1st aankoop QNAP voor N00B na Apple TC & WD cloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-09 08:27
Mijn vraag
Ik wil graag een redundant NAS systeem thuis voor de vervanging van de WD cloud disk maar weet niet welke QNAP ik moet kopen voor mijn eisen.

Ik denk nu aan 2bay QNAP (Mirror Mode 2x8TB). Welk model is meest geschikt voor mij?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
6 Macs die time capsule bu maken. QNAP komt aan een Netgear Gigabit Switch te hangen met Cat 6 kabel. Verder geen speciale hardware of software
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik denk dat ik een QNAP het meest geschikt vind maar kan moeilijk beslissen welke 2bay QNAP ik moet nemen en met hoeveel geheugen. Ik zal het niet als media center gebruiken. Wel als daar staan me foto's en video's veilig op.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor pure data opslag is de hoeveelheid geheugen nauwelijks interessant. Een samba server gebruikt niet zoveel, die kan al prima draaien met 64MB geheugen. De instap TS-228 heeft al 1GB geheugen, waar je niets aan zult hebben tenzij je extra software gaat draaien.

Volgens de speclijst kan de TS-226 een gigabitlijn bijna dichttrekken, dus zonder te gaan trunken zal een gespierder exemplaar nauwelijks sneller zijn. Bij simultaan gebruik is de harde schijf de beperkende factor, niet de CPU of het netwerk.

Waarom voldoet die WD cloud niet?
Wel als daar staan me foto's en video's veilig op.
Ze staan niet veilig. Je hebt een backup nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit geldt als aankoopadvies, zie: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Move OT->CAA