ik ben sinds kort overgestapt naar Vodafone Thuis Glasvezel en heb daarvan een Draytek Vigor2132FVn gekregen. Deze kan ik helaas niet in Bridge modus draaien dus heb mij Asus RT-N66U in DMZ gezet:
Draytek (192.168.1.1) -> RT-N66U (192.168.1.10 WAN).
Na de RT-N66U heb ik een VOIP telefoon (192.168.2.126).
Bij mijn vorige provider had ik de modem wel in Bridge staan en op de Asus port 5060 geforward naar de VOIP telefoon.
Met die instelling krijg ik het helaas niet aan de praat.
Ik heb ook geprobeerd om port 5060 op de Draytek te forwarden naar de VOIP telefoon en geprobeert die poort te forwarden naar de Asus en op de Asus weer te forwarden naar de VOIP telefoon.
Met beide mogelijkheden krijg ik het niet aan de praat. De telefoon heeft wel gewoon een internet verbinding.
Voor de duidelijkheid (?) nog een plaatje:
Draytek (192.168.1.1) -> RT-N66U (192.168.1.10 WAN).
Na de RT-N66U heb ik een VOIP telefoon (192.168.2.126).
Bij mijn vorige provider had ik de modem wel in Bridge staan en op de Asus port 5060 geforward naar de VOIP telefoon.
Met die instelling krijg ik het helaas niet aan de praat.
Ik heb ook geprobeerd om port 5060 op de Draytek te forwarden naar de VOIP telefoon en geprobeert die poort te forwarden naar de Asus en op de Asus weer te forwarden naar de VOIP telefoon.
Met beide mogelijkheden krijg ik het niet aan de praat. De telefoon heeft wel gewoon een internet verbinding.
Voor de duidelijkheid (?) nog een plaatje: