Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Ik hoor uit meerdere bronnen uit mijn omgeving, dat vervangen van SE na 1e keer leidt tot meerdere problemen:
-Als de reparatie niet goed is uit gevoerd werd het touchscreen niet soepel mee,
-Er grote verschillen zijn tussen A+, A en B+ en B kwaliteit?
-De SE niet meer waterproof is?
-De fingerprint niet meer goed functioneert?
etc.

Ik heb offertes bij diverse bedrijven/shops opgevraagd. En die geven maximaal 3 maanden garantie:
Zou dat de reden zijn voor de korte garantie, ik twijfel om dat pad op te gaan?
Zijn er hier mensen met ervaringen bij Iphone 5se die een succesvolle reparatie tot nu toe hebben?!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Beste antwoord (via digidokter.net op 29-04-2017 02:05)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Anoniem: 881071 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Precies, iemand die het dagelijks doet kan gewoon direct het scherm voor je vervangen. De hoogste kwaliteit is in alle opzichten zeer aan te raden (kwaliteit LCD, hardheid van het glas, vorm van het frame). Voor ongeveer 90/100 euro zal hij gewoon weer prima in orde zijn. Ik ben benieuwd met wat voor prijs Apple gaat komen voor reparatie.
Hierboven al aangegeven dat Apple 147 vraagt.
Ik zou voor die €47 de gok niet nemen in ieder geval.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Gewoon bij Apple laten doen. Anders werkt touchid niet meer. En de SE is nooit waterproof geweest.

A+, A, B, B+ is allemaal onzin. Het zijn zo ongeveer allemaal dezelfde namaakschermen. Orginele zijn amper te krijgen omdat deze niet los worden geleverd. De leveranciers die deze leveren kopen nieuwe iPhones en verkopen deze in onderdelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18

SuBBaSS

-has Ryzen

3 maanden garantie op reparatie komt vaak voor, is niet direct iets over/voor te zeggen...

Probleem is wel dat ze geen originele onderdelen gebruiken.
Ander probleem is, dat als je je device "op de hoek" laat repareren en er dan gemieter mee krijgt, je ook niet meer bij apple hoeft aan te kloppen, want apple kan dan helemaal geen optimale werking meer garanderen.

Dus hoewel het vervangen van het scherm in eerste instantie duur lijkt bij apple (€147,10 https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing) is het toch de beste optie.
Overigens is niet gezegd dat ze het ook voor de 147.10 doen, maar dat heeft alles te maken met de verdere staat van het toestel.
Als je bij apple komt met een behuizing die uit 2 losse delen bestaat maar verzoekt toch alleen het scherm te repareren, zal apple daar niet in mee gaan. In dat soort gevallen geldt de "service buiten garantie" uit de tabel (of je krijgt evt. een voorstel voor een vervangend toestel).
Ook is het van belang of de schade is ontstaan door een val/botsing/buiging of door een fabricagefout. Een toestel dat gevallen is, wordt nooit onder fabrieksgarantie gerepareerd.

Misschien handig even contact met applecare op te nemen, ze kunnen je de opties als het goed is allemaal duidelijk uitleggen.
Los daarvan: reparatie op de hoek kan je verder van huis helpen (ook qua kosten) dan wat in eerste instantie duurder leek (reparatie via apple).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Vergeet niet dat de kleuren van een imitatie scherm niet te vergelijken is met een originele retina scherm van Apple, gewoon bij Apple laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
_/-\o_ bedankt voor alle goede reacties! Ik bel met Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Bij Apple zijn ze btw te lui om alle kleine onderdelen te vervangen ,

Dus hun hebben pre-assembled schermen .
Wat een voordeel geeft :

-nieuwe touch-id
-speaker
-camera (front)
-prox sensor ( dat het scherm uitgaat als je oor tegen scherm houdt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
.Maarten schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:40:
Gewoon bij Apple laten doen. Anders werkt touchid niet meer.
Dat is niet helemaal waar. Je moet alleen zorgen dat je de bestaande TouchID sensor overzet naar het nieuwe scherm.
Dus het is niet zo dat de gemiddelde reparateur ervoor zorgt dat TouchID ineens niet meer werkt. Alleen alle 'smallparts' vervangen incl. scherm, en de originele sensor + home button terug zetten, en alles werkt gewoon zoals 't was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Dank voor de technische inzicht in reparaties, allen. help me beter beslissen...:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 881071

xoniq schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 01:03:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Je moet alleen zorgen dat je de bestaande TouchID sensor overzet naar het nieuwe scherm.
Dus het is niet zo dat de gemiddelde reparateur ervoor zorgt dat TouchID ineens niet meer werkt. Alleen alle 'smallparts' vervangen incl. scherm, en de originele sensor + home button terug zetten, en alles werkt gewoon zoals 't was.
Precies, iemand die het dagelijks doet kan gewoon direct het scherm voor je vervangen. De hoogste kwaliteit is in alle opzichten zeer aan te raden (kwaliteit LCD, hardheid van het glas, vorm van het frame). Voor ongeveer 90/100 euro zal hij gewoon weer prima in orde zijn. Ik ben benieuwd met wat voor prijs Apple gaat komen voor reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
[...]

100 euro kom je al een heel eind inderdaad . En dat 'fabeltje' over goedkope of dure schermen, ik repareer tientallen iPhone's per jaar sinds de iPhone 3GS, en de goedkope schermen KUNNEN snel vlakken vertonen, en het glas is veel goedkoper (breekt snel).

Het ene goedkope scherm is de andere niet, maar juist met de goedkope schermen komen mensen wel eens zeuren terwijl ik men op voorhand waarschuw als ze de goedkope schermen kiezen tegen mijn aanbevelingen in.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Hierboven al aangegeven dat Apple 147 vraagt.
Ik zou voor die €47 de gok niet nemen in ieder geval.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1