Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met Acer laptops?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ovm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:19
Ik ben op zoek naar een laptop waar ik op kan tekstverwerken voor mijn studie die ik in de avonduren doe, maar ik wil er ook op kunnen gamen. Ik vind het fijn om beneden te zitten bij mijn vriendin en zoontje van 5 maanden. Ze kunnen dan hun ding doen en ik ook, zonder dat ik boven op zolder zit te gamen.

Ik doe de opleiding ICT & Bussiness. Door het wisselen van baan heb ik geen laptop meer en moet ik er nu zelf 1 kopen.
Mijn oog is gevallen op de ACER Predator G9-593-71VQ bij de mediamarkt http://www.mediamarkt.nl/...-g9-593-71vq-1484232.html
Deze is nu interessant geprijst door de 21% btw dagen. Dit scheelt €400,- met andere webshops op het moment, hij kost nu €1487,-. De laptop heeft alles wat ik zoek.
Alleen nu hoor en lees ik dat laptops van Acer niet de meest geweldige kwaliteit hebben kwa bouw. Dat ze maar een paar jaar meegaan. Wat is jullie ervaring met Acer? Klopt het wat ik lees of valt het allemaal wel mee? Hieronder de specs. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

PS. De 1ste keer dat ik een topic open hier, als het zo niet goed is hoor ik het graag.

DISPLAY
Beeldschermdiagonaal (cm/inch):
39.6 cm / 15.6 inch
Resolutie:
1920 x 1080
Led-backlight:
ja
Beeldresolutie:
Full HD
Beeldschermdiagonaal (cm):
39.6 cm
Beeldschermdiagonaal (inch):
15.6 inch
Beeldverhouding:
16:9
Beeldschermkenmerken:
IPS
Artikelnummer:
1484232

WERKGEHEUGEN
RAM type:
DDR4
Werkgeheugen:
16 GB
Aantal slots:
4
RAM configuratie:
2x 8 GB
Geheugenuitbreiding:
ja

PROCESSOR
Processor:
Intel Core i7-7700HQ
Processorsnelheid:
2.8 GHz
Aantal processorkernen:
4
Processorsnelheid met turbo:
3.8 GHz
Cache grootte:
8 MB
Chipset:
HM175

GRAFISCHE KAART
Grafische kaart:
GeForce GTX 1060
Fabrikant grafische kaart:
NVIDIA
Grafisch geheugen:
6 GB

HARDE SCHIJF
Solid State Drive (SSD):
ja
Aantal geïnstalleerde harde schijven:
2
Totale opslagruimte:
256 GB SSD + 1 TB HDD
Opslag:
SSD , 256 GB
Opslag 2:
HDD , 1 TB , 5400 rpm
Type opslag:
SSD
Capaciteit opslag:
256 GB
Type opslag 2:
HDD
Capaciteit opslag 2:
1 TB
Rotatiesnelheid harde schijf 2:
5400 rpm

OPTISCH LOOPWERK
Optische drive:
DVD Brander
Schrijfsnelheid:
8x
Blu-rayspeler:
nee

CONNECTIVITEIT
Aansluitingen:
HDMI, LAN (RJ-45), DisplayPort, 4x USB 3.0, USB 3.1 Type-C, Hoofdtelefoon/microfoon jacks
Wifi:
ja
Wifi (standaarden):
802.11ac
Bluetooth-versie:
4.1
Bluetooth:
ja

UITVOERING
Besturingssysteem:
Windows 10 Home
Touchpad:
ja
Luidspreker:
Stereo
Kaartlezer:
ja
Geïntegreerde microfoon:
ja
Aantal luidsprekers:
2
Geluidsmodus:
Optimized Dolby Audio Premium
Subwoofer:
1
Geheugenkaartformaat:
SD
Type toetsenbord:
Qwerty
VR ready:
ja
Geïntegreerd nummeriek toetsenbord:
ja

CAMERA
Geïntegreerde webcam:
ja
Camera resolutie:
1280 x 720
Videoresolutie:
720p
ENERGIEVOORZIENING
Levensduur batterij:
3 uur
Soort batterij:
Li-ion
Aantal batterijen:
1
Aantal accucellen:
8
Vermogen netadapter:
230 W

ALGEMENE EIGENSCHAPPEN
Afmetingen (B/H/D):
42.3 cm x 3.97 cm x 32.15 cm / 4,8 kg
Type apparaat:
Vast scherm
Kleur:
Zwart
Breedte:
42.3 cm
Hoogte:
3.97 cm
Diepte:
32.15 cm
Gewicht:
4,8 kg
Fabrieksgarantie:
2 jaar
Additionele garantie informatie:
1ste jaar met International Travelers Warranty

Alle reacties

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:55
Prima topicstart volgens mij, maar omdat je vraagt naar de bouwkwaliteit van de behuizing, had de complete lijst met specificaties achterwege kunnen blijven (of gelinkt vanuit de Pricewatch bijv.)!
Om op je vraag in te gaan: je kunt geen algemene uitspraak doen over bouwkwaliteit per merk, dat verschilt per model en/of productlijn (zakelijk, consument, gaming, workstation, e.d.). Er zijn Acer laptops met een uitstekende bouwkwaliteit, maar ook met matige bouwkwaliteit! Bovendien verschilt dat ook nog enigszins per gebruikerservaring.
Je geeft aan dat je de laptop vooral thuis gaat gebruiken. Dat betekent dat de laptop weinig te lijden zal hebben qua transport. Van het grootste belang (in jouw situatie) is of het toetsenbord niet te hard meeveert tijdens het gamen. En zelfs dan zou je nog kunnen besluiten om met een extern toetsenbord te gamen.
Kortom: als deze laptop technisch aan jouw eisen voldoet, is er eigenlijk geen reden om er niet voor te gaan! (Behalve dan dat ie nu uitverkocht lijkt te zijn bij de MM-webshop)

Edit: zinnig antwoord geven op de vraag hoe lang een laptop meegaat, is bijna onmogelijk. Dat hangt namelijk erg af van hoe je hem gebruikt en onderhoudt. Mijn ervaring is dat de meeste laptops sneuvelen door langdurige oververhitting als gevolg van het nooit stofvrij maken van de ventilator(en). Vervolgens kun je falende harde schijven vervangen en werkgeheugen upgraden om de levensduur te rekken. Hoelang processor en videokaart het volhouden? Daar zal niemand een eenduidige uitspraak over durven doen. Korter dan 3 jaar is onacceptabel, langer dan 5 jaar is mooi meegenomen. Dat is het technische gedeelte.
Maar wanneer het moment komt dat de laptop niet meer aan jouw eisen voldoet, is simpelweg niet te voorspellen.

[ Voor 26% gewijzigd door HenkDePoema op 28-01-2017 13:50 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 15:23
Ziet er netjes uit opzich kan met iedere laptop iets fouts gaan daarom altijd back ups maken. Verder zou ik ook altijd de garantie uitbreiden tot 3 jaar. Ja weet dat je via de wet eigenlijk ook langer garantie zou hebben dan 2 jaar maar levert vaak hoop gedoe eerst op.

• ovm
Ik zie inderdaad dat de laptop is uitverkocht. Dat is even balen.

• ovm
Mijn oog is nu gevallen op deze laptop van MSI http://www.mediamarkt.nl/...-leopard-pro-1488045.html

Ik wil namelijk minimaal een gtx1060 videokaart om toch een aantal jaren met deze laptop vooruit te kunnen. Wat denken jullie van deze laptop?

DISPLAY
Beeldschermdiagonaal (cm/inch):
39.6 cm / 15.6 inch
Resolutie:
1920 x 1080
Led-backlight:
ja
Touchscreen:
nee
Beeldresolutie:
Full HD
Beeldschermdiagonaal (cm):
39.6 cm
Beeldschermdiagonaal (inch):
15.6 inch
Beeldverhouding:
16:9
Schermtype:
TFT-LCD
Artikelnummer:
1488045
WERKGEHEUGEN
RAM type:
DDR4
Werkgeheugen:
8 GB
Geheugenssnelheid:
2400 MHz
Aantal slots:
2
RAM configuratie:
1x 8 GB
PROCESSOR
Processor:
Intel Core i5-7300HQ
Processorsnelheid:
2,5 GHz
Aantal processorkernen:
4
Processorsnelheid met turbo:
3,5 GHz
Chipset:
Intel HM175
GRAFISCHE KAART
Grafische kaart:
GeForce GTX 1060
Fabrikant grafische kaart:
NVIDIA
Type grafisch geheugen:
GDDR5
Grafisch geheugen:
3 GB
HARDE SCHIJF
Solid State Drive (SSD):
ja
Aantal geïnstalleerde harde schijven:
1
Totale opslagruimte:
128 GB SSD + 1 TB HDD
Opslag:
SSD , 128 GB , M.2
Opslag 2:
HDD , 1 TB , 7200 rpm , SATA
Type opslag:
SSD
Capaciteit opslag:
128 GB
Interface opslag:
M.2
Type opslag 2:
HDD
Capaciteit opslag 2:
1 TB
Rotatiesnelheid harde schijf 2:
7200 rpm
Interface opslag 2:
SATA
OPTISCH LOOPWERK
Optische drive:
nee
CONNECTIVITEIT
Aansluitingen:
Mini-DisplayPort , HDMI , LAN (RJ-45) , 1x USB 3.0 (Type-C/Gen2) , 2x USB 3.0 , 1x USB 2.0 , hoofdtelefoon/microfoon combo
Wifi:
ja
Wifi (standaarden):
802.11ac
Bluetooth-versie:
4.2
Bluetooth:
ja
Ethernetsnelheid:
1000Mbps (Gigabit Ethernet)
UITVOERING
Besturingssysteem:
Windows 10 Home
Touchpad:
ja
Luidspreker:
Nahimic
Kaartlezer:
ja
Geïntegreerde microfoon:
ja
Vermogen luidspreker(s):
4x 2 W
Aantal luidsprekers:
4
Type toetsenbord:
Qwerty
Geïntegreerd nummeriek toetsenbord:
ja
CAMERA
Geïntegreerde webcam:
ja
Intel RealSense:
nee
ENERGIEVOORZIENING
Aantal accucellen:
6-cellen
Vermogen netadapter:
150 W
ALGEMENE EIGENSCHAPPEN
Afmetingen (B/H/D):
38.3 cm x 2.9 cm x 26 cm / 2.2 kg
Type apparaat:
Vast scherm
Kleur:
Zwart
Breedte:
38.3 cm
Hoogte:
2.9 cm
Diepte:
26 cm
Gewicht:
2.2 kg
Fabrieksgarantie:
2 jaar

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:55
ovm schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:49:
Mijn oog is nu gevallen op deze laptop van MSI http://www.mediamarkt.nl/...-leopard-pro-1488045.html

Ik wil namelijk minimaal een gtx1060 videokaart om toch een aantal jaren met deze laptop vooruit te kunnen. Wat denken jullie van deze laptop?
Wat denk je er zelf van? Ik hoop niet dat je verwacht dat medetweakers voor jou gaan bepalen welke laptop je moet kopen! En nogmaals, waarom post je alle specificaties? Als je een heldere vraag stelt (zoals in je openingspost), dan kan er geholpen worden.

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:06
Ik zou zelf voor een iets grotere SSD gaan, 128 GB heb je zo vol.

• ovm
HenkDePoema schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Wat denk je er zelf van? Ik hoop niet dat je verwacht dat medetweakers voor jou gaan bepalen welke laptop je moet kopen! En nogmaals, waarom post je alle specificaties? Als je een heldere vraag stelt (zoals in je openingspost), dan kan er geholpen worden.
Dank je wel voor de feedback. Uiteraard ga ik er niet vanuit dat iemand anders voor mij gaat bepalen wat ik moet kopen. Vind het alleen wat lastig om een juiste keuze te maken.
En aangezien het alleen nog maar dit weekend bij mediamarkt geldt dat je korting krijgt wil ik ook niet te overhaast iets gaan kopen. Echte first world problems.

• ovm
Twardt schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:59:
Ik zou zelf voor een iets grotere SSD gaan, 128 GB heb je zo vol.
Ik zie dat BCC ook dit weekend kortingen heeft. En daar staat deze leuke HP te koop met een ssd van 256 gb en meer geheugen en een grotere SSD, een IPS scherm en een 1060 met 6GB. http://www.bcc.nl/compute...op-omen-17-w110nd(224060)
Pagina: 1