Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Business desktop computer

Pagina: 1
Acties:

• Karelvanhoof
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor de klassieke kantoortoepassingen: Internet, Microsoft Office, boekhoudsoftware (Winbooks) of een kleine ERP-toepassing.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximumprijs, maar het is uiteraard niet de bedoeling iets te gaan kopen wat je uiteindelijke niet gebruikt of nodig hebt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD van 256GB zou moeten volstaan. Daarnaast zou ik 2 beeldschermen willen aansluiten, 2x displayport is in dat geval misschien wenselijk?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf had ik gedacht aan de HP EliteDesk 800 G2 tower pc (X3J21EA).
http://www8.hp.com/be/nl/...l?oid=12198311#!tab=specs

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien deze gebruikt zal worden is een zakelijke omgeving zijn goede garantievoorwaarden zeer belangrijk. Ik denk dat je dan automatisch naar een merk-computer moet gaan kijken (HP, Dell, Lenovo)?

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag had ik jullie advies, het zou de eerste keer zijn dat ik een merk-computer koop. Voordien liet ik er altijd eentje samenstellen, maar ik vermoed dat dit niet wenselijk is in een zakelijke omgeving? (betere garantievoorwaarden op een merk-computer)

In België denk ik dat HP het grootste marktaandeel heeft op de zakelijke markt. Volgens een reseller die ik gesproken heb kunnen ze op HP de beste service geven omdat ze daarvan altijd aan de nodige onderdelen kunnen geraken. Wat zijn jullie bevindingen?

Zouden jullie een ander merk/model aanbevelen?
HP heeft nog geen desktop computers voor de zakelijke markt op het Kaby Lake platform?

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 16:18
Ik vind die HP vrij prijzig. Heb zelf erg goede ervaringen met een Dell Optiplex:
pricewatch: Dell OptiPlex 7040-WNPKN SFF
pricewatch: Dell OptiPlex 3040-2574 SFF

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Ronduit belachelijke prijs, daarnaast zit er 3 jaar garantie op wat niet veel langer is dan je standaard hebt op de meeste onderdelen. Die HP is zo 2x zo duur als aanschaf van losse onderdelen.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Al eens gedacht aan zelfbouw? Voor de kosten van die HP kun je zelf een beter systeem bouwen, met een veel sterkere processor. Voor 800 euro kun je zelf een systeem bouwen met de processor die ze in de HP geplaatst hebben.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

En un medion pc vak kun je van die I5 machines krijgen voor 600 euro en heb je ook nog 2 jaar garantie:

Link: pricewatch: Medion Akoya PC P5342 I (NL)

Edit: spelling

[ Voor 5% gewijzigd door Sweatleek op 28-01-2017 23:23 ]

confused reality

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 16:18
@De 3 heren boven mij: laten we niet vergeten dat dit om zakelijke systemen gaan. Wanneer een pc defect gaat moeten ze deze kunnen opsturen naar de levancier met "hij is defect", en niet elk onderdeel apart moeten troubleshooten. Zakelijke klanten kopen over het algemeen HP en Dell. En er zijn echt wel goedkopere HP machines dan dit.

Oh, en om met een Medion aan te komen voor zakelijk gebruik... Nee dankje.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Sandert98 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:48:
@De 3 heren boven mij: laten we niet vergeten dat dit om zakelijke systemen gaan. Wanneer een pc defect gaat moeten ze deze kunnen opsturen naar de levancier met "hij is defect", en niet elk onderdeel apart moeten troubleshooten. Zakelijke klanten kopen over het algemeen HP en Dell. En er zijn echt wel goedkopere HP machines dan dit.

Oh, en om met een Medion aan te komen voor zakelijk gebruik... Nee dankje.
Waarom niet ? het is misschien geen A+ merk maar ze geven je tenminste wel en betere deal op hardware. En garantie is garantie of je hem nou via dell/hp koop of via alternate. Ze maken hem tog. natruulijk het is niet de mooiste voor een zakelijk markt maar dan als nog. Die ding staan vaak ver onder een bureau verstopt en zie je hem tog niet.

confused reality

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Karelvanhoof schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:47:
Daarnaast zou ik 2 beeldschermen willen aansluiten, 2x displayport is in dat geval misschien wenselijk?[/i]
Gezien het gebruik zal een dedicated gpu wat betreft rekenkracht pure overkill zijn.
Daarentegen bestaan er naar mijn weten geen moederborden met 2 dp output. Mochten ze bestaan, betaal je een waarschijnlijk een premium prijs.

Niet getreurd. Vanaf DP versie 1.2 is er een mogelijkheid tot daisychainen. Simpelgezegd het doorlussen van monitoren.
Zo kun je, mits de monitor dit ondersteunt, met 1dp meerdere schermen aansturen.
Uiteraard nu belangrijk voor ons om te weten welke monitoren je hebt staan. :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Sandert98 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:48:
Precies dit, al hangt het wel af van hoe bedrijfskritisch de PC is. Als TS zonder problemen een paar dagen zonder kan, dan kan zelfbouw prima. Zodra het een pc is die dagelijks nodig is en als zodanig ook onderdeel is van het "geld verdienen" moet je niet beginnen aan zelfbouw. Dan wil je een pre-build met goede on-site ondersteuning.

Dus, @TS, hoe kritisch gaat deze pc worden? En hoe erg is het als die er ineens, zeg, 2-3 dagen uitligt?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

br00ky schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:03:
[...]

Precies dit, al hangt het wel af van hoe bedrijfskritisch de PC is. Als TS zonder problemen een paar dagen zonder kan, dan kan zelfbouw prima. Zodra het een pc is die dagelijks nodig is en als zodanig ook onderdeel is van het "geld verdienen" moet je niet beginnen aan zelfbouw. Dan wil je een pre-build met goede on-site ondersteuning.

Dus, @TS, hoe kritisch gaat deze pc worden? En hoe erg is het als die er ineens, zeg, 2-3 dagen uitligt?
Je kunt het ook anders benaderen natuurlijk; zet al je belangrijke gegevens op een netwerkshare en als de pc er om wat voor reden dan ook mee ophoudt, zet je hem uit, je haalt de stekker eruit en je koopt een nieuwe. Afhankelijk van je reistijd naar de dichtsbijzijnde MM kun je in een paar uur weer up and running zijn.

Klinkt wat banaal, maar een onderhoudscontract voor support binnen 8 uur kost ook het een en ander, waar denk je dat de prijs van €1258 incl btw vandaan komt. Dat, gecombineerd met de kwaliteit van een standaard pc, waar ook nog eens geen gekke dingen op draaien (zware videokaart bijvoorbeeld) maakt dat het nog niet eens zo'n gek scenario om zonder support te draaien.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Karelvanhoof
De prijs vermeld op de website is een adviesprijs, ik veronderstel dat deze nog wel goedkoper te vinden is.
HP EliteDesk 800 G2 is gebaseerd op de Q170 chipset.

@Switchie: Ik overweeg om 2 schermen van Eizo EV2456 (opvolger EV2455) aan te kopen.
De HP EliteDesk beschikt over 2x displayport. Is het met deze monitor eventueel ook mogelijk om "door te lussen"?

@br00ky: Op zich is het niet onmiddellijk een probleem moest de PC 2-3 dagen uitliggen, maar zeker niet veel langer. Ik denk niet dat je met zelfbouw garantieafhandeling hebt binnen de week?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Switchie schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:27:
Daarentegen bestaan er naar mijn weten geen moederborden met 2 dp output. Mochten ze bestaan, betaal je een waarschijnlijk een premium prijs.
Dell en HP leveren hun zakelijke desktops soms met twee displayports. Ligt een beetje aan het model en jaar. De Elitedesk modellen hebben voor zover ik weet tegenwoordig twee maal DP. VGA heeft HP laten vallen daarvoor.
Karelvanhoof schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:49:
Ik denk niet dat je met zelfbouw garantieafhandeling hebt binnen de week?
Dat ligt eraan. Je zal het onderdeel wat defect is zelf moeten identificeren als het niet duidelijk is. Dan moet je de verkoper vragen of je het RMA kan sturen. Verkoper zal dan met de leverancier van het onderdeel een omruilactie doen. Soms krijg je meteen een vervangend onderdeel en soms niet. Het wisselt per geval.

De Elitedesk 800 G2 is een prima PC, niets mis mee. Overweeg eventueel de SFF versie. Die is een stuk kleiner dan de MT. Ik zie bij dit soort machines geen direct voordeel van de MT versie. De SFF versie kan je mooier wegwerken op je bureau en deze zijn vaak wat stiller.

• Karelvanhoof
Toch maar eens kijken wat er mogelijk is met een systeem op maat:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95
1Asus PRIME B250M-C€ 99,95€ 99,95
1Fractal Design Define Mini C€ 78,95€ 78,95
2Eizo EV2456 Zwart€ 478,88€ 957,76
1Logitech MK850 (Qwerty, Nederlands)€ 99,50€ 99,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R€ 120,95€ 120,95
1Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 15,70€ 15,70
1Edifier R1280T (Bruin)€ 92,90€ 92,90
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,95€ 163,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.944,56

Asus PRIME B250M-C: Dit is een moederbord gebaseerd op de B250 chipset, is OK voor deze toepassing? Of kies ik beter voor bijvoorbeeld de Asus PRIME Q270M-C (Q270-chipset)?

Eizo EV2456 (1900x1200) vallen misschien wat duur uit. Iemand een alternatief?

Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R is dual-channel, kiest ik beter voor quad-channel?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Karelvanhoof schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:52:
Eizo EV2456 (1900x1200) vallen misschien wat duur uit. Iemand een alternatief?
Holy shit, wat een prijs voor dat ding.

Eizo schermen worden vooral gebruikt voor grafisch ontwerpen omdat ze al helemaal gekalibreerd uit de fabriek komen. De kleurechtheid is erg goed. Voor het gebruik wat jij beschrijft heb je dat allemaal niet nodig.

Indien je de 1920*1200 resolutie wil kan je deze Dell nemen: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart of deze HP EliteDisplay E242: pricewatch: HP EliteDisplay E242 Zilver, Zwart

De U2412M is erg goed, heb er zelf ook een paar. De EliteDisplays zijn ook goede schermen, deze heb ik op het werk aan mijn computer hangen.

Indien je volstaat met de 1920*1080 resolutie kan je ook deze schermen overwegen:
pricewatch: HP EliteDisplay E232 Zwart
pricewatch: Dell P2417H Zwart

Deze zijn weer wat goedkoper en uitstekend voor kantoorwerk.
Karelvanhoof schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:52:
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R is dual-channel, kiest ik beter voor quad-channel?
Ik zou dual channel doen, alhoewel je vermoed ik geen schil gaat merken als je maar 1 reepje geheugen doet. Het verschil tussen dual channel en single channel is nihil in kantoorwerk.

En om eerlijk te zijn, ik zou een kant-en-klare office PC kopen bij Dell of HP. Veel makkelijker, al die poespas voor een simpel kantoor Pc'tje.
Pagina: 1