Hallo allemaal,
Een kennis van mij is op zoek na een vervangende PC. Zijn huidige 7 jaar oude PC begint na het instaleren van windows 10 kuren en problemen te veroorzaken met de aanwezige hardware en gebruikte programmas. Zouden jullie mij kunnen adviseren goede samenstelling van losse componenten welke ik zelf wil gaan assembleren. Ik heb alvast een opzet gemaakt, en zou graag feedback daarover terug krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast wat algemeen internet en mail verkeer, vind de zwaarste belasting plaats in het opslaan en bewerken/selecteren van eigen gemaakte foto’s. De programma’s welke hiervoor gebruikt worden zijn Photoshop CC en Picasa. Er besdtaat de wens om via een hdmi-kabel het eigen gemaakte werk (foto/film) op een Samsung UE48JS9000 te tonen. Voor de rest wordt er zo nu en dan een game mee gespeeld.
Wensenlijst:
Een CPU die goed kan multitasken.
Snelle PC voor de taken
Genoeg opslagruimte (ssd voor programma's en HDD voor opslag)
Stille/loele PC
Onderdelen:
Computer
Monitor aanbevolen voor fotobewerking
Toetsenbord/Muis
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1250 maar geen cent meer, dus liever minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, heb persoonlijk wel goede ervaringen met Asus en Nvidia.
Ga je overklokken?
Neen
Een kennis van mij is op zoek na een vervangende PC. Zijn huidige 7 jaar oude PC begint na het instaleren van windows 10 kuren en problemen te veroorzaken met de aanwezige hardware en gebruikte programmas. Zouden jullie mij kunnen adviseren goede samenstelling van losse componenten welke ik zelf wil gaan assembleren. Ik heb alvast een opzet gemaakt, en zou graag feedback daarover terug krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast wat algemeen internet en mail verkeer, vind de zwaarste belasting plaats in het opslaan en bewerken/selecteren van eigen gemaakte foto’s. De programma’s welke hiervoor gebruikt worden zijn Photoshop CC en Picasa. Er besdtaat de wens om via een hdmi-kabel het eigen gemaakte werk (foto/film) op een Samsung UE48JS9000 te tonen. Voor de rest wordt er zo nu en dan een game mee gespeeld.
Wensenlijst:
Een CPU die goed kan multitasken.
Snelle PC voor de taken
Genoeg opslagruimte (ssd voor programma's en HDD voor opslag)
Stille/loele PC
Onderdelen:
Computer
Monitor aanbevolen voor fotobewerking
Toetsenbord/Muis
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €1250 maar geen cent meer, dus liever minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, heb persoonlijk wel goede ervaringen met Asus en Nvidia.
Ga je overklokken?
Neen
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7600 Boxed | € 241,95 | € 241,95 |
1 | Asus Prime H270-Pro | € 130,- | € 130,- |
1 | Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 OC 2GB | € 154,- | € 154,- |
1 | WD Red WD20EFRX, 2TB | € 92,95 | € 92,95 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 110,95 | € 110,95 |
1 | Asus BE249QLB Zwart | € 226,16 | € 226,16 |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 23,95 | € 23,95 |
1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Logitech Desktop MK120 (Qwerty Spaans) | € 26,37 | € 26,37 |