertellen! momentje.. Het Team bestaat momenteel uit 4 members

Nick/GsmGuru (admin), Destruction (admin - php), Highlander (design admin), Dave (admin - php).

Deze zijn niet de baas, en ik ook niet. We zijn een crew en houden overal een oogje in het zeil! Het eigenlijke team zijn jullie... Jullie hebben het ook voor het zeggen.. Althans wij maken de Uiteindelijke beslissingen. Natuurlijk naar mate het forum groeit we meer crew members nodig hebben!

Zoals jullie kunnen zien is het forum nog wat kaal! Normaal krijgt een selectief groepje een account om alles te testen. Bij ons niet .. wij bouwen dit forum samen met jullie! Dus je zal nog fouten en errors tegen komen.. das niet erg meld het ons we grijpen dan zo snel mogelijk in, er is een apart forum voor om deze topics in te plaatsen!!!

We zijn bereikbaar onder http://www.powerforum.nl

Kom gerust eens binnen gefietst.. Warez zal aanwezig zijn, dit komt dat ik zo veel requests kreeg voor warez,! Maar er zijn 2 dingen waar je rekening moet mee houden!!! zodra we veel members hebben die enkel in de warez zitten, krijgen deze private acces en kunnen enkel in de warez terecht!!! Als ik een mail-tje of ander seintje krijg van de BSA (Software Aliance) gaat ie dicht.

Mensen ik zou zeggen... laten we er een te gekke tijd van maken! en leuke dingen posten!...

Heb je vragen, neem dan contact op met 1 iemand van de crew, of post je vraag op het forum (forum = snelste reactie)

Met Vriendelijke Groeten

PowerForum Crew!!!

Bewijs, link via guru's profiel naar het Powerforum. (nou nou, wat mooi :'( ) GSMguru zal vast ook die hackpoging op FreeWorldForum hebben gegooid. Omdat ze zeieden in het bovenstaande bericht: nu zijn ze weer op zich zelf begonnen! en dus weer online... Ik verwacht dat zo'n slecht iemand die mailinglisten misbruikt ook dat forum heeft gehacked, of de wachtwoorden wist (werkwoord van weten) van het inloggen in de FTP enz.....

Conclusie: GSMguru is het!

Edit: Totaal overbodig bericht overschreven door dit bericht.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het is JOUW domainnaam, dus in eerste instantie mag JIJ beslissen wat er met het domain gebeurd.

Als iemand zonder jouw toestemming een nieuw forum begint heb je alle recht om die persoon er weer af te knikkeren. Laat ze maar een eigen domain reggen daarvoor dan.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

GSMguru moet je nooit vertrouwen.
Niet dat jij het nu van me moet geloven maar vraag maar na aan de mensen die met GSMguru in contact zijn geweest.
Hij belooft dingen zoals pasjes van nokia weermee je gratis telefoontjes kan testen, een nokia 8850, veel geld.maar geloof dit nooit want je zult het nooit krijgen.
Nick ook we GSMguru genaamd was ook mede de baas van Onzinforum maar omdat de andere eigenare geen geld kregen zijn ze ermee gestopt. GSMguru vond dit niet leuk en ik heb met hem gesproken en wilde dat ik mee ging doen aan een nieuwe en veel super superer forum zo noemde hij dat.
Hij zou me veel geld geven maar na verder onderzoek ontdekte ik waarom hij een nieuwe forum wilde hebben, namelijk omdat de 1 van de gedupeerde namelijk zijn domein naam was dus GSMgure was nergens.

Ik heb al eerder problemen met hem gehad, hij beloofde mij zoal ik al noemde een nokia 8850 en nokia pasjes.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 22:02
Oei Oei..
Time flows like a river.. and history repeats itself...

Toepasselijke game quote..

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Je kunt hem niks maken volgens mij.
Daarmee bedoel ik niet dat hij gelijk heeft ofzo, maar gewoon dat je nergens je recht kan halen :)
Ach maak er niet zo'n grote ellende van, dat forumpje stelt sowieso toch niks voor en je weet nu gewoon dat die gast niet te vertrouwens is.
Vervelend wel van die emailadressen, maar nogmaals ik vrees dat je daar weinig aan kunt doen.

Verwijderd

Maar in zijn forumpie zitten veel bugs en van sommige kan je mooi gebruik maken!

Verwijderd

Om maar even met de deur in huis te vallen, lyzer, ik heb je nooit wat beloofd, ik reageerde niet op je icq berichten.. en ben verder er niet op in gegaan..

Over de mailings list... dat ik een mailing rondstuurde was, omdat ik alle users had.. ik de eigenaar was van de server en licentie had op de software dus dan ook de users tot mij toe behoorde!!!

Wat niet mag is de licentie van mij gebruiken op jullie nieuw forum, en inbreken op mijn forum!!! en alles deleten.. dat is 1000x erger dan wat ik gedaan heb.. i rest my case

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 17:59 schreef lyzer het volgende:
GSMguru moet je nooit vertrouwen.
Niet dat jij het nu van me moet geloven maar vraag maar na aan de mensen die met GSMguru in contact zijn geweest.
Hij belooft dingen zoals pasjes van nokia weermee je gratis telefoontjes kan testen, een nokia 8850, veel geld.maar geloof dit nooit want je zult het nooit krijgen.
Nick ook we GSMguru genaamd was ook mede de baas van Onzinforum maar omdat de andere eigenare geen geld kregen zijn ze ermee gestopt. GSMguru vond dit niet leuk en ik heb met hem gesproken en wilde dat ik mee ging doen aan een nieuwe en veel super superer forum zo noemde hij dat.
Hij zou me veel geld geven maar na verder onderzoek ontdekte ik waarom hij een nieuwe forum wilde hebben, namelijk omdat de 1 van de gedupeerde namelijk zijn domein naam was dus GSMgure was nergens.

Ik heb al eerder problemen met hem gehad, hij beloofde mij zoal ik al noemde een nokia 8850 en nokia pasjes.
Nog even reageren... kort op jou onzin verhaaltje... -> warbringer..heeft zijn dingen al bijna.. dk heeft zijn hardware.. :) en zo kan ik nog wel even door gaan!..

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 22:02
Op dinsdag 03 juli 2001 20:22 schreef gsmguru het volgende:

[..]

Nog even reageren... kort op jou onzin verhaaltje... -> warbringer..heeft zijn dingen al bijna.. dk heeft zijn hardware.. :) en zo kan ik nog wel even door gaan!..
My case is still open.. iig totdat dat "al bijna" weg gelaten kan worden.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 20:19 schreef gsmguru het volgende:
Over de mailings list... dat ik een mailing rondstuurde was, omdat ik alle users had.. ik de eigenaar was van de server en licentie had op de software dus dan ook de users tot mij toe behoorde!!!
Je hebt zelf "gezegd" (door een optie daarvoor in te bouwen) dat je geen mail zou sturen indien niet gewenst.
Als je alleen eigenaar was van de server en software heb je helemaal ervan af te blijven, zou jij willen dat de PTT door jouw post ging snuffelen, die bevindt zich immers ook in hun gebouw?
Wat niet mag is de licentie van mij gebruiken op jullie nieuw forum, en inbreken op mijn forum!!! en alles deleten.. dat is 1000x erger dan wat ik gedaan heb.. i rest my case
Dus je geeft toe dat je toch fout bent?
Dat jij een geschil hebt met de crew van onzinforum wil niet zeggen dat je daardoor zomaar mensen die zich daar ingeschreven hadden mag gaan duperen.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 12:46 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Dit heb ik van de Powerforum geplukt:
Beste Gebruikers,

Zoals veel van jullie al weten, is het onzinforum gefuseerd met freeworld, althans dat was voor een tijdje, nu zijn ze weer op zich zelf begonnen! en dus weer online...

Echter vond ik zelf dat er ditmaal een goed en stabiel forum moest worden gebouwd waar niet de modjes en adjes de baas zijn, maar jullie de gebruikers want zonder jullie waren wij er ook niet!

We hebben ervoor gekozen om vanaf -0- te beginnen! Dus je moet je wel terug inschrijven! Al je postings zijn weg, omdat dit een ander forum is.. en niet mag worden aangezien als het onzinforum, heeft het geen zin om je aantal posting terug te vragen.. zij de onzin, wij "de power"

Wie zijn wij eigenlijk. Het PowerForum Crew. Ja leuk maar wie is dat! Ja, dat wil ik net gaan vertellen! momentje.. Het Team bestaat momenteel uit 4 members

Nick/GsmGuru (admin), Destruction (admin - php), Highlander (design admin), Dave (admin - php).

Deze zijn niet de baas, en ik ook niet. We zijn een crew en houden overal een oogje in het zeil! Het eigenlijke team zijn jullie... Jullie hebben het ook voor het zeggen.. Althans wij maken de Uiteindelijke beslissingen. Natuurlijk naar mate het forum groeit we meer crew members nodig hebben!

Zoals jullie kunnen zien is het forum nog wat kaal! Normaal krijgt een selectief groepje een account om alles te testen. Bij ons niet .. wij bouwen dit forum samen met jullie! Dus je zal nog fouten en errors tegen komen.. das niet erg meld het ons we grijpen dan zo snel mogelijk in, er is een apart forum voor om deze topics in te plaatsen!!!

We zijn bereikbaar onder http://www.powerforum.nl

Kom gerust eens binnen gefietst.. Warez zal aanwezig zijn, dit komt dat ik zo veel requests kreeg voor warez,! Maar er zijn 2 dingen waar je rekening moet mee houden!!! zodra we veel members hebben die enkel in de warez zitten, krijgen deze private acces en kunnen enkel in de warez terecht!!! Als ik een mail-tje of ander seintje krijg van de BSA (Software Aliance) gaat ie dicht.

Mensen ik zou zeggen... laten we er een te gekke tijd van maken! en leuke dingen posten!...

Heb je vragen, neem dan contact op met 1 iemand van de crew, of post je vraag op het forum (forum = snelste reactie)

Met Vriendelijke Groeten

PowerForum Crew!!!

Bewijs, link via guru's profiel naar het Powerforum. (nou nou, wat mooi :'( ) GSMguru zal vast ook die hackpoging op FreeWorldForum hebben gegooid. Omdat ze zeieden in het bovenstaande bericht: nu zijn ze weer op zich zelf begonnen! en dus weer online... Ik verwacht dat zo'n slecht iemand die mailinglisten misbruikt ook dat forum heeft gehacked, of de wachtwoorden wist (werkwoord van weten) van het inloggen in de FTP enz.....

Conclusie: GSMguru is het!

Edit: Totaal overbodig bericht overschreven door dit bericht.
Humor.. ik en fwf hacken? dude.. waarom zou ik.. door verkeerde info weet je niet wat je zegt!

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 20:24 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Je hebt zelf "gezegd" (door een optie daarvoor in te bouwen) dat je geen mail zou sturen indien niet gewenst.
Als je alleen eigenaar was van de server en software heb je helemaal ervan af te blijven, zou jij willen dat de PTT door jouw post ging snuffelen, die bevindt zich immers ook in hun gebouw?
[..]

Dus je geeft toe dat je toch fout bent?
Dat jij een geschil hebt met de crew van onzinforum wil niet zeggen dat je daardoor zomaar mensen die zich daar ingeschreven hadden mag gaan duperen.
Mensen kunnen vanaf instellen of aangeven, of ze emails willen ontvagen van de crew cq admin..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 20:19 schreef gsmguru het volgende:
Om maar even met de deur in huis te vallen, lyzer, ik heb je nooit wat beloofd, ik reageerde niet op je icq berichten.. en ben verder er niet op in gegaan..

Je hebt ons de forum-software aangeleverd.... is dus ook ons eigendom. zo simpel is het. Betaal je ons niet, dan houdt het op he...

1 ding moet duidelijk zijn: Nick heeft FWF NIET gehacked.

Verwijderd

Ik heb jullie de software niet aangeleverd, .. dat zou leuk zijn.. dat is mijn software en dat blijft ook zo! :)...
Ook mijn server.. jullie waren modjes.. hielpen mee.. jij was (bent) eigenaar van de domain naam idd

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 20:30 schreef gsmguru het volgende:

[..]

Mensen kunnen vanaf instellen of aangeven, of ze emails willen ontvagen van de crew cq admin..
ik had anders E-MAIL NOTIFICATION UIT staan en nog krijg ik 3x mail binnen? Hetzelfde geldt voor m'n vriendin....die had dat OOK uitstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 20:32 schreef gsmguru het volgende:
Ik heb jullie de software niet aangeleverd, .. dat zou leuk zijn.. dat is mijn software en dat blijft ook zo! :)...
Ook mijn server.. jullie waren modjes.. hielpen mee.. jij was (bent) eigenaar van de domain naam idd
de software heb je WEL aangeleverd. Hoe denk je dat Dkasemier aan Vbulletin komt? Niet door een cd-boom in de tuin :P

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 20:30 schreef gsmguru het volgende:

[..]

Ja, maar als die daarna gewoon genegeerd wordt...

Verwijderd

Eeuh wacht ff, ho :)
Back ontopic, we hadden het over een anoniem persoon die wat had gerommeld met een mailinglist en de mogelijkheden om dat aan te pakken :7

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 20:38 schreef johnny appleseed het volgende:
Eeuh wacht ff, ho :)
Back ontopic, we hadden het over een anoniem persoon die wat had gerommeld met een mailinglist en de mogelijkheden om dat aan te pakken :7
LOL!!!

oja :P

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 20:36 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Ja, maar als die daarna gewoon genegeerd wordt...
Dat bedoel ik dus met onvoledige info, dat is niet gebeurt.. al die mails zijn niet gestuurd naar mensen die aangegeven hebben dit niet te willen ontvangen..ik ben nergens fout in

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07
Dit lossen jullie zelf maar op.
GoT hoeft imho niet voor gebruikt te worden.
(en de 2 heren waar ik het tegen heb weten wel waar ik het over heb)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.